[HT] Harman/Kardon AVR 130 - Infinity TSS-450

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Beste Got'rs

Ik ben helemaal nieuw op het HT gebied, en ik heb wat vragen over de Harman/Kardon AVR130 deze heb ik laatst gekocht.

Ik heb al gezocht op google maar kon mijn probleem niet vinden.

De bass knop op de Avr 130 werkt bij wel alleen niet op mijn woofer zeg maar, als ik deze helemaal terug draai dan wordt de " bass / lage tonen " in mijn infinity satellite speakers minder. ( het geluid wordt holler van klank.)
Komt dit door de wisselfrequentie ? deze staat op dit moment op 100Hz ( alles speakers ) en de Bass manager staat op '' Globaal ".
Zoals je al leest ik ben er cekrs niet in thuis, en de handleiding maakt het alleen maar erger 8)7 .
Die wisselfrequentie daar zit ik liever nog niet aan, tenzij jullie echt zo iets hebbe van....instellen die hap !.
Ik had op sites gelezen dat je meerdere uren bezig bent om alles opties goed in te stellen.

Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe het in zijn werk gaat ? ...misschien uit ervaring met deze set ?.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
De bass knp op de AVR-130 regelt op alle seakers de bass af. Als je de subwoofer harderwil laten bléren zul je even het menu in moeten duiken.

Op je afstandsbediening zit een witte toets genaamd CH (links boven het rondje) en die druk je in, ga nu naar je sub toe en druk op de /\ of \/ toets om het geluid van je sub harder of zachter te zetten.

Ik weet niet of je melkpakjes of full range speakers hebt maar anders zet je je X over ook omhoog of omlaag (staat hier op 60hertz)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Ow sorry helemaal vergeten....

Ik heb de Infinity TSS-450 : http://www.infinitysystem...450CHR&series=TSS&cat=HCS

En kan het kloppe dat als ik mijn tv op de HK aansluit via tulp, de speakers niet meer kan instellen of ze nu large of small zijn. Bij mij staan ze standaard op Large.

Verwijderd

Je kan de speakers instellen ongeacht welke bron je op welke manier aansluit, dus dat klopt niet helemaal.

Overigens kun je het beste alle satalieten direct op je versterker aansluiten en ze dan op small instellen. Niet large dus zoals nu. Je subwoofer kan dan op de subwoofer uitgang (wel LFE aanzetten ;) )

Dit kun je echter ook allemaal uit de verschillende handleidingen halen, daarom gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.