[LINUX] symphony os

Pagina: 1
Acties:

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Hallo iedereen,

Was een beetje aan het surfen en kwam een erg interesante linux distro tegen. Het heeft Symphony http://www.symphonyos.com/ . Het is gebaseed op knoppix. Het idee achter symphony is om een heel andere destop te maken. Als ik het zo lees lijkt het erg interesant, wat vinden jullie?

• atze

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik probeer hem te downloaden, het ziet er veelbelovend uit. Maar mijn bittorent client (gnome bt-download) wil niet starten :S(meer dan 10 minuten al bezig met verbinden naar de peers) . Weet er iemand p2p,http of ftp servers waar deze alpha distro ook te downloaden is? Die review van tuxmachines gaat ook zeer langzaam. (maar hij laad wel.)

Maar als ik het goed begrijp is dit gebaseert op Knoppix en is knoppix weer gebaseert op debian? Kan ik dan Debian module's hier ook gebruiken? ivm met mijn wlan hier. Of zitten deze drivers standaard ingebakken. Ook lees ik op de site dat het (nu nog) een live-cd distro is.

edit; Hij download :) :).. met 0,11 kb/s :(. over 2 maanden is hij klaar 8)7
2de edit; hij gaat al sneller 5,3 kb/s nog maar 4dage :)

[ Voor 14% gewijzigd door martieadams op 16-05-2005 12:31 ]

Learn to forget...

• atze
Bij mij duurde het opstarten ook even. zit nu op 16kbs. Verder is het idd van knoppix en dus debian. Je kan alles wat knoppix kan. Dus ook veel wat debian kan, dingen als apget werken geloof ik ook. Het enige probleem is dan geloof ik dat je de projes zelf in het 'menu' moet zetten.

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:14
Bij mij gaat het heel snel, binnen een minuut zat ik al op 100kB/s :) Al die seedende GoTters, geweldig :P

Maar ik heb even die website bekeken, en ze hebben er echt over nagedacht. Ik hoop alleen dat het nog wel functioneel is, want ze hebben het er wel over dat je op andere OSen zo snel verdwaalt, maar ik hoop niet dat ze te veel eruit geknipt hebben.. Dan ben je nog aan het zoeken waar die ene instelling zit..

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

wouw, hij komt bij mij wel met 0,1kB/s binnen vliegen....

Dr.Donald kan jij niet weer even online komen???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Dr. Donald
Ik ben de hele tijd online...

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Donald op 16-05-2005 16:48 . Reden: niet was.. ]

• deepbass909

deepbass909

hij kwam nu ook wel lekker binnen rennen (>150Kb/S) alleen heb ik mijn bandbreedte even nuttiger nodig.

het ziet er overigens wel gelikt uit, ben benieuwd of het ook wat is...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• martieadams
Omfg hoe kome jullie aan zulke snelheden. Ik heb alleen een routertje (met vuurmuur) ertussen staan (en chello light). Ik download nu met (niet jaloers worden ;)) 0,00 kb/s maar overmorgen zou hij klaar moeten zijn. Ik heb 81,1 mb (14%) gedownload in .. 6:15 uur :(.
Uploadsnelheid is 0,11 kb/s :(.

edit; mijn psu had weer es een probleem :( opnieuw beginnen :(. Toch weer gerestored.

[ Voor 20% gewijzigd door martieadams op 16-05-2005 18:47 ]

Learn to forget...

• Dr. Donald
Ik vind het wel tegenvallen, het is echt langzaam. Zelfs voor en live cd. Op een andere computer niet... :) Ik heb 2 keer gehad dat hij gewoon vastliep, de text-editor wil niet starten. En nog iets aparts: als je op het bureaublad aan je scrollwieltje draait schuift hij zo'n 5px omhoog. Maarja, de desktop is ook een webpagina.

En wat ik nog stomste vind, is dat er geen instellingen zijn :( De enige optie is om je bureaublad achtergrond te wijzigen, maar als je dat doet, krijg je een klein venstertje met een groen plaatje waar current background onder staat, maar de wallpaper is blauw? Daaronder een tekstvak, maar wat de bedoeling daarvan is..?
Maar het is nog een alpha build

En mocht iemand met download problemen nog een CD'tje willen hebben, in ruil voor een lege kun je wel een kopietje krijgen. Maar zorg wel dat je in Delft bent, want verder ga ik niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Donald op 16-05-2005 23:00 ]

• atze
Dr. Donald schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:37:
Ik vind het wel tegenvallen, het is echt langzaam. Zelfs voor en live cd. Op een andere computer niet... :) Ik heb 2 keer gehad dat hij gewoon vastliep, de text-editor wil niet starten. En nog iets aparts: als je op het bureaublad aan je scrollwieltje draait schuift hij zo'n 5px omhoog. Maarja, de desktop is ook een webpagina.

En wat ik nog stomste vind, is dat er geen instellingen zijn :( De enige optie is om je bureaublad achtergrond te wijzigen, maar als je dat doet, krijg je een klein venstertje met een groen plaatje waar current background onder staat, maar de wallpaper is blauw? Daaronder een tekstvak, maar wat de bedoeling daarvan is..?
Maar het is nog een alpha build

En mocht iemand met download problemen nog een CD'tje willen hebben, in ruil voor een lege kun je wel een kopietje krijgen. Maar zorg wel dat je in Delft bent, want verder ga ik niet ;)
heyey symphony is nog wel heel erg in alpha fase. Het is natuurlijk logisch dat het vol zit met bugs daarop kun je het systeem nu nog niet op afrekenen

Verwijderd

Ik vraag me af hoeveel hier nu uiteindelijk van terecht. Uiteraard, ze zijn ambitieus, maar veel van dit soort projecten stranden toch al gauw.

Als ik zo gauw even op de site kijk zie ik niets over een filemanager. Een beetje desktop is niets zonder krachtige filemanager (zeker voor niet-console-freak :P)...is die in ontwikkeling?

Belangrijk is natuurlijk ook dat de look&feel van alles hetzelfde is, als je kijkt naar usability. Een uniforme desktop werkt stukken fijner.

edit: op Mezzo, klik! zie ik wel een filemanager...zou best kunnen dat ze Rox daarvoor gaan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 01:25 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

martieadams schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:31:
Ik probeer hem te downloaden, het ziet er veelbelovend uit. Maar mijn bittorent client (gnome bt-download) wil niet starten :S(meer dan 10 minuten al bezig met verbinden naar de peers) . Weet er iemand p2p,http of ftp servers waar deze alpha distro ook te downloaden is? Die review van tuxmachines gaat ook zeer langzaam. (maar hij laad wel.)

Maar als ik het goed begrijp is dit gebaseert op Knoppix en is knoppix weer gebaseert op debian? Kan ik dan Debian module's hier ook gebruiken? ivm met mijn wlan hier. Of zitten deze drivers standaard ingebakken. Ook lees ik op de site dat het (nu nog) een live-cd distro is.

edit; Hij download :) :).. met 0,11 kb/s :(. over 2 maanden is hij klaar 8)7
2de edit; hij gaat al sneller 5,3 kb/s nog maar 4dage :)
Op de site zelf staat dat je op drie manieren dingen kan installeren, een daarvan zijn .deb bestanden :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:21:
Ik vraag me af hoeveel hier nu uiteindelijk van terecht. Uiteraard, ze zijn ambitieus, maar veel van dit soort projecten stranden toch al gauw.

Als ik zo gauw even op de site kijk zie ik niets over een filemanager. Een beetje desktop is niets zonder krachtige filemanager (zeker voor niet-console-freak :P)...is die in ontwikkeling?

Belangrijk is natuurlijk ook dat de look&feel van alles hetzelfde is, als je kijkt naar usability. Een uniforme desktop werkt stukken fijner.

edit: op Mezzo, klik! zie ik wel een filemanager...zou best kunnen dat ze Rox daarvoor gaan gebruiken.
Ookal wordt het niets, er zitten zoveel goede (nieuwe?) ideeen in dat er uiteindelijk toch wel wat zal overwaaien naar andere systemen.

Een file-manager past trouwens ook niet echt binnen de filosofie dat alles zichtbaar moet zijn en dat er geen geneste menu's moeten zijn.

Ik denk dat ze uiteindelijk een zoekfuntie zullen inbouwen net als Spotlight in Mac OS X, of Google Desktop Search in Windows, in plaats van dat je door je mappen bladert type je gewoon een zoekwoord en alles wat daar aan voldoet verschijnt vanzelf.

Op zo'n manier heb je genoeg aan een hele simpele file-manager.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• martieadams
Mijn pc heeft vanaf 11:31 gisteren aangestaan en nog pas op 29%. Nog mensen in de buurt van Liemers/Arnhem die hem al wel hebben? Mijn uploadsnelheid is hoger dan mijn downloadsnelheid :(.

Learn to forget...

• atze
Johnny schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:37:
[...]

Ookal wordt het niets, er zitten zoveel goede (nieuwe?) ideeen in dat er uiteindelijk toch wel wat zal overwaaien naar andere systemen.

Een file-manager past trouwens ook niet echt binnen de filosofie dat alles zichtbaar moet zijn en dat er geen geneste menu's moeten zijn.

Ik denk dat ze uiteindelijk een zoekfuntie zullen inbouwen net als Spotlight in Mac OS X, of Google Desktop Search in Windows, in plaats van dat je door je mappen bladert type je gewoon een zoekwoord en alles wat daar aan voldoet verschijnt vanzelf.

Op zo'n manier heb je genoeg aan een hele simpele file-manager.
Dat is idd best wel een goed idee om op die manier een file manager te benaderen. Je vervangt dan natuurlijk niet alle functies van een file manager maar toch.

Verwijderd

Misschien was mijn woordkeuze een beetje verkeerd. Ik doelde erop dat bestanden/documenten gemakkelijk te benaderen zijn, openen etc. Als je alleen maar snelkoppelingen naar apps en de commandline hebt, dan is dat voor de beginnende gebruiker wat onoverzichtelijk. ;-)

Wat mij ook bevalt is dat het plan is om het installeren van applicaties makkelijk te maken ;-). Vooral de minderveeleisende gebruikers, de gewone families :P willen graag zelf software installeren. Natuurlijk zou iemand dat moeten doen die er verstand van heeft, maar die is er vaak niet. Dat is ook nog een van de grootste drempels om over te stappen op Linux.

• deepbass909

deepbass909

Ik heb er vanavond even mee zitten spelen, en het ziet er leuk uit. Het lijkt me ook een systeem dat gericht is op kiosk gebruik (dus leuk plaatje, makkelijk te bedienen en geen toegang tot systeem bestanden) of HT-pc's.

Ik mis alleen nog wel de mogelijkheid om dingen in te stellen, en de netwerkbrowser werkte bij mij niet.

• atze
Volgensmij wordt het uiteindelijk een heel flexiebel systeem binnen bepaalde kaders.
En als je zelf een beetje verstandt hebt van perl dan kun je volgens mij zo ongeveer alles programeren. Het is idd ook een erg goede basis voor een kiosk systeem. De locale webserver zit er al ingebakken met een gecko rendering engine zitten er al ingebakken.
Pagina: 1