Toon posts:

Exchange 5.5 + Extern ophalen

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn bedrijf is het wenselijk dat mensen via outlook hun email thuis ophalen.
Natuurlijk is dit nu mogelijk met OWA, maar de web interface van exchange 5.5 heeft
geen spellingscontrole. We hebben een eigen domein, maar hoe stel ik de exchange server
open om thuis via outlook email op te halen.

Wie heeft een oplossing ?

Groeten Marc

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
imap/pop3

even aanslingeren op je exchange bak (staat by default dacht ik al wel aan met exchange 5.5) en op je firewall de poorten mappen

bij pop3 wel even opletten dat je niet je hele mailbox naar je toetrekt thuis ;) dan heb je namelijk geen mail meer op de zaak :)

of je gebruikt imap dan heb je dat niet

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Okee, Ik had inderdaad al het een en ander gelezen over imap.
Welke poorten praten we over ? En hoe stel ik dan weer mijn outlook in.
Is dit dan "mail.mijndomein.nl". of het IP adres van de mailserver ?
Zoals je merkt ben ik nog maar een newby op dit gebied.
Eventuele hulpvolle links op internet zijn ook welkom.

Groeten Marc

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:36:
Okee, Ik had inderdaad al het een en ander gelezen over imap.
Welke poorten praten we over ? En hoe stel ik dan weer mijn outlook in.
Is dit dan "mail.mijndomein.nl". of het IP adres van de mailserver ?
Zoals je merkt ben ik nog maar een newby op dit gebied.
Eventuele hulpvolle links op internet zijn ook welkom.

Groeten Marc
De standaard poort voor IMAP is 143. Verder moet je in je outlook gewoon verbinden op het externe IP waar de server op luistert. Daarna is het een kwestie van inloggen en gaan met de banaan. Overigens, ik weet niet zeker maar als je exchange 5.5 in een domein zit kan het zijn dat moet je inloggen met DOMEIN\username i.p.v username. Dus als je bijvoorbeeld de user Mark hebt en het NT domein BLAATNET dan moet je even proberen eerst als Mark in loggen(met je password erbij natuurlijk :)), anders even BLAATNET\Mark proberen.

Verwijderd

Sorry, maar dit is gewoon een kwestie van de juiste dingen lezen e.d. Ga eens uitzoeken hoe je je server bereikbaar kan krijgen en dan is het gewoon een kwestie van accounts toevoegen etc.

Dit topic is gesloten.