Sony in-ear oordopjes

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:56
Hey mensen. Ik heb een weekje geleden van die sony in-ear oordopjes gekocht en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben hierover. Ze hebben wel mooi geluid enzo, maar met mijn mp3-speler krijg ik er niet zo hard geluid uit als bij mijn vorige sony oordopjes (van 15 euro). Ik heb wel een mpio FL100 en ik weet dat deze ook niet zo hard gaat, maar met mijn oude dopjes luisterde ik op 27 (van de 40 en nu moet ik om bijna hetzelfde resultaat te krijgen de volume op 40 zetten.
Mijn vraag was of meer mensen dit vinden en of er in-ear dopjes zijn van sony met een verbeterde volume.
En nog een vraag: Op hoeveel dB normalizen jullie je muziek? Kan ik em hoger zetten dan 96 dB (rond de 98)?

Alvast bedankt

Master_A

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Wat nogal speelt bij oordopjes is de impedantie.
Als die niet helemaal overeenkomt met degene die het apparaat verwacht,
dan kun je inderdaad een lager volume krijgen.
Maar hierin ben ik niet 100% thuis, vraag het anders eens in dit topic.

Over dat normalizen: ik doe dat gewoon niet...
Normalizen betekent hercoderen, en hercoderen betekent kwaliteits verlies, dus...
(Tenzij je natuurlijk al de mp3's die je op je speler zet al hercodeert naar een lagere bitrate of zo...)
En uit luiheid :) .

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je ook eens zou vertellen welke dopjes precies, zou iemand je misschien meer kunnen vertellen. Normalizen kun je het best gewoon op 100% doen, met hoeveel dB dat in jouw programma overeenkomt weet ik niet (vaak wordt dat met 0dB aangegeven), dat geeft (bij een vlakke eq-setting) als het goed is 0% vervorming.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:56
Ik heb de Sony MDR-EX71. En ik gebruik mp3gain zeg maar om het volume van alle nummers zeg maar ongeveer gelijk te zetten. Maar volgens mij doe ik dan iets anders dan normalizen, maar weet niet zeker.

Master_A

Verwijderd

Omdat je toch aangeeft dat het verschil zit in de oordopjes (t.o.v. je oude) zou ik je aanraden je vraag in het volgende topic te stellen: Wat zijn goede oordopjes? Deel 4 speciaal voor álle oordopjes.

Het normalizen is een beetje een gevoelskwestie, probeer een aantal nummers een uit, dan weet je meteen wat jij nog aanvaardbaar vind klinken. :)

Dit topic is gesloten.