Toon posts:

ATI 9800 lagt ineens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat iemand mij kan helpen

Ik heb een Peak radeon 9800SE, half jaartje oud. Verder helemaal origineel, niet overgeklokt.

Alles liep goed tot enkele dagen geleden. Spellen die altijd goed draaiden, zonder performance problemen werken nu niet meer zoals eerst. Alles schokt, of ik nu alle video opties naar beneden gooi of niet, maakt niets uit...

Ik heb inmiddels de drivers eraf gehaald, register schoongeveegd met regsupremepro, nieuwe drivers erop gezet. Niets helpt. Net de kast even open gehaald, kaart eruit en schoon geblazen, gekeken of t extra powerkabeltje er goed opzat. Helaas bleek ook nu weer dat alles slecht liep.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

zoals ik in een ander topic al replyde, probeer eens oude drivers (4.**) te installeren (eerst natuurlijk ff alle oude drivers uninstallen). Bij mij hielp dit bij mn 9800pro, ik denk dat de nieuwe drivers van ati teveel gefocust zijn op nieuwere modellen.

succes

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 15:15
Dit probleem heb ik ook. Ik heb het alleen met half-life 2 ( ik heb nadat dat ik het voor het eerst merkte niets anders gespeeld ) maar na een tijdje gaat het voorbij. Ik zoek ook nog een oplossing.

Edit: Ik heb een Club3d 9800SE AIW met softwarematig geunlockte pipelines. Ik heb momenteel catalyst 5.2 geinstalleerd... nieuwere drivers werkten niet doordat rivatuner daarmee nog niet de pipelines kon unlocken. Ik ga nog even onderzoeken of ik misschien niet beter Omega drivers kan installeren want ik weet niet precies de nadelen daarvan.

[ Voor 50% gewijzigd door kurt15 op 15-05-2005 16:53 ]

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Hoe zit met de temp. van de kaart? draait de fan wel in orde? is de temp van je CPU in orde? (P4 gebruikt namelijk 'Thermal-Throlling', die verlaag je cpu clock. en AMD athlon xp gaat door branden)

Maar wat is trouwens je system spec?

Hope for the best, prepare for the worst...

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als je een AMD Athlon 64 hebt, kun je eens proberen om cool 'n quiet uit te zetten. Heb je dan geen last meer van lag, dan moet je ff je cool 'n quiet drivers updaten.

Dus zoals in vorige posts staat, wat zijn je verdere specs?

[ Voor 4% gewijzigd door AntonH op 15-05-2005 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal zo eens vorige drivers proberen.

De rest van mijn systeem:

Amd 2800+
512mb ddr
1x 40GB en 1x 120GB (beide maxtor 8mb + 7200rpm)
300W voeding

Omega drivers heb ik ook geprobeerd (de nieuwste) en die geven precies hetzelfde probleem.

Over de temperaturen...

Hoe ik de temp van mn videokaart kan meten, weet ik niet. Iemand suggesties?
Ik heb ff een screenshotje gemaakt van Hmonitor, kijk maar ff

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/124358/incoming/01.JPG

Verwijderd

De Radeon 9800SE heeft geen temperatuursensor, alleen de 9600XT en 9800XT heeft die wel.

Kijk eens of de fan van de videokaart wel draait, het kan de oorzaak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De fan draait

Verwijderd

Heb je de wat oudere drivers al geprobeerd?

Ik heb met de cat 5,2 en hoger ook allerlei framedrops.soms heb ik maar een paar fps in nfspug2.
De 5.1 is wel goed. (De omega drivers hadden hetzelfde probleem)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit inmiddels met de 4.9 catalyst drivers, maar nog altijd hetzelfde verhaal.

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 17:40
Probeer eens een andere voeding of laat de kast open, misschien ligt het aan een warmteprobleem of de voeding kan niet genoeg spanning leveren.

Kies wel een voeding vanaf 350 Watt en van een A-merk zoals Antec, Enermax, Zalman en Tagan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo gauw geen andere voeding. Lijkt me ook sterk dat t daaraan ligt, kast + voeding is nog geen jaar oud, en t werkte tot een paar dagen geleden goed. Verder draait alles goed, valt niet ineens uit zoals toen mn vorige voeding kaduuk ging.

Verwijderd

Post nou eens welk merk voeding je hebt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lol ok, uhm... standaard voeding uit een AOpen kast (QF 50a)

van de site:

Power Supply :
300 ATX high efficiency, UL/CSA/FCC only or CE/DoC/C'tick certified

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog een toevoeging...

Ik merkte zojuist dat ik Pro Evolution Soccer 4 WEL gewoon kan spelen, maar andere spellen die ik normaal gesproken speel (NFS U2, World Racing, SWAT4) die lopen verder allemaal slecht.
Pagina: 1