ik heb net een nieuwe computer aangeschaft, mede omdat ik dan niet meer zo lang hoefde te wachten voordat een film van avi naar mpg is omgezet. omdat video converteren het sterke punt is van intel, heb ik dus een intel pentium 4 processor gekozen, met setup:
intel pentium 4 3,4ghz prescott @ 3,6
1024mb geheugen pc3200 (b-merk)
asus v9999 6800gt standaard op 350/700, nu op 400/800
asus p4p800 e deluxe
maxtor dm 10 200gb pata, in 2 partities
de rest is volgens mij niet van belang.
ik gebruik de frameserver van virtualdub om ondertitels erbij te zetten. ik heb net een film van +-1,5(anderhalf) uur, in een kleine 2 uur omgezet naar mpg2.
settings:
ntsc(16/9), film
clip frame, keep aspect ratio 2
GEEN noise reduction
bij de video file heb ik dus de .vdr geladen van de frameserver
bij audio een .wav file, geript met virtualdub
output op dezelfde harde schijf als input(ook zelfde partitie)
wat kan ik doen om dit proces sneller te laten verlopen? ik had gedacht dat een film omzetten met zo'n proccesor niet langer dan een half uurtje zou moeten duren,,,heb ik een instelling verkeerd gezet, of word er iets met cpu gebruik begrensd?
op de achtergrond draaien norton antivirus 2004, emule, skype en asus smartdoctor.
wat is de bottleneck in mijn pc, of komt het alleen aan op een zo bruut mogelijke processorkracht?
is de videokaart van enige invloed? of het geheugen? met de search kon ik niks vinden.
intel pentium 4 3,4ghz prescott @ 3,6
1024mb geheugen pc3200 (b-merk)
asus v9999 6800gt standaard op 350/700, nu op 400/800
asus p4p800 e deluxe
maxtor dm 10 200gb pata, in 2 partities
de rest is volgens mij niet van belang.
ik gebruik de frameserver van virtualdub om ondertitels erbij te zetten. ik heb net een film van +-1,5(anderhalf) uur, in een kleine 2 uur omgezet naar mpg2.
settings:
ntsc(16/9), film
clip frame, keep aspect ratio 2
GEEN noise reduction
bij de video file heb ik dus de .vdr geladen van de frameserver
bij audio een .wav file, geript met virtualdub
output op dezelfde harde schijf als input(ook zelfde partitie)
wat kan ik doen om dit proces sneller te laten verlopen? ik had gedacht dat een film omzetten met zo'n proccesor niet langer dan een half uurtje zou moeten duren,,,heb ik een instelling verkeerd gezet, of word er iets met cpu gebruik begrensd?
op de achtergrond draaien norton antivirus 2004, emule, skype en asus smartdoctor.
wat is de bottleneck in mijn pc, of komt het alleen aan op een zo bruut mogelijke processorkracht?
is de videokaart van enige invloed? of het geheugen? met de search kon ik niks vinden.