Toon posts:

bitcomet veel downloads-> internet valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik een paar demos ofzo van 3dgamers haal valt me internet er op een gegeven moment uit alsof me modem crashed, ik denk dat het aan me router ligt maar geen idee hoe ik het kan oplossen, misschien bepaalde instellingen van bitcomet lager instellen ofzo maar welke?

me router is een e tech router en daarop een speedtouch pro alcatel modem en ik werk met xp+laaste updates

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Leuk om dit verhaal te horen, of ja leuk voor jou niet natuurlijk.

Ik heb dit zelf ook een aantal keren meegemaakt. Ikwerd gek inet deed het niet meer, kon niet meer browsen enz... mijn oplossing hoe gek 't ook klinkt want vanalles geprobeerd = format c:\ en opnieuw.. ik neem aan dat je windows XP gebruikt.. je router crashed zeg je he.. waar zie je dat aan? knippert het apenstaartje of lijkt het er op dat de modem het gewoon doet.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

Topicstarter
-nickx- schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:21:
Leuk om dit verhaal te horen, of ja leuk voor jou niet natuurlijk.

Ik heb dit zelf ook een aantal keren meegemaakt. Ikwerd gek inet deed het niet meer, kon niet meer browsen enz... mijn oplossing hoe gek 't ook klinkt want vanalles geprobeerd = format c:\ en opnieuw.. ik neem aan dat je windows XP gebruikt.. je router crashed zeg je he.. waar zie je dat aan? knippert het apenstaartje of lijkt het er op dat de modem het gewoon doet.
naja het lijkt alsof ie crashed want de verbinding wordt vebroken en reconnecten lukt meestal niet en dan is de enige oplossing om de stekker eruit en erin te doen maar windows zelf zegt helemaal nix,
maar ik ga echt niet format hiervoor doen want soms doet ie het wel gewoon met bitcomet
maar het gebeurt dus ook alleen met bitcomet

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De router kan waarschijnlijk de enorme hoeveelheid data niet aan. Je kan proberen wat minder snel te downloaden/uploaden (80% van je max).

Verwijderd

Topicstarter
me upload zet ik altijd wat lager anders wordt het echt langzaam maar het lijkt me toch wel dat hij me 3mb download aan kan
moet ik hier iets veranderen ofzo
Afbeeldingslocatie: http://img5.imagevenue.com/loc100/th_7aa_btcomet.JPG

hmm lijkt erop dat meer mensen dit probleem hebben: http://www.p2pforums.com/viewtopic.php?t=10844
ik heb nu me download op 300kb max en upload 60kb max gezet ff kijken of ie dan disconnect

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 20:59 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik de fabrikant even bellen, en vragen of zij het weten, kunnen ze eventueel een firmware update uitbrengen.

Ik heb hier een zyxel staan en daar kwam een firmware update voor uit nadat ik hetzelfde probleem had.

Edit: leesfout

[ Voor 57% gewijzigd door marcieking op 15-05-2005 20:58 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:57:
Ik de fabrikant even bellen, en vragen of zij het weten, kunnen ze eventueel een firmware update uitbrengen.

Ik heb hier een zyxel staan en daar kwam een firmware update voor uit nadat ik hetzelfde probleem had.

Edit: leesfout
ja goed idee lang gelden heb ik me firmware geupgraded misschien is er nu een nieuwe ff kijken..

de laatste firmware is uit 2003 :( maar ik denk dat het aan bitcomet ligt aangezien dat topic

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 21:02 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Het zit hem niet in de snelheid, die router/modem kunnen die speeds makkelijk aan. Het zit hem in het aantal verbindingen. Die router kan zoveel verbindingen tegelijk niet aan, z'n NAT tabel raakt vol en dan dropt ie de boel. Als je dan heel even wacht (minuutje ofzo) dan komt je internet vanzelf terug. Je zou het aantal verbindingen in je torrent programma wat lager meoten zetten

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:01:
Het zit hem niet in de snelheid, die router/modem kunnen die speeds makkelijk aan. Het zit hem in het aantal verbindingen. Die router kan zoveel verbindingen tegelijk niet aan, z'n NAT tabel raakt vol en dan dropt ie de boel. Als je dan heel even wacht (minuutje ofzo) dan komt je internet vanzelf terug. Je zou het aantal verbindingen in je torrent programma wat lager meoten zetten
hoeveel connecties per download zal ik hem dan zetten ?

en enig idee wat max half open tcp connections betekent ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 21:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff - we weten nog niet of de modem danwel de router hier de schuldige is...

Eerste stap is om de router uit te sluiten door één PC direct op modem aan te sluiten. Heb je het probleem dan niet -> router trekt de connections niet. Los het op niveau van router op. Heb je zonder router het probleem nog steeds -> modem trekt connections niet. Los het dan op dat niveau op (wat je mogelijkheden zijn hangt af van je provider. iig helpt het om te quantificeren bij hoeveel connections het fout gaat)

Oslik blyat! Oslik!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

dion_b schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:48:
Ho ff - we weten nog niet of de modem danwel de router hier de schuldige is...
Moa, ga er maar gerust van uit dat die Zyxel het probleem is hoor, die staat er nogal om bekend.
Ik heb hetzelfde modem en hetzelfde probleem en dat lig idd aan een te groot aantal verbindingen.
Zodra ik naast 2 lopende torrents er nog een bij doe of mijn emule opstart duurt het zelden langer dan een paar minuten voor de Zyxel het opgeeft.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Moa, ga er maar gerust van uit dat die Zyxel het probleem is hoor, die staat er nogal om bekend.
Ik heb hetzelfde modem en hetzelfde probleem en dat lig idd aan een te groot aantal verbindingen.
Zodra ik naast 2 lopende torrents er nog een bij doe of mijn emule opstart duurt het zelden langer dan een paar minuten voor de Zyxel het opgeeft.
zyxel ?? tis een e-tech router

maar ik nu 25 max connections per torrent en het lijkt het nu te doen

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:12:
zyxel ?? tis een e-tech router

maar ik nu 25 max connections per torrent en het lijkt het nu te doen
Ow, ik verwarde jouw post met die van een ander die wel een Zyxel had.
Nou ja, kennelijk zijn Zyxels niet de enigen met dit probleem :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik heb gister hetzelfde probleem met bitcomet gehad.Als ik downloaden met meer dan 150KBS dan kreeg ik allemaal timeouts en hoge pings naar me linux router,maar ook naar andere pc's in me netwerk. Dit had ik nooit met bitcomet 0.57. Ik ben nu overgestapt naar ABC en nu kan ik weer met fullspeed downloaden zonder timeouts te krijgen(tenzei ik natuurlijk echt met fullspeed ga uppen en downen,maar das logisch)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zit zelf veel op usenet.. en wanneer ik veel download wilt m'n router er ook een paar keer mee kappen.. dan moet ik hem ff uit en aan doen en dan doet hij het weer prima... meestal 1 a 2 keer per week.. ook een e-tech modem. ;)

Verwijderd

ik had het zelfde met rrn alcatel speedtouch home en een linksys routertje. Nadat ik het hele zwikkie had vervangen door een wireless e-tech adwg02 router/modem(adsl2). Had ik nergens last meer van en was mijn verbindings snelheid 10% hoger( van 750kb/s naar 825kb/s).

Mijn modem stond gebridged naar mijn router, bij het resetten van de router was het probleem verholpen.Ik had het uitvallen voornamelijk als ik bittorrent samen met emule gebruikte.
Pagina: 1