Toon posts:

Wanadoo Livebox & VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 3.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een VPN verbinding op te zetten vanaf mijn nieuwe ADSL verbinding met de Livebox.
Alle poorten van de Livebox staan inmiddels open, maar dat biedt nog geen soelaas.
Mijn vermoeden is dat de Livebox het GRE protocol blokkeert, maar het lukt me niet dat te veranderen. Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe kan ik de Livebox zo gek krijgen toch GRE door te laten?
Bvd.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om poorten open te zetten op die Livebox? Ik kan er nam. maar niet in komen. De livebox staat bij mn pa, maar ze is zodanig afgeschermd dat als dat ding het doet, dan doet ie het en dan niet meer of minder.....

Verwijderd

Topicstarter
Frankie02, het openzetten van poorten is het makkelijke stuk:
Ga naar de livebox server (192.168.5.1 als je ethernet gebruikt, ik denk 192.168.1.1 als je wireless gebruikt). Klik op LAN servers, log in (admin/admin?), kies toevoegen;
- Naam server: mag je zelf iets voor verzinnen;
- Toegang geactiveerd: Ja
- Protocol: TCP
- Van poort / Naar poort: 80 - 80 voor HTTP toegang, 20 - 21 voor FTP, of 1 - 65535 als je alles open wil gooien.
- Lokal IP adres: IP adres van je server machine.
Klik toepassen, en klaar (reboot is dacht ik niet nodig).

Any clues on GRE?!?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Het GRE protocol heb ik weleens van gehoord, maar volgens mij gaat VPN toch gewoon via TCP/IP?

Nou ik heb even kort gekeken, en kom tegen dat het iets is wat er een beetje bijhoort ofzo, ik denk dat er hier wel een netwerk deskundige is die precies weet hoe het zit. MIsschien vind je hier nog nuttige info: http://support.microsoft.com/?kbid=241251

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

Ik zou ook graag willen weten of het met de wanadoo livebox mogelijk is om een VPN verbinding op te zetten.

IK overweeg namelijk Wanadoo ADSL family an te vragen. Hiervoor moet ik echter wel zeker weten of ik de beschikking over een vast IP adres heb en dat er de mogelijkheid is om een VPN op te zetten naar mijn werk.

Het vaste IP adres is inmiddels bevestigd door Wanadoo.
Op de vraag of ik mogelijkheden tot het opzetten van een VPN verbinding heb, antwoorden ze enkel met: dat wordt door de helpdesk niet ondersteund.

Of het wel mogelijk is, kreeg ik geen antwoord.

Dus hopelijk kan iemand hier mij meer duidelijkheid verschaffen. Alvast dank.

Geen commentaar

Verwijderd

GRE is een routing protocol (nummer 6 volgens mij).
Deze heeft niks met poortnummers van TCP of UDP te maken. Je modem ondersteund deze of ondersteund deze niet.

Ik heb zelf geen Livebox dus kan het niet testen. Je kunt wel kijken of de livebox een DMZ host ondersteund.

Installeer een goede firewall op je server en zet hem eens als DMZ host.

ps. bevalt dat nu een beetje die livebox?

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

robbydw schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:41:
Ik zou ook graag willen weten of het met de wanadoo livebox mogelijk is om een VPN verbinding op te zetten.

IK overweeg namelijk Wanadoo ADSL family an te vragen. Hiervoor moet ik echter wel zeker weten of ik de beschikking over een vast IP adres heb en dat er de mogelijkheid is om een VPN op te zetten naar mijn werk.

Het vaste IP adres is inmiddels bevestigd door Wanadoo.
Op de vraag of ik mogelijkheden tot het opzetten van een VPN verbinding heb, antwoorden ze enkel met: dat wordt door de helpdesk niet ondersteund.

Of het wel mogelijk is, kreeg ik geen antwoord.

Dus hopelijk kan iemand hier mij meer duidelijkheid verschaffen. Alvast dank.
Niemand die mij hier uitsluitsel over kan geven????

Geen commentaar

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Weet niet of het met de Livebox direkt mogelijk is, maar ik gebruik een wondertooltje (Hamachi) waar het altijd mee lukt.

Verwijderd

VPN heeft m.i. niets te maken met de livebox maar met de TCP/IP-verbinding. Je geeft gewoon in Windows/XP bij network-connections op dat je een VPN-connectie wil met het IP-adres waarheen.
Verder werkt Wanadoo met een vast-IP-adres voor het Family-abonnement met de livebox.

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 16:44
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:57:
VPN heeft m.i. niets te maken met de livebox maar met de TCP/IP-verbinding. Je geeft gewoon in Windows/XP bij network-connections op dat je een VPN-connectie wil met het IP-adres waarheen. Verder werkt Wanadoo met een vast-IP-adres voor het Family-abonnement met de livebox.
Hier ben ik het wel mee eens, en wel hierom:
"Basically, a VPN is a private network that uses a public network (usually the Internet) to connect remote sites or users together..." (Zie verder de website link helemaal onderaan dit bericht "How VPN Works")

Mijn vraag voor de TS is: betreft dit een VPN verbinding naar een bedrijfs netwerk? Mijn advies: waarom ga je dan niet eerst voor info naar de helpdesk? Is dit niet het geval, dan wil ik wel een poging wagen je te helpen maar dan heb ik meer gegevens nodig.

De "Livebox" is een algemeen gebruikte naam, het is een ADSL modem van het merk Sagem misschien? Welk merk/type?

Als je het IP-adres van de VPN server kan pingen en je krijgt netjes een antwoord (reply) dan geeft de Livebox dit dus door, is dit ook het geval? Krijg je antwoord van de VPN server z'n IP-adres? Zo ja, dan is de VPN server bereikbaar en kan er een verbinding gemaakt worden.

Test dit dus eerst uit, geef het IP-adres van de VPN server waar je verbinding mee wilt maken ook hier even door.

Verder heb ik vaak genoeg gezien dat de netwerk instellingen van het (lokale) thuis netwerk en die van de VPN verbinding dus niet met elkaar samenwerken en aangepast moet worden aan de (lokale) thuis netwerk zijde.

Om je verder hiermee te helpen moet je van beide de IP configuratie weten, zowel van het lokale netwerk als dat van het VPN netwerk? Dat kom je o.a. te weten door dit in de Opdrachtprompt op te vragen d.m.v.:

IPCONFIG /ALL

Maar allereerst een ping naar het IP-adres van de VPN...?

Handige informatie: How Virtual Private Networks Work & PortForward.com

[ Voor 54% gewijzigd door MaximumPower op 19-06-2005 13:19 ]

Minimum to the MaximumPower!

• dick11
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 07:36
VPN werkte vroeger bij mijn oude adsl modem van Wanadoo prima.

Maar nu ik die livebox heb werkt het niet meer.

Als test heb ik weer even dat oude modem gebruikt: inderdaad VPN doet het.

Moet ik nu nog wat aanpassen aan de livebox om het werkend te maken? Of kan hij het gewoon niet?

Dick van der Sar
www.dasautomatisering.nl

[ Voor 8% gewijzigd door dick11 op 23-06-2005 15:21 ]

Dick van der Sar

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39
In mijn Linksys WRT54G router zit een optie 'enable VPN passthrough' dit zorgt ervoor dat het NAT gedeelte van de router de ge-encrypte VPN pakketjes met rust laat:

Lees ook:
http://expertanswercenter...9,sid63_gci975019,00.html

M'n frans is niet al te best maar volgens deze site:

http://www.issy-sanfil.net/article.php3?id_article=32

Au niveau de la sécurité on trouve

le filtrage des adresses MAC

l’authentification par clé de cryptage WPA

le cryptage WPA / WEP 128bits

le pare-Feu intégré

le NAT / PAT

le VPN Passthrough

l’IPSEC Passtrough

[ Voor 58% gewijzigd door Kokkers op 23-06-2005 21:58 . Reden: Nou vooruit, ik google nog even ]

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15

neh

MaximumPower schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:55:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens, en wel hierom:
"Basically, a VPN is a private network that uses a public network (usually the Internet) to connect remote sites or users together..." (Zie verder de website link helemaal onderaan dit bericht "How VPN Works")
Nou prima argument.

GRE maakt dan wel gebruik van IP, maar heeft een eigen protocol-number hierin en is dus niet in standaard UDP of TCP geëncapsuleerd.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Verwijderd

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem.

Wanneer ik in de Livebox het IP adres waar ik een VPN mee moet verbinden werkt dit perfect.

Echter, mijn VPN verbinding die ik heb aangemaakt in XP (standaard VPN) werkt niet meer sinds ik de Wanadoo Livebox heb.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 21:22
Poortje 1723 opengezet?

VPN met het netwerk op kantoor werkt hier perfect (en snel :9

• HaZee
  • Laatst online: 01-12 21:22
BTW Iemand al ervaring met IPv6 over de Livebox?

• dick11
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 07:36
Sinds kort werkt die VPN verbinding via lifebox.
Heeft denk ik te maken met de software update van een paar weken geleden.

Dick van der Sar
www.dasautomatisering.nl

Dick van der Sar

Verwijderd

Poort 1723 staat open ja. En aangezien ik de Livebox pas sinds vorige week vrijdag in mijn bezit heb neem ik aan dat ik ook beschik over de laatste update.

Ik wil graag gebruik maken van de op XP aanwezige mogelijkheid om een VPN connectie op te zetten maar de verbinding blijft steken op controleren van gebruikersnaam en wachtwoord. Zover ik heb begrepen kunnen ze aan de andere kant van de verbinding mij wel zien aanmelden maar dan gaat er blijkbaar iets mis.

Enig idee wat ik nog meer moet instellen?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 12:00
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
De tweede geeft een goed antwoord. Daar scopen ze EINDELIJK naar de conclusie, dat je niets anders mag forwarden dan TCP of UDP.

Maar, jullie willen dit weten omdat jullie thuis een VPN servertje hosten neem ik aan? Snap anders niet waarom je portforwardings aan zou moeten maken.

Nu kwam ik hier tegen, dat het GRE protocol geen vereiste is, alleen maar een leuke uitvinding van Cisco. (net als BGP & RTP)
Encrypted communication between client and server will occur over UDP port 1194, the default OpenVPN port.
Is dat dan geen alternatief/oplossing voor de mensen die er nog steeds mee stoeien?

Verwijderd

Ja GRE en VPN Passthrough ......

is iemand hier al een stap verder mee?
ik heb een wanadoo livebox (sagem geloof ik). Ik probeer een VPN
verbinding op te bouwen met CISCO client software over TCP 10000. Dit
werkt alleen niet......

Nu heb ik begrepen dat ik misschien poorten forwarden? is dit zo?

Kan ik VPN passthrough aanzetten? (De franse livebox schijnt dit te
hebben)

Kan ik het GRE protocol op een sneaky manier aanzetten?

Ik wil hier echt uitkomen en heb met MXstream ook ooit hiermee lopen
kloten en toen zelf maar een linux programmaatje geklusd. Dus .... heb
je info??? let me know ... ik zal alles delen / posten als ik eruit kom

Verwijderd

Ik heb een VPN verbinding werken met cisco client 6 over TCP/IPSEC naar een server op poort 10000. Hiervoor heb ik in simpel modus in de livebox een aantal poorten geforward naar 192.168.3.11. De PC met VPN heb ik dit statisch ip adres gegeven:

UDP 500
UDP 4500
TCP 10000

De verbinding wordt nu soms gemaakt. Met de nadruk op soms en hier ben ik nog niet achter. Als ik de netwerkverbdining reset op mijn PC dan wil de VPN verbinding soms wel werken. Het lijkt wel alsof de poorten vastgehouden worden of soms wel en soms niet de verbinding doorlaten.

maar met een repair network en dan connecten met deze forwarding rules werkt het in ieder geval wel. Alleen ik heb wel het idee dat dit niet de juiste manier is. Als iemand nog een aanvulling heeft dan hoor ik het graag

groeten, Seansan

Verwijderd

Wat zijn precis de intsellingen voor de livebox?
Ik heb geprobeerd de poorten toe te voegen...maar krijg problemen....

Voeg je firewall policies toe, zo ja welke interface, zo nee wat en waar dan wel.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:04
Wat ik me af vraag is dat je bij de advanced instelling wel voor GRE kunt kiezen.
Weet even niet uit mijn hoofd waar dat was, maar je kunt zeker ook GRE in de lifebox openzetten als protocol, alleen waar :? kan het nu even niet uitzoeken, zit op het werk en ben vanavond niet thuis...
Ga verder onderzoeken.

Gewoon spullen

Verwijderd

Ik kan bij de firewall policies wel het gre protocol kiezen, maar krijg een fout als ik dat doe.
Ik snap ook nog niet helemaal welke interfaces ik daar moet gebruiken.

In mijn geval hang ik mijn laptop rechtsreeks aan de livebox.....en wil uiteindelijk dus kunnen vpn;en met secureclient....ik heb begrepen dat je daar in de policies iets moet toevoegen, maar wat?

En welke poorten moet er open?

Verwijderd

Onderstaand heb ik een stuk helptekst gekopieerd uit mijn secureclient.
Als ik het allemaal zo lees zou de livebox dit aan moeten kunnen, omdat het een en ander in een udp type verpakt kan worden. Aangezien de livebox dat wel ondersteund moet het werken.....alleen welke poorten moet ik openzetten....welke interfaces (krijg steeds een foutmelding als ik de vif0 of vif1 onder nat-interfaces wil toestaan).....

Iemand met meer netwerkervaring.....die het mij kan uitleggen?

-----------------------

Office Mode enables a VPN-1 Pro Gateway to assign a remote client an IP address. The assignment takes place once the user connects and authenticates. The assignment lease is renewed as long as the user is connected.

Typically, when remote access is implemented, the client connects using an IP address locally assigned by, for example, an ISP. The client may even receive a non-routable IP which is then hidden behind a NATing device.

However, with Office Mode, The address may be taken either from a general IP address pool, or from an IP address pool specified per user group. The address can be specified per user, or via a DHCP server, enabling the use of a name resolution service. With DNS name resolution, it is easier to access the client from within the corporate network.

Connectivity Enhancements

Connectivity enhancements include

NAT traversal

Visitor Mode

The negotiation prior to the establishment of a VPN tunnel might result in the production of large packets. Some NAT devices may not fragment large packets correctly making the connection impossible. To resolve this issue, there are several methods that may be used:

NAT-T - NAT-T is based on IETF RFC 3193 and draft-02 of the IETF NAT-T specification. When a remote user initiates a VPN session with a Gateway, the remote host informs the Gateway that it is able to communicate using NAT-T. During the initial negotiation, both peers attempt to detect whether the traffic passed through a NAT device. If a NAT device is detected between the peers, communication between them switches to UDP port 4500. NAT-T is not supported using Aggressive Mode. UDP port 4500 must be enabled which will be used for the entire VPN session.

IKE over TCP - IKE over TCP solves the problem of large UDP packets created during IKE phase I. The IKE negotiation is performed using TCP packets. TCP packets are not fragmented; in the IP header of a TCP packet, the DF flag ("do not fragment") is turned on. A full TCP session is opened between the remote host and the Gateway for the IKE negotiation during phase I.

UDP Encapsulation - This method adds a special UDP header that contains readable port information to the IPSec packet. The new port information is not the same as the original. The port number 2746 is included in both the source and destination ports. The NAT device uses the source port for the hide operation but the destination address and port number remains the same. When the peer Gateway sees 2746 as the port number in the destination address, the Gateway calls a routine to decapsulate the packet.

Copyright © Check Point Software

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 20:41
<kick>

Is iemand hier al eens mee verder gekomen ? Wij hebben meerdere vpn's (host-to-host ipsec met daaroverheen een gre-tunnel waar verkeer van en naar subnet's overheen gaat), maar nu willen we een persoon met Wanadoo Livebox hieraan toevoegen.

Die persoon heeft een linux server gelijk aan die van ons, maar wij hebben deze rechtstreeks aan een adsl modem hangen en hij zit dus nog met die livebox ertussen.

Heeft de livebox dus ipsec passthru / masquerade mogelijkheden ?

GRE is voor ons niet interessant, omdat die over de ipsec tunnel wordt gerouteerd -> wordt pas aan de linux kant uit ipsec packet gehaald en is dus vlgns mij voor livebox niet zichtbaar.

• Apie!
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:55:
Frankie02, het openzetten van poorten is het makkelijke stuk:
Ga naar de livebox server (192.168.5.1 als je ethernet gebruikt, ik denk 192.168.1.1 als je wireless gebruikt). Klik op LAN servers, log in (admin/admin?), kies toevoegen;
- Naam server: mag je zelf iets voor verzinnen;
- Toegang geactiveerd: Ja
- Protocol: TCP
- Van poort / Naar poort: 80 - 80 voor HTTP toegang, 20 - 21 voor FTP, of 1 - 65535 als je alles open wil gooien.
- Lokal IP adres: IP adres van je server machine.
Klik toepassen, en klaar (reboot is dacht ik niet nodig).

Any clues on GRE?!?
Poort 80 openzetten werkt bij mij anders niet hoor, netzoals poort 8080. Dit terwijl 49152 voor bittorent openstaat, naar dezelfde machine worden doorgeroute en dat werkt wél..

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Apie! schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:36:
[...]

Poort 80 openzetten werkt bij mij anders niet hoor, netzoals poort 8080. Dit terwijl 49152 voor bittorent openstaat, naar dezelfde machine worden doorgeroute en dat werkt wél..
Apie!, als je hebt geprobeerd je locale HTTP server te bereiken vanaf je eigen machine (dus vanaf een machine die achter de livebox hangt --> extern IP adres van de livebox), dan krijg je idd. de Livebox configuratie pagina. Vanaf een machine niet achter de livebox werkt het wel.
Althans, dat heb ik indertijd ervaren. Brak, maar het is niet anders.

* _darth vind dat er wel meer brak is aan de lovebox & wanadoo. Reverse DNS doet het b.v. ook niet :-(

Verwijderd

Iemand al een antwoord wat precies in te stellen in de verdomde :r LIVEBOX van Wanadoo, waar ik nooit aan had moeten beginnen !!!

Ik zie vele antwoorden, maar geen totale oplossing.

Gaarne jullie hulp, THNX

Verwijderd

de livebox kent geen GRE protocol zelfs ICMP kent de livebox niet
er gaat een gerucht de ronde dat er bij wanadoo wel een notitie is
waarin staat dat ze weten dat de livebox geen GRE/ICMP/etc aan kan
maar of ze daar ook iets mee doen, ik denk het niet
ik heb zelf maar een linksys gekocht, en ben van alles af
gebruik zelf GRE voor een ipv6 tunnel voor a.o. gratis highspeed newsgroups :)
je kan proberen sagem te emailen maar ik denk niet dat ze een oplossding hebben
het zit 'm in het firmware van wanadoo.nl denk ik
de franse firmwares draaien een minder gestripte linux en hebben b.v. rsh :9
anyhows, zelf een adsl2 modem aanschaffen en je bent van alles af
vind de livebox ook een beetje amateuristisch omdat het geen ICMP/GRE/etc kent
ze staan wel in het menu maar als je een rule maakt krijg je "protocol unknown" o.i.d.
mocht iemand er wel in slagen GRE/VPN/ipv6 via zijn livebox aan de praat te krijgen
laat het ons dan weten :D

Verwijderd

Ik wil dus een vpn verbinding straks gaan maken vanuit thuis naar me werk (naar een cisco pix) en ik sta op het punt om wanadoo family met die livebox dus aan te gaan schaffen. Maar moet wel zeker weten dat die vpn werkt...

Zijn er al mensen die dat getest hebben?

Verwijderd

Nou, vooralsnog met weinig suc6..

Sinds begin van de week heb ik ook zo'n 'geweldige' livebox..
Ik heb hem inmiddels als bridge ingesteld, zoals te lezen in een ander topic. Met daarachter mn Linksys die al een tijd trouwe dienst doet.
Maar helaas nog geen VPN verbinding op kunnen zetten :(

Morgen ga ik verder aan de puzzel, mocht ik iets te melden hebben van enig nut wat betreft mijn vooruitgang dan laat ik het zeker weten.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
tis idd om te huilen

zou er nou echt geen truukje zijn dmv telnet ofzo?, kan me niet voorstellen dat heel frankrijk/nl problemen heeft met vpn (wanadoo users oc)

als ik naar Firewall -> policies ga en voer daar ESP of AH als mapping krijg ik heel de tijd invalid protocol, waarschijnlijk hertkent de livebox 't niet ofzo :S
mja, dan vraag ik me weer af, waarom zet je het in je webinterface als het toch niet werkt :(

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Een enkele VPN verbinding werkt hier prima, maar ik kan niet vanaf verschillende computers tegelijkertijd een verbinding opzetten. In de Livebox zelf is niets aangepast. Misschien ligt het aan de verplichte instellingen van de host?

Mijn instellingen, zoals in de voorschriften van UTwente:

Beveiliging > Geavanceerd > Instellingen
• Codering optioneel (ook verbinding maken bij geen codering)
• Deze protocollen toestaan > Niet gecodeerd wachtwoord (PAP)
rest uitschakelen

Netwerk
• PPTP VPN
• Internet Protocol (TCP/IP) > Eigenschappen > Geavanceerd > Standaard-gateway uitschakelen

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:59
riezebosch schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:19:
Een enkele VPN verbinding werkt hier prima, maar ik kan niet vanaf verschillende computers tegelijkertijd een verbinding opzetten. In de Livebox zelf is niets aangepast. Misschien ligt het aan de verplichte instellingen van de host?

Mijn instellingen, zoals in de voorschriften van UTwente:

Beveiliging > Geavanceerd > Instellingen
• Codering optioneel (ook verbinding maken bij geen codering)
• Deze protocollen toestaan > Niet gecodeerd wachtwoord (PAP)
rest uitschakelen

Netwerk
• PPTP VPN
• Internet Protocol (TCP/IP) > Eigenschappen > Geavanceerd > Standaard-gateway uitschakelen
Ik probeer ook in te loggen op de UT VPN. Inloggen lukt wel, maar downloaden, ho maar... Krijg bij alle shares "Access Denied". Krijg je alleen maar als je, of niet bent ingelogd, of er iets mis is met je VPN.

Login+pass kloppen, getest bij een andere provider.

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:59
Oplossing voor mijn UT probleem gevonden:
Voor PPTP-VPN moet je in ieder geval alleen TCP port 1723 openen. Het vastzetten van een IP adres doet hij volgens mij via de eigenschappen van de lan-verbinding, en dan eigenschappen van het TCP/IP protocol.

groeten,

Vladp
Zie: http://www.adslgebruikers...ums&file=viewtopic&t=3273

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 19:33
Ik heb meestal ook problemen met het inloggen op ons bedrijfsnetwerk via VPN/livebox.

MEESTAL ja.

Dat is het vreemdste. Soms kan ik via de livebox verbinding maken, en soms niet. Afgelopen zondag maandag werkte het, vandaag weer niet. Ik kan er geen touw aan vastknopen. Ik heb niets veranderd in de instellingen.

Waar kan dit aan liggen???

Wanneer ik met dezelfde laptop via telefoon of WLAN verbinding maak via niet-livebox ADSL of kabelverbinding heb ik geen probleem.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10

Matis

Rubber Rocket

gebruik gewoon hamachi :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 19:20

-d-

edit : laat maar, ik reageer op een antieke post.

[ Voor 95% gewijzigd door -d- op 15-05-2007 15:46 ]

Pagina: 1