[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Verwijderd
Verwijderd
En hoe lees je de DOM uit?
Verder wat Anne zegt: de DOM-tree heeft weinig meer te maken met de originele opmaaktaal; het is een representatie daarvan na parsing.
[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 15-05-2005 23:14 ]
Intentionally left blank
De bron die gepresenteerd wordt aan de client, is dan uiteindelijk natuurlijk HTML. Zonder die eind-slash, dus.
Maar jij bedoelt dat ik met DOM eigenlijk een abstractie niveau hoger zit en dat de exacte formulering in de HTM-bron dus eigenlijk niet van belang is? Maar dat is wel hetgeen wat de browser van de client gepresenteerd krijgt. Dat DOM geneuzel vindt plaats op de server...
Edit:
Euhm... hoe weet ik dat zeker? (Zie bovenstaande)Weet je wel zeker dat je met XHTML werkt en dus ook met een XHTML mimetype (anders is het gewoon HTML)?
Edit 2:
En als ik nou gewoon wil dat het XHTML wordt? Al was het alleen maar voor dit hypothetische geval
[ Voor 24% gewijzigd door AxiMaxi op 15-05-2005 23:17 ]
XHTML verstuurt als text/html (check bijvoorbeeld page info in Firefox, of open het in in IE aangezien IE alleen text/html slikt) is gewoon HTML aan de client side. Je DTD veranderd daar niets aan en dus kan je dan net zo goed HTML opsturen (tenzij je echt een goede reden hebt om XHTML te gebruiken).
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 15-05-2005 23:30 ]
Intentionally left blank
crisp schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:29:
saveHTML() (vooropgesteld dat je dat gebruikt) geeft, zoals het woord al aangeeft, HTML terug.
Nja, nee... hoeft niet echt. Sterker nog, ik ben juist naar PHP gegaan omdat ik een JavaScript had draaien dat in Safari niet werkte (Safari blijkt niets te ondernemen bij een .onerror = function() { ... }) De provider bleek PHP te ondersteunen, dus dan maar server-side...crisp schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:29:
{je kan} net zo goed HTML opsturen (tenzij je echt een goede reden hebt om XHTML te gebruiken).
Hoe 'lager' hetgeen aan de client gepresenteerd wordt, hoe beter. Dus dan kan ik idd net zo goed... nee, beter nog! HTML eruit poepen, ipv XHTML.
Danke schön!
[ Voor 6% gewijzigd door AxiMaxi op 15-05-2005 23:37 ]
Ik ben dan wel heel benieuwd wat je probeert te bereiken en of daar echt geen eenvoudigere oplossing voor is
Intentionally left blank
Hehehe, je onderschat mecrisp schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:50:
Dus je gaat nu serverside browsersniffing doen om Safari andere markup te voeren?
Ik ben dan wel heel benieuwd wat je probeert te bereiken en of daar echt geen eenvoudigere oplossing voor is
Ik ga helemaal geen browsersniffing doen. Ik ga het hele JavaScript ombouwen naar PHP, zodat alles wat eerst client-side was (en dus in Safari niet werkte) nu gewoon server-side wordt.
Het is te bewerkelijk om helemaal uit te leggen hoe het probleem in elkaar steekt. Kort gezegd gaat het om een reactie op het al dan niet inladen van plaatjes uit een serie. Bij de drie mogelijke events van een createElement("img") (namelijk onload, onerror en onabort) wordt een teller opgehoogd om te zien of het betreffende plaatje is geprocessed. Als in Safari echter het tellertje bij niet bestaande plaatjes niet wordt opgehoogd omdat onerror nooit getriggerd wordt, weet m'n script niet wanneer de serie is afgewerkt.
De markup is uiteindelijk dus voor alle browsers hetzelfde, maar de wijze waarop hij gemaakt wordt is van belang.
[ Voor 42% gewijzigd door AxiMaxi op 16-05-2005 00:10 . Reden: verduidelijking ]