Third Party Hardware niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

• Sir Smokalot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-03-2016

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe Maxtor-schijf, en wel een 200 GB SATA-model.
Omdat mijn oude Asus A7V266 nog geen SATA ondersteunt heb ik er een PCI-kaartje van Sweex bij gekocht, waarop je SATA-schijven kunt aansluiten.
De bedoeling is dat de nieuwe Maxtor-schijf de primaire HD wordt, alleen, en hier komt het probleem, kan ik tijdens de Setup van windows XP Pro SP2 niet met behulp van F6 een third party driver installation doen, hij geeft de optie van F6 simpelweg niet, maar begint meteen met de opties <enter>, <R> of <F3>, waardoor ik mijn nieuwe HD niet aan de praat krijg.
De computer herkent hem niet, omdat ik eerst de drivers van de PCI-kaart moet installeren, en de drivers kan ik niet installeren omdat ik simpelweg de optie F6 niet heb....
Iemand een oplossing?

Samson gets me lifted!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Een PATA->SATA convertor gebruiken ipv dat pci kaartje?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

De 3rd party optie is er altijd, mits je op een schone schijf installeert, of er niet voor kiest om een install te repairen. Je gaat me echt niet vertellen dat jouw winXP-CD opeens anders reageert dan die van weet ik het hoeveel andere mensen....

Permanent wintericon!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Die optie F6 is iets dat meteen voorbij vliegt.. Zodra je boot van CD en het scherm blauw wordt, staat er onderaan het scherm 'press F6 to..' gedurende 2 seconden.. DAN moet je drukken ;) Of je nu drukt of niet, hij gaat gewoon verder met laden, en komt later dan eventueel met de vraag of ie drivers moet laden.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

I Am Weasel schreef op maandag 16 mei 2005 @ 05:44:
Een PATA->SATA convertor gebruiken ipv dat pci kaartje?
Bestaan die dan :/ Dacht dat je voor SATA zowiezo een controller nodig had. Is volgens mij niet kwestie van kabeltje converten :? Toch?

En gewoon in het begin een aantal keer op F6 rammen...

[ Voor 10% gewijzigd door Ebayzo op 16-05-2005 09:56 ]

Default blanke hetero

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Deze dingetjes, ze zijn niet goedkoop, dat weet ik wel.. Reken maar op 40 euro ofzo.. :/

Afbeeldingslocatie: http://tekgems.com/images/large/wo/ss/sata-ide.jpg

Goud is geen geld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Frank_Knopers schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:03:
Deze dingetjes, ze zijn niet goedkoop, dat weet ik wel.. Reken maar op 40 euro ofzo.. :/

[afbeelding]
maak van die 40 euro maar 2 euro (mits je een beetje zoekt) :)

maar gewoon gelijk op F6 rammen bij het installeren, werkt vast wel.

• Sir Smokalot

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Topicstarter
Bedankt voor de replys, maar er staat helaas niets in dat ik nog niet geprobeerd heb...
Het betreffende PCI-kaartje is een PATA->SATA-converter, en ik weet dat je maar een paar seconden de optie F6 krijgt, helemaal aan het begin van de text-based windows setup.
En geloof me, ik heb de hele tijd door op F6 zitten te rammen, maar het ding doet eenvoudigweg niets, hij schakelt binnen een halve seconde naar het originele startup-scherm.
Wel krijg ik in het bootscherm de optie ctrl-s of F4, omdat het kaartje ook raid-mogeljkheden heeft, maar daar kan ik de schijf zelf niet bootable mee maken natuurlijk..

Ik heb de drivers voor het ding al wel geinstalleerd toen ik de schijf naast mijn "vorige" primaire schijf hing, dat ging probleemloos...
Is het dan wellicht een optie om de drivers er af te gooien en het dan nog eens te proberen met alleen de SATA-schijf?
(het lijkt me niet dat het verschil moet uitmaken, omdat de drivers op de oude schijf staan en niet op de nieuwe, die is nog maagdelijk blank en ongeformatteerd)

Samson gets me lifted!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Maar je merkt er toch ook in eerste instantie niks van? Pas als de standaard-dingen zijn afgerond krijg je het scherm voor het laden van de driver. Heb je wel eens geprobeerd om gewoon door te gaan en te kijken wat er gebeurd?

Permanent wintericon!

• Sir Smokalot

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Topicstarter
Beste Wokkel, het punt is dat er aan de normale bekabeling geen HD hangt, de enige HD zit verbonden aan mijn PATA-SATA converter, die in een pci-slot zit.
De drivers voor de converter heb ik flop, en ik zou deze kunnen installeren als ik maar de optie F6 heb, aan het begin van de setup.
Aangezien ik die niet heb, herkent het nog te installeren OS geen enkele bootdevice en is de enige optie die mij nog rest F3, ofterwijl quit...

(Als ik er niet uit kom, hou ik mijn oude HD wel als primaire schijf en komt de nieuwe er gewoon als opslag bij, maar liever niet natuurlijk...nieuwe schijf heeft meer cache)

Samson gets me lifted!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dus die CD laadt ook geen drivers? Lijkt me sterk dat ie binnen een halve seconde al die drivers kan laden...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al een ander schijfje geprobeert? misschien is de cd wel corrupt of heb je een minder legale release te pakken.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Niet toevallig je F Lock (indien je een Logitech hebt) aan staan?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 15:33
Of een oem XP schijfje met een winnt.sif erop die wat dingen regeld

• Sir Smokalot

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:15:
Heb je al een ander schijfje geprobeert? misschien is de cd wel corrupt of heb je een minder legale release te pakken.
Yep, ik heb al een andere cd geprobeerd, maar die verandert het probleem niet.
F-lock heb ik niet, want een samsung-keyboard...

Vanuit de manual:
1) Windows NT 4.0 and Windows 2000/XP Fresh Installation

Press F6 for third party SCSI or driver installation at the beginning
of text mode installation. Press 's' when setup asks if you want to
specify an additional device, and insert the diskette labeled
'Silicon Image SiI 3112 SATARaid Driver Installation Disk' .

Press 'Enter' and select
'Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller'

Klinkt simpel, maar het werkt alleen niet....
Als je nog een hint hebt, graag, maar anders laat ik het er bij zitten..

Samson gets me lifted!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 08:19
Ik draai al sinds de release van Windows XP installs van veel verschillende versies (zowel Home als Professional en dan ook nog OEM, Retail, Corporate etc.) en ik ben elke keer het scherm van F6 voor raid-drivers tegengekomen. Je moet echter wel booten van cd en zodra je scherm blauw wordt direct beginnen met slaan op F6. Indien dit niet werkt, misschien eens een ander toetsenbord proberen (hier gebruik ik voor installs een oud Compaq OEM geval, omdat mn Logitech voor DOS-mode neuk is).

EDIT: Ik zie in je profiel dat je in Groningen woont. Wanneer ik binnenkort in Leeuwarden woon kunnen we er samen wel eens naar kijken, voeg maar even toe op MSN: woutergroenewold [AT] hotmail [DOT] com

[ Voor 18% gewijzigd door tafkaw op 16-05-2005 21:26 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03 23:03
Gebruik m'n DriverPacks om MassStorage drivers in je Windows XP CD/DVD te slipstreamen. Linkje.
Pagina: 1