Stukje uit DVD knippen.

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
Ik heb hier op GOT gezocht en wat met google gespeeld maar ik kwam niet op een goed antwoord helaas.

Ik wil namelijk een stukje van z'n 3 minuten midden uit een DVD knippen en deze in mpeg formaat opslaan.

De enige oplossingen die ik heb gezien zijn eerst de gehele DVD rippen, dan converteren naar mpeg en dan weer knippen... Dit moet toch makkelijker kunnen ? Is er geen progsel waarbij ik gewoon een bepaald stuk uit een film kan selecteren en dit stuk rippen ?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
met dvd schrink kan je een stukje er uit knippen

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Helaas bestaat dat programma niet voor de Mac. TS, volgens mij heeft hierover weleens in dit topic gestaan: Onmisbare tools / software

Verwijderd

Probeer eens Cinematize

With Cinematize, you can now select a favorite video or audio clip from your DVD, and then extract and save it in a format compatible with popular movie and audio editing applications, including QuickTime, iMovie, and Final Cut for Macintosh

Mischien is het hier mee mogelijk, het ziet er erg compleet uit...

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
Hmmm, Cinematize ziet er erg goed uit, alleen is de demo te gecrippeld helaas ;(
En op dit moment heb ik er geen 60 dollar voor over. Dus heb ik zoalsThe evil brain aanrade maar even gekeken in dat topic.
Hier kwam Handbrake in naar voren.
Net gedownload (freeware) en nu mijn eerste chapter aan het rippen (ik kan geen selectie maken, maar wel kiezen voor een chapter... en dan knip ik later met iMovie of QTpro wel het precieze stukje eruit) Iets omhandiger... maar het lijkt wel te gaan werken!