2. Geef eens wat meer info
3. Vast is vast lijkt me
4. Lees de FAQ eens over hoe je een topicstart moet maken
5. Hoort iets met je bios niet in PMG (Processors, Mobo's & Geheugen)? (of heb je het niet over de bios van een moederbord)
Na een goede inlog met het juiste password kan je wel alles wijzigen.
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2005 21:19 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
SA > PMG
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Van je mobo of van je videokaart?Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:20:
Het gaat mij erom dat ik de Video BIOS version kan wijzigen
en WAT wil je daar dan aan gaan veranderen? en mogelijk nog belangrijker, WAAROM wi lje dat veranderen?
Probeer eerst duidelijk te zeggen/beschrijven wat je exact bedoelt voodat er gewonden vallen
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Een beetje journalist doet research on the spot...toch?
Bedankt vast!
Corné
registeer : Wat dacht je van een format te doen ? Zeer doenbaar voor een leek , lijkt mij. Ja je kan die video-bios waardes wijzigingen , nee niet als leek. Trouwens als je iets jat , haal je die pc uit elkaar en verpats je de onderdelen per stuk. Valt minder opVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:54:
Ik wil nagaan of het als 'leek' zonder al te veel moeite mogelijk is om sporen van vorige gebruikers volledig te wissen. Zo is het met wat speurwerk op internet heel goed mogelijk gebleken om een PC (via het register) totaal te ontdoen van ALLE sporen van vorige gebruikers.
[ Voor 4% gewijzigd door analog_ op 15-05-2005 21:59 ]
Als je een beetje research doet, kom je al snel op programma's als Modbin en AMICPB. En je hebt natuurlijk gewone hex editors.
Los daarvan doe je blijkbaar een aantal aannames over 'beveiliging' van BIOSsen die gewoon niet opgaan. Een BIOS is (op evt (makkelijk te omzeilen) passwords na) niet bedoeld om systemen te beveiligen. UUID/serienummer zijn gewoon strings die ter informatie zijn meegebakken. Je kunt ze rustig in 'jan_lul' veranderen en het beinvloedt functioneren niet - tenzij een fabrikant van software ernaar kijkt.
Maw je hebt nog meer dan genoeg onderzoek te doen dat onder het kopje 'zelfwerkzaamheid' valt - onderzoek allereerst dus welke aannames je doet - zijn die houdbaar?
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()