Sober.H achtige spam, nu nog?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Sober.H brak bij mijn weten uit in juni 2004, maar ik heb vandaag een hele rits spam-mails met extreem-rechtse inhoud gekregen.
Het lijkt sterk op Sober.H omdat de inhoud een verwijzing is naar steeds een website met racistische inhoud. Titel van de mail is steeds bedenkelijk en de inhoud bestaat uit "Lese selbst:" en dan een link.
De mails zijn allemaal vanuit Nederland verstuurd, maar wel steeds vanaf andere hosts en volgens mij met de ingebouwde SMTP-server van Sober.

Kan het gaan om een nieuwe uitbraak? Of zijn er toevallig wat geinfecteerde PC's tegelijk online gegaan?

Mailtitels zijn bijv:
Schily ueber Deutschland
Verbrechen der deutschen Frau
Dresden 1945

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Nederland weer overspoeld met Duitstalige spam
Zondag 15 mei 2005, 15:29 - Opnieuw zitten de Nederlandse mailboxen vol met Duitstalige extreemrechtse spam. Vorig jaar gebeurde dit ook al eens. Het Sober-virus is de schuldige.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb precies het zelfde op verschillende mail accounts, zo'n 30 / 40 per dag.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
sommige mensen willen nog steeeds niet aan een vir scan..

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Sober.Q is de naam van het beestje dus. Ongeveer iedere zelf respecterende AVendor zal er nu wel een update tegen hebben uitgebracht. :)

Signature

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zie ook hier :) :
[rml][ Virus] Nieuwe Sober variant, Sober.P *[/rml]
pasta schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:01:
Sober.Q is de naam van het beestje dus. Ongeveer iedere zelf respecterende AVendor zal er nu wel een update tegen hebben uitgebracht. :)
Wat ik me overigens afvraag hoor. Er komt geen virus binnen, alleen Duitstalige racistische spam, als gevolg van een virus. Het is niet de taak van een AVs om die spam af te vangen :).

[ Voor 69% gewijzigd door Motrax op 16-05-2005 15:04 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb em vandaag ook ontvangen, en meteen blacklisten en spamcop inschakelen. Kwam van een cable wanadoo account in NL volgens de info. Iemand met slechte beveiliging of gespoofed.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1