Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Flash] Hoe maak je dit ont_zettend koele logo?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenski
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-10-2017

rubenski

kletskoppen for president

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een vriend even wat Flash ontwerpen te bekijken. Op een oude versie van de site van het Whitney Museum (New York) staat een tof logo: http://whitney.org/bitstreams/ (even op 'enter bitstreams' klikken)

Hoe maak je zoiets? Heeft iemand daar 3 dagen al die puntjes apart zitten tweenen? (respect!) of is er een snellere manier om zoiets gedaan te krijgen? Beweeg trouwens je muis over het logo voor de special effects.

rubenski wijzigde deze reactie 15-05-2005 23:25 (10%)

People that want a pet go to a pet shop
People that want a pet shop go to a pet shop shop
People that want a pet shop shop, well, they're just being silly

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb eventjes gekeken maar het is gewoon een tween, geen idee of het handmatig gedaan is (kan dit met swish oid?) maar het is iig geen actionscript.

Btw, de directe link is: http://whitney.org/bitstreams/flow.swf

Wolfboy wijzigde deze reactie 15-05-2005 23:33 (19%)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

het zou goed kunnen dat iemand er 3 dagen op heeft zitten tweenen...

iig dat ie ze gewoon stuk voor stuk heeft gedaan, mssn gewoon een basistween voor het eerste puntje en dan steeds kopieeren en aanpassen...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Is het goed als ik je het "fla" bestand geef zodat je kan zien hoe het gedaan is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
DMV actionscript zou het in iedergeval niet heel moeilijk moeten zijn, duplicate mc en dan een beetje coordinaten gaan defineren, maar ik vrees dat deze gozer getweend heeft voor zn leven! :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:55

André

Analytics dude

Als je de animatie goed analyseert zie je dat de letters iedere keer anders opbouwen, dat wil dus zeggen dat hij ze niet handmatig getweend heeft. Waarschijnlijk laat hij random stipjes vanuit random coordinaten met een random snelheid naar vooraf vastgelegde coordinaten vliegen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-06 22:27
André: Volgens mij is het steeds dezelfde animatie.

Verder lijkt het me het makkelijkst om dit met AS te maken. Is veel dynamischer. Kan je zo aanpassen voor een explosie effect of iets dergelijks.

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

quote:
André schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:04:
Als je de animatie goed analyseert zie je dat de letters iedere keer anders opbouwen, dat wil dus zeggen dat hij ze niet handmatig getweend heeft. Waarschijnlijk laat hij random stipjes vanuit random coordinaten met een random snelheid naar vooraf vastgelegde coordinaten vliegen :)
Dan zie jij meer dan ik, voor zover ik het kan zien is het gewoon een statische tween (kheb er ook nog een decompiler op los gelaten en die is het met me eens)

Er is daar iemand heeeeeeel erg lang bezig geweest :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenski

rubenski

Topicstarter
Ik heb eventjes zitten turen en volgens mij doet-ie ook elke keer precies hetzelfde. Het allerlaatste puntje dat aan komt vliegen (van de e) maakt een soort gekke sprong. Misschien is het toch handmatig gedaan dan. In elk geval respect zeg :D mooi. Zou je dit sneller via actionscript kunnen doen dan handmatig?
quote:
niels88 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:45:
Is het goed als ik je het "fla" bestand geef zodat je kan zien hoe het gedaan is?
Ik ben wel geïnteresseerd natuurlijk, maar ik geloof niet dat dat netjes/legaal/hier toegestaan is, dus laat maar even.

rubenski wijzigde deze reactie 16-05-2005 00:59 (51%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

quote:
rubenski schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:53:
In elk geval respect zeg :D mooi. Zou je dit sneller via actionscript kunnen doen dan handmatig?
Dat is natuurlijk maar afhankelijk van je ervaring met flash en actionscript.
quote:
Ik ben wel geïnteresseerd natuurlijk, maar ik geloof niet dat dat netjes/legaal/hier toegestaan is, dus laat maar even.
Anders download je eventjes de trial van Sothink SWF Decompiler :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:19
Hier is dus een simpel aplicatie voor..
Tijdje geleden gezien.. weet alleen helaas nietmeer welke het was..
Zoek eens op www.flashfocus.nl geloof dat het daar tussen progs staat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Yoozer

minimoog

Als je nou wat ouder was geweest had je misschien de tijd van de demo's op de 386's nog meegemaakt, en dan had je geweten dat dit in 4 kb past, fullscreen, voor elke tekst die je maar wilt. Met andere woorden - zo cool en spectaculair is het helemaal niet.
quote:
"Any sufficiently advanced technology is virtually indistinguishable from magic."
Arthur C. Clarke
Je zou van elk puntje een particle kunnen maken. Dit particle-ding is een object met een startpunt, een rustpunt, en een eindpunt. Vervolgens maak je een generieke functie moveParticle of zo, en die bouwt een eerstegraadsvergelijking die overeenkomt met de lijn tussen het startpunt en het rustpunt. Dan is het een kwestie van het volgen van die lijn, oftewel gewoon een standaard tween genereren die aan een actie verbonden is. Doe hetzelfde voor rustpunt > eindpunt, en dan ben je klaar.

Als je dit soort stunts in 3d doet is het hetzelfde, maar toch waren er op een 486 ook al demo's die complex morphende figuren hadden - van een puntjeskubus naar een puntjescirkel. In feite niet veel verschillend van dit, maar stukken gaver ;). En 100% ASM :P.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 17:06

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

quote:
Yoozer schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:43:
Als je nou wat ouder was geweest had je misschien de tijd van de demo's op de 386's nog meegemaakt, en dan had je geweten dat dit in 4 kb past, fullscreen, voor elke tekst die je maar wilt. Met andere woorden - zo cool en spectaculair is het helemaal niet.

[...]

Je zou van elk puntje een particle kunnen maken. Dit particle-ding is een object met een startpunt, een rustpunt, en een eindpunt. Vervolgens maak je een generieke functie moveParticle of zo, en die bouwt een eerstegraadsvergelijking die overeenkomt met de lijn tussen het startpunt en het rustpunt. Dan is het een kwestie van het volgen van die lijn, oftewel gewoon een standaard tween genereren die aan een actie verbonden is. Doe hetzelfde voor rustpunt > eindpunt, en dan ben je klaar.

Als je dit soort stunts in 3d doet is het hetzelfde, maar toch waren er op een 486 ook al demo's die complex morphende figuren hadden - van een puntjeskubus naar een puntjescirkel. In feite niet veel verschillend van dit, maar stukken gaver ;). En 100% ASM :P.
whehe... 100% ASM; B)
och ja de goede oude tijd

maar inderdaad, je verhaal klopt wel; dit kun je vrij gemakkelijk ook in actionscript maken (een stuk makkelijker dan tweenen iig)

XangadiX wijzigde deze reactie 16-05-2005 15:43 (3%)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik heb even lopen klooien met DHTML:

http://andrescholten.nl/index.php/dhtml-slideletters/

:P

André wijzigde deze reactie 18-01-2007 11:44 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 17:06

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

quote:
oeh, dopigheden, hij is ook telkens anders :)

André wijzigde deze reactie 18-01-2007 11:44 (12%)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenski

rubenski

Topicstarter
Ik ga even zo'n programma zoeken om mee achter de schermen te kijken. Ik heb zelf weinig gebruik gemaakt van Actionscript in Flash. Ik had het nooit nodig, omdat ik vooral mini-anims voor logo's en dergelijke maakte. Maar ik begrijp dat het niet zo advanced is. Maar het is wél erg origineel en dan hoeven dingen niet zo geavanceerd te zijn om indruk te maken. (Neem Mondriaan, hoewel die weer niet zo'n indruk op mij maakt, maar je begrijpt het idee). Tof ding trouwens André en redelijk vlug gemaakt blijkbaar.

rubenski wijzigde deze reactie 16-05-2005 22:56 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Het is idd niet zo advanced idd, even in het kort zoals ik het gedaan heb: coordinaten vastgelegd voor de letters, daarna alle punten random in een vierkant buiten het scherm geplaatst. Dan gewoon via een lineaire formule de punten naar hun plek laten 'lopen', en om ze niet allemaal tegelijk aan te laten komen een random vertraging aan elk puntje gegeven. Ditzelfde kan ik nog een keer herhalen waardoor ze ook weer van het scherm af vliegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenski

rubenski

Topicstarter
quote:
Yoozer schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:43:

[...]

Ja, daar ben ik dan net niet oud genoeg voor I guess. Je beschrijving van de werking van zo'n generieke functie begrijp ik niet helemaal. Poept die functie elke keer een uniek pad van A naar B uit? En het moet volgens mij een tweedegraads functie zijn gezien de kromming van de paden? Ik vermoed dat dit handmatig gedaan is omdat de paden die de puntjes afleggen zo verschillend lijken. Maar misschien kom ik er nog achter hoe dit specifieke filmpje nu echt in elkaar zit...
quote:
André schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:02:
Het is idd niet zo advanced idd, even in het kort zoals ik het gedaan heb: coordinaten vastgelegd voor de letters, daarna alle punten random in een vierkant buiten het scherm geplaatst. Dan gewoon via een lineaire formule de punten naar hun plek laten 'lopen', en om ze niet allemaal tegelijk aan te laten komen een random vertraging aan elk puntje gegeven. Ditzelfde kan ik nog een keer herhalen waardoor ze ook weer van het scherm af vliegen.
Ok, begrepen. Leuk idee voor mijn nieuwe website template. Maar wel een beetje gejat natuurlijk :P

rubenski wijzigde deze reactie 16-05-2005 23:08 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-09-2018

Yoozer

minimoog

quote:
André schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:02:
Het is idd niet zo advanced idd
Held! _/-\o_

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-06 12:17
Zie de source van dit praktijkvoorbeeld van Clay's DHTML-library. Moet ongetwijfeld op eenzelfde manier kunnen in actionscript.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenski

rubenski

Topicstarter
Kheb even met dat Sothink zitten pielen. Ik word er niet echt wijs uit. Ik zie bijzonder weinig action scripting. Ik zie uberhaupt bijzonder weinig eigenlijk :+. Maarja, ik begrijp het idee erachter. daar ging het om. Spanks :)

rubenski wijzigde deze reactie 16-05-2005 23:22 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Er is ook geen actionscripting ;)
Behalve dan het start en stop enzo is er geen actionscript.
Als je naar de MC kijkt waar die puntjes in bewegen dan zie je dat er een stuk of 100 lagen gebruikt zijn met ladingen afzonderlijke tweens.

Dus code is er idd niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenski

rubenski

Topicstarter
Ow ok, ik dacht dat dat misschien kwam doordat ik een limited versie van Sothink had. Ouderwetsch handwerk dus :) Ik kon zelf soms al uren zitten pielen aan kleine Flash filmpjes. Ik neem aan dat de bouwer wel een slimme truck ervoor heeft. Punt en pad aanmaken, kopiëren en telkens aanpassen I suppose.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08-06 22:07
quote:
Damd, echt ik heb veel respect voor u ze. Wat ge toch allemaal fixt, niet te doen. 'k Ga die code eens proberen uit te pluizen, kvind het heel vet van zoiets in code te doen. Oki, met programmeer-taal als background weet ik dat dit redelijk "simpel" te doen is, maar toch. Echt nice :)

'k Zen ne fan aan't worre van uw werk en comments :)

André wijzigde deze reactie 18-01-2007 11:45 (9%)

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

quote:
I_M_P_A_C_T schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:51:
[...]

Damd, echt ik heb veel respect voor u ze. Wat ge toch allemaal fixt, niet te doen. 'k Ga die code eens proberen uit te pluizen, kvind het heel vet van zoiets in code te doen. Oki, met programmeer-taal als background weet ik dat dit redelijk "simpel" te doen is, maar toch. Echt nice :)

'k Zen ne fan aan't worre van uw werk en comments :)
Ik heb de code iets netter en uitbreidbaarder (is dat een woord?) gemaakt, dus je kunt nu ook zelf letters toevoegen :P
quote:
O+ ik had even niets te doen

/edit:
Voor de compleetheid de mouseover en de fly-out ook maar gemaakt :X

André wijzigde deze reactie 17-05-2005 00:44 (19%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True