Dubbel hardwareadres/IPadres in netwerk...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:22

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik krijg een melding op een server als:

The system detected a conflict on IP 10.1.1.14 with hardware adres MAC-adres en disabled his local interface

Wil dit zeggen, dat er een dubbel IPO-adres is, of dat er een dubbel MAC-adres is?? Dit laatste is toch wel erg onwaarschijnlijk, of niet?

Als ik nu ping op 10.1.1.14, dan timed deze uit. Wil dit zeggen, dat er bij een dubbel IP-adres, beide interfaces uitgeschakeld zijn? Het probleem is dus, dat ik totala niet zou weten welke PC/Server/NIC conflicteert met degene in de server...
Zijn er programma's waarmee je aan de hand van het MAC-adres meer info kunt krijgen??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

eerst jouw ip adress veranderen en dan hopen dat die ene weer terugkomt vervolgens proberen zo veel mogelijk info te krijgen door the zoeken op dit ip address in windows mischien heeft hij een computernaam waar je iets aan hebt ofzo.
gelijke MAC adressen lijkt me onmogleijk tenzij je die hele goedkope serie NIC uit TAiwan hebt deze gozer had namelijk een mac addres van 3com gejat en op al zijn kaartjes geflikkerd LOL (mac addressen zijn vendor specifiek)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Hmmm, IP-adres van die server verander ik niet graag (Citrix server) Ik zal de server uitzetten. Het vreemde is wel, dat als de server uit staat, ik nog steeds niet kan pingen op 10.1.1.14.

Ik heb de hele dag een ping -t gehouden, maar geen reply.

Schakelt de andere kant ook zijn NIC uit??

Welk merk uit Taiwan was dat?? Het zijn BDW Compaq servers, met eigen NIC's d8 ik, waarschijnlijk dus geen 3Com's.
Vaag allemaal....

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dan zijn de macs niet gelijk don't worry je kunt veel zeggen van compaq maar dat doen ze niet waren ook isa kaartjes dacht ik en dan wasje netwerk al veel eerder plaat gegaan

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Opgelost d.m.v.

nbstart -A 10.1.1.14

Hiermee heb ik Computernaam+werkgroep kunnen achterhalen!

Verwijderd

draai je soms op je client Red Hat??
moet je ff je kernel updaten! er is 1 versie die idd last heeft van het verkeeerd uitlezen van MAC adressen!!
heeft me hééééééél wat uurtjes gekost voordat ik daar uit was...

als het een nt bak is... gewoon ff NIC in een ander pci slot proppen... klink vaag, maar zeer effectief!

mzzlz
;)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 11 januari 2001 11:56 schreef Cyberia het volgende:
draai je soms op je client Red Hat??
moet je ff je kernel updaten! er is 1 versie die idd last heeft van het verkeeerd uitlezen van MAC adressen!!
heeft me hééééééél wat uurtjes gekost voordat ik daar uit was...

als het een nt bak is... gewoon ff NIC in een ander pci slot proppen... klink vaag, maar zeer effectief!

mzzlz
;)
klinkt zeker vaag MAC is niet afhankelijk van PCI slot
Pagina: 1