[Behuizing] CoolerMaster Centurion 5 of Antec Solution

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 17:20
Ik zit te kijken voor een nieuwe behuizing voor een redelijke prijs.

Ik heb pas deze voeding gekocht;

Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX)

Deze zit nog in de verpakking en kan dus nog terug/doorverkocht worden

Maar aangezien ik daarna besloten heb om ook maar een nieuwe behuizing te kopen zit ik te twijfelen of ik deze voeding houd en daarbij deze kast koop;

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (Geen PSU, Zwart)

voor 56 euro

of dat ik de voeding dus terugbreng/doorverkoop en de;

Antec Solution SLK2650BQE (ATX, 350 Watt, Zwart)

koop voor 70 euro.

De Antec heeft een voeding twv 60 euro en die lijkt me beter dan de cooler master voeding die me 30 euro kostte. als ik die 30 euro terug kan krijgen, ben ik met de antec dus 70 euro kwijt voor behuizing + voeding en als ik de CM voeding houd en de bovenstaande CM kast erbij koop ben ik 86 euro kwijt

wat zouden jullie kiezen?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 23:06

makje

Professioneel prutser

De voedingen zijn redelijk gelijkwaardig en het uiteindelijke prijsverschil is klein (waarbij de goedkoopste oplossing dan wel de meeste moeite is met het doorverkopen van die losse voeding).

Ik zou daarom de kast kiezen welke ik het mooist vind aangezien je toch altijd tegen die kast moet aankijken. Wel is die Antec denk ik iets stiller met zijn 2x 120mm fans ipv de 2x 80mm (dacht ik?) fans van de centurion.

9800x3d

Verwijderd

Ik heb zelf de CM Centurion 5 en hij is echt erg fijn ! Redelijk veel ruimte voor alles :) . Hij heeft voor 1x80mm en achter 1x120mm fans die erg stil zijn !

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-01 21:49

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

coolermaster heeft minder prettige HD rails, zijn wel praktisch maar ze zitten niet zo vast
bij de antec bqe schroef je de disks ouderwets vast maar op rubber, dus stil

coolermaster heeft een geperforeerd front waardoor lucht wordt aangezogen, hier komt veel stof op
antec bqe heeft alles netjes weggewerkt achter een deurtje en geen last van stof

coolermaster heeft de knoppen en aansluitingen bijna op de grond zitten wat niet handig is
bij antec zitten deze halverwege wat toch prettiger is

coolermaster zitten de knoppen open en bloot, deze kun je per ongeluk indrukken
antec zitten ze weggewerkt waardoor dit niet mogelijk is

nu alleen nog bepalen wat jij het prettigst vind :O

@AMD at primus ;
ik kan me bij jouw argumenten ook wel wat voorstellen, als de pc op het buro staat
ik heb een CM C5 op de grond gehad en dat vond ik zelf minder geschikt
wat betreft het stof, ik bedoel dat het op een gegeven moment gewoon zichtbaar is
als de PC een tijdje staat wordt het front bijna grijs door het stof, bij Antec niet
de bqe2650 die ik nu heb vind ik om genoemde redenen prettiger, is gewoon mijn voorkeur

[ Voor 24% gewijzigd door bennovb op 16-05-2005 01:00 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 10:35
B3NN0 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:59:
coolermaster heeft minder prettige HD rails, zijn wel praktisch maar ze zitten niet zo vast
bij de antec bqe schroef je de disks ouderwets vast maar op rubber, dus stil

coolermaster heeft een geperforeerd front waardoor lucht wordt aangezogen, hier komt veel stof op
antec bqe heeft alles netjes weggewerkt achter een deurtje en geen last van stof

coolermaster heeft de knoppen en aansluitingen bijna op de grond zitten wat niet handig is
bij antec zitten deze halverwege wat toch prettiger is

coolermaster zitten de knoppen open en bloot, deze kun je per ongeluk indrukken
antec zitten ze weggegwerkt waardoor dit niet mogelijk is

nu alleen nog bepalen wat jij het prettigst vind :O
Hier wil ik toch graag even op reageren
-Ik vind persoonlijk de hdd racks makkelijker dan bij de antec (ze zitten wel goed vast bij mij iig)
-Er zit aan de HELE voorkant een stoffilter, hier komt bijna geen stof door. Bij de antec is de fan 'verborgen' waardoor je fan makkelijk kan fluiten.
-Waarom zijn aansluitingen onderaan niet handig? Hij staat bij mij op het buro en ik vind het juist wel fijn.
-Ik heb de kast nu ongeveer 2 maand en ik heb die knoppen nog NOOIT per ongeluk ingedrukt ! Dus waar je dat verhaal weghebt, ik weet het niet.

Nu mag je nog eens bepalen wat je het prettigst vind :O