Toon posts:

BIOS wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om vaste waarden in je BIOS te wijzigen, en zoja: hoe? Bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat voor vaste waarden? In je bios kun je dingen instellen B)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

1. Wat bedoel je?
2. Geef eens wat meer info
3. Vast is vast lijkt me
4. Lees de FAQ eens over hoe je een topicstart moet maken
5. Hoort iets met je bios niet in PMG (Processors, Mobo's & Geheugen)? (of heb je het niet over de bios van een moederbord)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:49

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Ik gok dat de TS een Dell heeft waarmee je de waarden wel kan ZIEN na een foute inlog.
Na een goede inlog met het juiste password kan je wel alles wijzigen.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2005 21:19 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat ik de Video BIOS version kan wijzigen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is meer iets voor PMG. Verder raad ik je aan om in het vervolg wel duidelijk aan te geven wat je bedoelt; dat scheelt ons weer raden.

SA > PMG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen....had even niet opgelet...staat hier beter idd. Maar is het mogelijk om de vaste waarden van het BIOS te wijzigen? En dan gaat het mij met name om het wijzigen van de BIOS/ EC BIOS en Video BIOS version...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:20:
Het gaat mij erom dat ik de Video BIOS version kan wijzigen
Van je mobo of van je videokaart?

en WAT wil je daar dan aan gaan veranderen? en mogelijk nog belangrijker, WAAROM wi lje dat veranderen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Je kunt waardes in een BIOS wel veranderen alleen of dat makkelijk gaat ?

Probeer eerst duidelijk te zeggen/beschrijven wat je exact bedoelt voodat er gewonden vallen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom om te zien of het mogelijk is mn eigen bios te hacken. Ik ben bezig om voor mn werk een artikel te schrijven over de levendige handel in illegale desk/lap en palmtops die bijvoorbeeld worden gestolen bij bedrijven of particulieren. Ik wil nagaan of het als 'leek' zonder al te veel moeite mogelijk is om sporen van vorige gebruikers volledig te wissen. Zo is het met wat speurwerk op internet heel goed mogelijk gebleken om een PC (via het register) totaal te ontdoen van ALLE sporen van vorige gebruikers. Nu ben ik aanbeland in de BIOS en wil ik kijken of ik daar met hetzelfde gemak te werk kan gaan Daarnaast wil ik kijken welke mogelijkheden er zijn om een computer te beveiligen en waar de lekken zitten... vandaar! Ik wil dus niet alleen de BIOS version wijzigen, maar ook kijken of de pc blijft functioneren als ik bijvoorbeeld het UUID of het Serial Number wijzig. Vandaar!

Een beetje journalist doet research on the spot...toch?

Bedankt vast!

Corné

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:54:
Ik wil nagaan of het als 'leek' zonder al te veel moeite mogelijk is om sporen van vorige gebruikers volledig te wissen. Zo is het met wat speurwerk op internet heel goed mogelijk gebleken om een PC (via het register) totaal te ontdoen van ALLE sporen van vorige gebruikers.
registeer : Wat dacht je van een format te doen ? Zeer doenbaar voor een leek , lijkt mij. Ja je kan die video-bios waardes wijzigingen , nee niet als leek. Trouwens als je iets jat , haal je die pc uit elkaar en verpats je de onderdelen per stuk. Valt minder op ;) Of je wisselt onderdelen met andere pc's.

[ Voor 4% gewijzigd door analog_ op 15-05-2005 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, ook een optie. Tot nu toe blijkt uit mij onderzoek dat veel mensen dat niet op die manier doen! Kan je me uitleggen hoe je het moet doen of is dat een zeer technisch verhaal? Er is geen software tooltje dat daar mee kan helpen ofzo?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Als je een beetje research doet, kom je al snel op programma's als Modbin en AMICPB. En je hebt natuurlijk gewone hex editors.

Los daarvan doe je blijkbaar een aantal aannames over 'beveiliging' van BIOSsen die gewoon niet opgaan. Een BIOS is (op evt (makkelijk te omzeilen) passwords na) niet bedoeld om systemen te beveiligen. UUID/serienummer zijn gewoon strings die ter informatie zijn meegebakken. Je kunt ze rustig in 'jan_lul' veranderen en het beinvloedt functioneren niet - tenzij een fabrikant van software ernaar kijkt.

Maw je hebt nog meer dan genoeg onderzoek te doen dat onder het kopje 'zelfwerkzaamheid' valt - onderzoek allereerst dus welke aannames je doet - zijn die houdbaar?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.