Toon posts:

Linksys i.c.m. Chello Plus / Extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK....

Ik heb Chello Plus (wordt nog Extreme 8) ).

Linksys WRT54G met een WMP54G ontvanger in mijn desktop.

Verbinding is over het algemeen goed tot zeer goed.

Echter, regelmatig vervalt mijn snelheid in een schamele 25 tot 45 Kb ipv de volle 1024 Kb die ik (theoretisch) heb.

Zodra ik de stroom van de Linksys WRT54G haal of kies om het netwerk te herstellen (rechtsklik, herstellen op netwerk icoon) dan is het weer ok en heb ik volle snelheid.

Echter, doe ik dit niet, dan corrigeerd hij zichzelf niet en blijft de snelheid ontzettend laag :( .

Heel erg vervelend.....

By the way.... de zender is als eerste poging om tot een oplossing te komen versterkt van standaard 50% watt naar de volle 100% met een stukje software " HyperWRT_2.1b1_G".

Ervaringen, suggesties en oplossingen zijn van harte welkom.

Bij voorbaat dank.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:51
Let erop dat als je het zendvermogen op 100% zet dit voor extra ruis in de verbinding zorgt. De maker van HyperWRT adviseert maximaal 83% te gebruiken omdat de router anders wel eens erg warm kan worden. Misschien dat dit het probleem is dat je het apparaat moet resetten.

Heb je misschien nog andere mods op de router draaien die geheugen innemen? Het is mogelijk de router elke nacht zichzelf te laten resetten, op het forum van HyperWRT kan je de code daarvoor vinden :).

En als laatste, welke versie van de router heb je?

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Welke snelheid bedoel je? Snelheid die je getest hebt van je router naar bv www.speedtest.nl?
Of snelheid van je pc naar je router?

Misschien bij het 1e geval: heb je je router wel beveiligd? Wep + Macadres? En daarmee bedoel ik dus dat er misschien iemand op je router aan het internetten is.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:51
ZuzZoo schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:45:
Welke snelheid bedoel je? Snelheid die je getest hebt van je router naar bv www.speedtest.nl?
Of snelheid van je pc naar je router?

Misschien bij het 1e geval: heb je je router wel beveiligd? Wep + Macadres? En daarmee bedoel ik dus dat er misschien iemand op je router aan het internetten is.
De Linksys WRT54G ondersteund WPA ondersteuning, dit is veiliger dan WEP om te gebruiken :)

Maar als de user problemen heeft met de snelheid zou ik eens proberen met alle beveiligingen uit aangezien dit soort dingen wel eens vertragend kunnen werken. Is het dan nog steeds langzaam kan hij ze natuurlijk weer aanzetten.

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Ricardo87 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:48:
[...]

De Linksys WRT54G ondersteund WPA ondersteuning, dit is veiliger dan WEP om te gebruiken :)

Maar als de user problemen heeft met de snelheid zou ik eens proberen met alle beveiligingen uit aangezien dit soort dingen wel eens vertragend kunnen werken. Is het dan nog steeds langzaam kan hij ze natuurlijk weer aanzetten.
Ja ik weet dat de WRTG54G WPA en nog een boel andere gebruikt maar ik vond WPA te omslachtig om het in te schakelen. WEP en Macadres vind ik genoeg mits je de serial om de dag (of 2) verwisselt. Snelheid is optimaal met stand op 83%. Afgelopen weekend mocht ik kennis maken met zo een linksys en man o man ik wil ook zo een ding hebben. Vette ding hoor vooral met hyperwrt waarmee QoS ingeschakeld kan worden.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties tot dusver.

Het betreft de internetsnelheid zoals je deze kan testen via speedtest.nl of via de UPC testserver.

Er zitten geen andere mods op de router/zender.

Volgens mij staat hij op iets van 80%+, maar zal het checken en op max 83% zetten.

Het probleem deed zich echter al voor voordat ik de mod op de router had gezet. Dit was juist een poging om te kijken of met meer zendkracht het probleem opgelost zou zijn. Jammergenoeg niet het geval.

WEP encryptie 10 hexidecimale (dacht ik). Er zitten zeker geen andere (ongewenste) gebruikers op de verbinding. Het zou trouwens wel in 1 keer een super high-end user moeten zijn die mij van 1024 wegdrukt naar 25 Kb.

Wellicht kan die Linksys het niet helemaal volgen met de te zenden en ontvangen pakketten..... ondanks dat hij 54 Mbps is......?

Ter verduidelijking.... het is meer een soort van alles of niets error. Als hij loopt dan heb ik gewoon dikke snelheid en is er niets aan de hand. De beveiliging is dus geen probleem om hoge snelheden te halen. Ik heb het idee dat het meer iets is alsof er een stop doorslaat en hij in een soort safe mode doorkwakkelt..... :/ En dat hij pas weer normaal doet wanneer je m wakker mept door de stroom er af te halen of compleet te resetten 8)7

Vind het alleen zwaar jammer als ik zo weer 20 meter kabel moet gaan leggen dwars door de woonkamer omdat het niet werkt..... :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 09:15 ]

Pagina: 1