Audigy 2 + headset

Pagina: 1
Acties:

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo luitjes,...

ik heb vernomen van een vage kennis dat ik beter m'n headset (die ene die je bij UT2k4 special edition kreeg) beter kan aansluiten op m'n audigy 2 kaart dan onboard kaart.
nu leek me dit een puik plan :) dus ik ging het maar proberen.

alleen nu is het zo dat het mij niet lukte om m'n boxen (creative 6700) erin te laten en dan ook headset aan te sluiten, digital out werkte niet echt mee.

stekkertje erin,... en dan instellen via software die meegeleverd was bracht mij alleen maar ruis op :(
en dat klonk mij niet echt als muziek in de oren :P

weet iemand hoe ik m'n headset kan aansluiten zodat het mogelijk is softwarematig te switchen tussen headset en boxen (via multimedia in config scherm kan ik dat nu doen)

of hoe ik in ieder geval de headset kan aansluiten op m'n audigy 2 kaart :) want ik ga voor beter en mooier geluid :D

alvast bedankt Ronald

[ Voor 15% gewijzigd door WhAsSsAaA op 15-05-2005 21:59 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13
Enige manier om dat fatsoenlijk(splitter is niet aan te raden) te bewerkstelligen is een losse drive-bay te kopen, hierop zit een koptelefoonaansluiting+mic, waar je je headset op kan aansluiten. Als je klaar bent met gamen trek je je headset er gewoon uit en worden de normale uitgangen weer geactiveerd.

Hier kun je die bay aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 15-05-2005 22:02 ]

• WhAsSsAaA
  • Niet online
Hmm bedankt voor je reply,... maar als ik vragen mag, waarom is het niet aan te raden om een splitter te gebruiken?

want ik bedoel zo'n kassie is 60x duurder dan een splittertje :)

als dat echt te veel nadelen biedt dan ga ik toch voor kabeltje switchen elke keer aan de achterkant van pc :D, maar als ik dat doe, kan ik dan gewoon 2 van de 3 speaker kabels erin laten zitten samen met 1 van de headset?

Verwijderd

Omdat als je een splitter gaat gebruiken prolly de geluidssterkte van dat kanaal gaat achteruigaan.
En als je nu een stereo setup hebt is dit nog niet zo erg dan draai je gewoon de volume knop wat verder maar nu klopt de vehouding niet tov de andere speakers ;)

• WhAsSsAaA
  • Niet online
{zucht} dat lag wel héél erg voor de hand, dat ik daar niet opgekomen was :s

:) toch bedankt,.. maar ik ben nu overgegaan op stekkertje wisselen :D stuk voor deliger nog