Allereerst hardstikke bedankt voor de adviezen, helaas maken antwoorden ook weer vragen los

....
Oh ja, kent iemand nog echt een programmanaam, die jullie echt aanraden?? Op download.com heb ik wel wat gevonden. Maar dat werkt niet ideaal...
Op donderdag 11 januari 2001 08:48 schreef Gert het volgende:Windows 2000 Server
Misschien dat NT ook wel bindt maar dat wee'k nie zeker.

Is dat moeilijk??? Ik zat voor die I-PC aan Win2000 te denken, met DHCP server, Firewall en Proxy die evt. NAT ondersteunt (voor als het ooit nodig is)
Op donderdag 11 januari 2001 08:48 schreef Niels Saarloos het volgende:proxy niet via dhcp, die zit niet in de netwerkomgeveving maar in de explorer
je kan met MSproxy wel een configuratie script meesturen voor de proxysettings van de browser....
MSproxy hoort zeker bij Win2000 server??? En worden die proxy settings dan opgehaald gelijk met het IP adres enz??
Op donderdag 11 januari 2001 09:50 schreef teigetjuh het volgende:Inderdaad kan NT dat ook gewoon (wel server!), een proxy kun je niet mee geven wel de gateway. (wat vaak je proxy server is...)
Proxyinstellingen kun je met kix in een loginscript meegeven (Registrykeys enzo....)
Dus als je Wingate installeert op IP adres 192.168.0.1 en je doet niets raars met je poorten en je zet de Standaart Gateway ook op 192.168.0.1 dan gaat dat werken zonder instellingen aan IE of Netschaap??
Op donderdag 11 januari 2001 15:53 schreef mozeskriebels het volgende:Gewoon een stabiele novell netware bak installeren. DHCP in combinatie met DNS. Erg goede combinatie.
PS: Volgens mij is er voor elk platform wel een dhcp server te vinden, dus welk platform draai je???
We hebben al een Novell Fileserver maar dat is versie 4.1x en die draait dus nog op IPX/SPX dus om daar TCP/IP op te installeren klinkt niet aantrekkelijk.
Ik wil hem dus op Win2000 (server???) laten draaien.