Toon posts:

Antec 480W met brakke stroomlijnen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een drietal weken een Antec True Blue 480W voeding. Mijn vorige was een Aopen 350W dus wou ik wat meer zekerheid daar ik graag een beetje oc. Voorheen draaide mijn 3500+ 24/7 aan 2.5Ghz (probleemloos). Sinds mijn nieuwe voeding kreeg ik reboots tijdens het gamen. Met de cpu weer op stock speed te brengen was dit opgelost. Deze lijnen lees ik uit in Everest:

In Everest lees ik volgende stroomlijnen door:
cpu core => 1.47 V
+3.3 V => 3.14 V
+ 5 V => 4.97 V
+ 12 V => 12.46 V
+ 5 Vstb => 5.14 V
VBAT bat => 2.66 V

Moet ik mijn voeding laten vervangen ? (draait nu weliswaar stabiel).

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Die waarden zien er opzich niet heel verkeerd uit, 12 volt misschien iets aan de hoge kant. Maar zijn dat de voltages als je computer stressed is of idle?

En voltage uitlezing via proggies is nooit betrouwbaar, als je een multimeter hebt zou je ze daar eens mee moeten meten. Kijk daarvoor ook eens in het voeding topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 11 :)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Deze zijn idle ... Het is op zich toch ook raar dat ik net door het steken van een zwaardere en meer kwalitatieve voeding minder kan oc'en ???

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Epsilon

Een te hoog voltage is niet zo'n probleem (en zeker geen 0.5v). Een te laag voltage in tegendeel wel.

Dit zijn prima voltages. Wil je echt zeker zijn van je zaak zal je onder een full load (superpi, pifast etc op maximum snelheid en voltage), even de voltage moeten meten met een multimeter op je moederbord.

Zorg hiervoor dat je de spanning achterop je mobo meet (van de ATX connector) en ook de aarde van deze aansluiting gebruikt (immers valt er ook spanning over je aarde waardoor de werkelijk spanning weer omlaag gaat).

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 12:34

makje

Professioneel prutser

Die 3.3V lijn doet mij een beetje aan mijn 3.3V lijn denken toen mijn Tagan stuk 'ging'. Tijdens idle nog wel voldoende, maar tijdens het spelen van een spel zakte hij soms even naar 2.95 - 3.0V en dan rebootte mijn pc.

Met een nieuwe voeding was het probleem bij mij helemaal opgelost :)

9800x3d

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vertrouw die sensors op mn mobo nooit. Ik had een keer dat mn mobo 11,9V uitlas en dat het in real life 12,6V was... Gewoon met multimeter op je ATX connector uitmeten onder zware stress (Prime95 en 3dmark loops)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Die lijnen van jou lijken op de lijnen die HW doctor aangaf op mijn Antec TP 480, alleen was mijn 12v dan ook nog 1v lager :P
Maargoed gaaf helemaal geen problemen.
Maar volg echt de tips hier op en meet de spanning met een multimeter, HW doctor gaf ook aan dat mijn 3,3v lijn nadat ik em gemod had 3,15v was terwijl me multimeter me vertelde dat ie 3,5v was :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt niet zo'n handige harry, laat staan met een multimeter ... :X

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:24:
Ik ben echt niet zo'n handige harry, laat staan met een multimeter ... :X
Voltages meten met een multimeter is helemaal niet zo moeilijk hoor, gewoon goed opletten wat je doet.

De - (zwart) van je meter hang je aan een zwarte draad van je voeding, bij voorkeur dicht bij de atx stekker, en de + (rood) hang je achtereenvolgend aan een rode, gele en oranje draad om de 5, 12 en 3,3 volt lijn te meten. De waardes die je meet onder zware belasting post je hier.

Last.fm

Pagina: 1