Mobo afdekken

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-02 10:22
Hoi,

ben bezig met een modje (zie C&E CIP 146% wavemaster) daarin heb ik een plaat die over het mobo gaat. Deze plaat wordt bekleed met skai. Hij licht ongeveer +/- 5cm boven het mobo. Chispet ,cpu en videokaarten worden gewaterkoeld.

Vraag: Is het schadelijk om het mobo af te dekken ivm warmte ?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mits het er allemaal niet te heet word is het niet zo'n probleem, maar als er erg weinig ruimte beschikbaar is dan zou ik toch een lichte ventilator er overheen laten blazen om de warmte weg te blazen (ook met waterkoeling komt er nog wel warmte vrij van de cpu)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Zolang er over je andere delen koele lucht geblazen word, is er geen probleem, maak ´m alleen niet luchtdicht o.i.d, ook andere componenten hebben koude luchtstroom nodig.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 23:23 . Reden: quote weggehaald ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Als er onder die plaat geen airflow meer is zal dat idd schadelijke gevolgen kunnen hebben. Naast de cpu en NB produceren nog meer onderdelen warmte en moeten dus ook gekoelt worden.
Maar als er 5 cm ruimte over blijft kun je daartussen wel een redelijke airflow creeren lijkt mij, dus het zou opzich geen probleem hoeven zijn, gewoon dmv een extra fannetje voor een lekkere flow zorgen.

Last.fm

• Dezjay
Er komen dus geen fans in die pc.... behalve die van de voeding maar die zit "voor" de afdekking

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
bepaalde delen zou je kunnen afdekken.. bepaalde tranistors die veel warmte afgeven zouden hier minder goed tegen kunnen... je zou is kunnen kijken op welke plekken je mobo heel warm is.. en op welke minder warm (dmv warmte foto oid? daar zijn foto's van op het net geloof ik van een hoop mobo's?)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Dezjay schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:24:
Er komen dus geen fans in die pc.... behalve die van de voeding maar die zit "voor" de afdekking
Dan loop je wel de kans dat er hotspots optreden, met alle gevolgen van dien (instabiliteit etc)
Vooral de mosfets van van het spanningsregel gedeelte kunnen zeer heet worden, als er dan helemaal geen airflow is kan dat nog wel eens te heet worden...

Last.fm

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Al die mosfets in het voedingscircuit van de processor kunnen flink warm worden, een modern moederbord heeft zeker wel wat airflow nodig.

edit: ^^ ik ben spuit 11 zie ik ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarky op 15-05-2005 23:32 ]

🖥️ | 🚗

• Dezjay
misschien kan ik een fan inde pc plaatsen in het 3,5" rek en dan een soort van tunneltje maak richting de plaat achter het mobo... misschien helpt dat

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als er net wat meer ruimte is kun je al 1 of 2 60mm fans achter de plaat zetten. en anders zul je idd moeten gaan ducten.

🖥️ | 🚗

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 12:14

oshiro

Chill, dude.

Dezjay schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:43:
misschien kan ik een fan inde pc plaatsen in het 3,5" rek en dan een soort van tunneltje maak richting de plaat achter het mobo... misschien helpt dat
Ik weet dat je een wavemaster gebruikt, maar je bent toch aan t modden...
dus is een crossflow fan voor in de Stacker hier niet een ideale optie voor?

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
skai is toch van dat nepleer? Dat laat weinig warmte door he.. Zet de PC es aan zonder fans (dus alleen waterkoeling) en kijk hoe warm het dan wordt. Ik vermoed dat het dan al een vrij hete bedoeling wordt

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:48

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Sowieso *moet* je als je waterkoeling neemt enige vorm van airflow in je kast creëren aangezien je overige componenten anders wel erg heet worden. Als je dit ook nog eens gaat afdekken met een met skai-beklede plaat ben ik bang dat het zaakje echt té heet gaat worden en je er niet echt lang plezier van gaat beleven...

Rail Away!

• Dezjay
oshiro schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Ik weet dat je een wavemaster gebruikt, maar je bent toch aan t modden...
dus is een crossflow fan voor in de Stacker hier niet een ideale optie voor?
Die crossflow heb ik inderdaad ook al aangedacht :)
Zal het gewoon moeten proberen denk ik
Edit crossflow fan past niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Dezjay op 16-05-2005 10:16 ]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

BertV

Handgemaakt

het verschilt per mobo of overclock.
Mijn A7v8x-x heeft bijv. alleen koeling op de NB nodig, deze wordt loeiheet als er geen CPU fan meer is.

Voor de rest is er geen enkel onderdeel dat er warm van wordt. :P

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
Mosfeds willen ook nog wel eens erg warm worden als er geen cpu fan meer is. Probeer anders 2 40mm fans te kopen voor koeling van het moederbord

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Dezjay
zit er aan te denken om het nu zo te maken dat de fan onderin de psu de lucht vanaf het mobo trekt.. Rechtsboven in het mobo zit volgens mij het spul wat het warmst word (rond de cpu) daar zit ook zon koelblokje op de a8n
Pagina: 1