[laptop] dvd+-rw vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 20:14
Een vriend van me heeft een sony vaio pcg-fr315s notebook. Nu is van de week zijn dvd +/- rw overleden. Of ie echt dood is durf ik nog neit te zeggen, ik heb hem nog niet gezien, maar ga er vanuit dat ie echt stuk is. Onderop zitten volgens hem geen schuifjes om de rewriter makkelijk te vervangen. De laptop zal dus open moetten. Is dit een beetje makkelijk te doen? Ik heb namelijk nog nooit een laptop open gemaakt.

Is het mogelijk om er dan zoiets in te zetten? Ik weet namelijk niet of dit universeel is en sony a la compaq z'n eigen maatvoering en aansluitingen heeft bedacht.

Een externe brander wil hij niet, omdat de laptop dan niet meer mobiel is. Maar als de laptop terug zal moetten naar sony voor een reparatie a 300 eurie denk ik dat hij hier toch wel voor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

meestal één schroefje aan de onderzijde en je schuift hem er zo uit. of tenzij ze bij sony weer iets aparts gemaakt hebben.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
denk iets apparts helaas, dus ik ben bang dat ie helemaal open moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Klein kickje

Openmaken gaat wel lukken denk ik, gewoon alle schriefjes eruit, goed onthouden welke waar zit, kijken waar de behuizing nog vast zit, daar een schroefje of klemmetje zoekken enz...

Maar zijn die dingen universeel? kan ik er zomaar dat ding van alternate inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google al geprobeerd? Ik denk dat je hem het beste gewoon eerst open kan maken om te kijken hoe die er nu precies van binnen uitziet, op die manier zie je ook wat er nu in zit etc....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
ja, daar heb ik ook al aan gedacht, maar dan zou de laptop 2x open moetten, 1x om te kijken wat voor aansluiting het is en een 2de keer om de brander aan te sluiten.

Met google is niets te vinden, of ik zoek met verkeerde trefwooren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in elke recente laptop kan elke drive. Maar groot nadeel is de vorm van de laptop.
Sommige modellen hebben een soort van aparte form. Dat betekent dat je het klepje over moet zetten. Dat kan wel eens een probleem zijn dat het niet past. en dat zit je met een klein probleem.
Kans zit er in dat hij wel past maar dat je dan een soort van ingevallen drive hebt.

Wat open halen betreft.. Sony bellen vragen naar tech afdeling en vragen waar je moet wezen voor de drive los te halen. Kans is groot dat ze dat gewoon vertellen en dat scheeld dan weer een hoop gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Ik meen ergens te hebben gelezen dat sony niet zo meewerkerig is.

Je stuurt hem maar op en betaalt flink, zelf doen? succes! wij helpen je niet
Pagina: 1