Toon posts:

[DIY] 5.1 Speakerset + Pics!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
********************************UPDATE**************************************

ZIE ONDERKANT POST!

Goedendag,

Twee jaar geleden heb ik de Creative Megaworks 550 THX set weten te bemachtigen. Echter ging deze een jaar daarna kapot :( ! Vervolgens creative een mailtje gestuurd waarop ik twee dagen daarna een nieuwe set thuis aantrof. Toen ook deze het begaf (allebei kapotte voeding). Heb ik ze maar uit elkaar gehaalt.

Het plan is dus van 10 creative speakers 5 zelfbouw speakers te maken. Hieronder wat plaatjes en dergelijke!

ps. Ik ben totale noob wat betreft speakers. Dingen bouwen electronica en hardware weet ik veel van maar van speakers weinig dus tips en trucs zijn welkom.

Om te beginnen met de foto's een foto van ze allemaal bij elkaar! Ze zijn al gelijmd en geschroeft behalve de onderkant dat word een service luikje (weet nog niet hoe ik dat luikje ga vast maken dus denk mee ;) ! Ook weet ik nog geen goede oplossing voor de aansluitingen aan de achterkant.

Afbeeldingslocatie: http://img49.echo.cx/img49/4109/12fm.th.jpg

Hier is een plaatje van een losse speaker. (deze is trouwens al een beetje bij geschuurd (de rest nog niet)

Afbeeldingslocatie: http://img49.echo.cx/img49/4206/24as.th.jpg

En hier een van de binnenkant.

Afbeeldingslocatie: http://img49.echo.cx/img49/7007/37ji.th.jpg

Hier een plaatje van de voorkant.

Afbeeldingslocatie: http://img128.echo.cx/img128/8069/46vq.th.jpg

Hier een plaatje van de speaker met drivers maar nog niet vastgeschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://img128.echo.cx/img128/3059/55wu1.th.jpg

Hier een van de achterkant van de driver en een van de voorkant van de driver.

Afbeeldingslocatie: http://img128.echo.cx/img128/8726/67qt.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img128.echo.cx/img128/1245/70je.th.jpg

De speakertjes worden dus nog voorzien van bedrading en aansluitpunten en drivers 8)7 Duhhh!
Ook worden ze gegrond en zilver geverfd er komen geen filters voor de drivers. En ik denk dat ik de drivertjes als een ruit in monteer. Nou veel plezier en alvast bedankt voor de tips!

MVg

Bol

UPDATE!!!

Deze week ben ik begonnen met de speakers te plamuren en gronden! Dit heb ik daarna nog twee keer over gedaan en het resultaat is best wel strak al zeg ik het zelf. (zeker als je het vergelijkt met hoe het er in het begin uitzag (slecht verwerkte schroeven e.d.)) Nu is alles lekker strak en glad. Hierzo wat pics!

Hier is een foto van ze allemaal

Afbeeldingslocatie: http://img148.echo.cx/img148/408/85sj.th.jpg

Hier een plaatje van de onderkant met de gaten voor het luidsprekerkabelkontaktpunt (geen idee hoe je zoiets in vaktermen zegt) De buitenste twee grote gaten zijn voor de kontaktpunten naar de speakers, het kleine gat is voor de schroef die het "lange woord" op zijn plaats houd. Dit gat is trouwens aan de onderkant voorzien van een verzink-gat (weet alweer niet hoe je zoiets noemt) omdat het schroefje om dat ding te bevestigen te kort was. (kon net geen foto's maken want ze waren nat.)

Er zijn tevens in elk service-luikje (zo noem ik het maar even) 4 gaten geboord voor bevestiging van de onderkant aan de speaker!

Afbeeldingslocatie: http://img128.echo.cx/img128/9127/95ji.th.jpg

En hier volgt een foto van het kontakt dan zie je ook gelijk waarom die schroef niet pastte! Het hout is namelijk 10 mm dik.

Afbeeldingslocatie: http://img182.echo.cx/img182/950/109un.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img182.echo.cx/img182/5030/111vx.th.jpg

En hier staat een plaatje van de voorkant! Eerst waren duidelijk de naden te zien tussen de houtverbindingen, maar die zijn nu helemaal verdwenen.

Afbeeldingslocatie: http://img182.echo.cx/img182/2103/121od.th.jpg

Ook de zijkanten waren voorheen voorzien van ieder 6 schroeven (wel verzonken)! Die zijn dicht geplamuurd en daar zie je niks meer van! (jammer alleen dat ik geen before foto heb van zijkant tis echt een wereld van verschil. er is een oude foto hierboven waar je het een beetje kan zien.) Maar voor de duidelijkheid heb ik stippen gezet naast de plek waar de schroeven zaten!

Afbeeldingslocatie: http://img214.echo.cx/img214/4646/136ut.th.jpg

Al hoewel ik wit erg mooi vind laat ik ze niet in deze kleur! Ik heb Een zilver/alluminium lak gekocht die erg mooi glimmend oplicht (hoogglans) onder fel licht en redelijk dof onder een sfeerlichtje. Uitermate geschikt voor HT dus. Verven ga ik eind van de week doen na de eindexamens. Hieronder nog wat plaatjes van de verf!

Hier het verf-potje

Afbeeldingslocatie: http://img214.echo.cx/img214/7789/145yg.th.jpg

Hier met fel licht (camera flits)

Afbeeldingslocatie: http://img214.echo.cx/img214/8836/158bt.th.jpg

Hier met sfeerlichtje (beetje rood/oranje peer-lampje)

Afbeeldingslocatie: http://img214.echo.cx/img214/3158/164qa.th.jpg

Graag jullie reacties en tips!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gereserveerd voor updates! En oja de subwoofer word een SVS en de reciever van Yamaha

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een nieuwe voeding voor zo'n set is best zelf te maken, dan kun je de originele versterker gebruiken als je geen 5.1 amp wilt kopen.
Doe je nog demping in de kasten? Dat zal namelijk een stuk beter klinken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ziet er grappig uit :)

SVS erbij is wel vet, maar ik zou geen groot model kopen als ik jou was.
Zo hard kunnen die kleine drivertjes toch niet spelen.
Speakertjes iig wel instellen als "small" in de receiver om nog een beetje SPL te kunnen halen zonder ze op te blazen he ;)

Al enig idee over welke kleur ze gaan worden?

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:18:
Een nieuwe voeding voor zo'n set is best zelf te maken, dan kun je de originele versterker gebruiken als je geen 5.1 amp wilt kopen.
Doe je nog demping in de kasten? Dat zal namelijk een stuk beter klinken.
Een nieuw voeding is geen optie omdat ik dan ze twee versterkers op de een of andere manier aan elkaar zou moeten koppelen. En ik wil gewoon een fatsoenlijke reciever waar ik mijn speakers op kan aansluiten en een aparte sub mee kan aansturen. En een draadloze AB is ook wel handig! Uiteraard word het hele zooitje volgepropt met demping als alles is geinstalleerd!
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:26:
Ziet er grappig uit :)

SVS erbij is wel vet, maar ik zou geen groot model kopen als ik jou was.
Zo hard kunnen die kleine drivertjes toch niet spelen.
Speakertjes iig wel instellen als "small" in de receiver om nog een beetje SPL te kunnen halen zonder ze op te blazen he ;)

Al enig idee over welke kleur ze gaan worden?
IK ga ook niet z'on grote sub kopen tussen 150 a 250 watt
En je zal nog versteld staan van die speakertjes. Bij creatives technische dienst opgevraagd en zijn 35 watt rms per driver en het frequentie bereik konden ze niks over zeggen. Ik sluit ze gewoon parralel aan dan zet ik mijn reciever op 4 ohm en ik gebruik geen filter componten ofzo dan heb ik het grootste bereik. Ze worden trouwens zilver maar dat stond al in de startpost (hmmmm of jij bent blind of ik post onduidelijk hmm.....). en er komen geen grills voor de speakers!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 16:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:48:
[...]
IK ga ook niet z'on grote sub kopen tussen 150 a 250 watt
En je zal nog versteld staan van die speakertjes. Bij creatives technische dienst opgevraagd en zijn 35 watt rms per driver en het frequentie bereik konden ze niks over zeggen. Ik sluit ze gewoon parralel aan dan zet ik mijn reciever op 4 ohm en ik gebruik geen filter componten ofzo dan heb ik het grootste bereik.
Ja ze zullen ook zeke wel hard gaan, maar onder de 100hertz wordt het voor elk speakertje van dat formaat zwaar :)
Ze worden trouwens zilver maar dat stond al in de startpost (hmmmm of jij bent blind of ik post onduidelijk hmm.....). en er komen geen grills voor de speakers!
Yup sorry, mijn fout 8)7

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Die kleine drivertjes krijgen het inderdaad erg zwaar onder de 100 Hz. Ik neem aan dat je strak tot de 80 Hz wilt spelen. In dat laatste geval moet je écht niet vertrouwen op die opgegeven 35 Watt ;) Er zijn subs die je met 7 Watt al plat legt, in een lage frequentie! Als ik jou was zou ik er dan ook wel een simpel filtertje overheen gooien, zo moeilijk is dit niet, maar je hebt er wel veel plezier aan.

Zeer leuk projectje, succes!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Barry|IA schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:35:
Die kleine drivertjes krijgen het inderdaad erg zwaar onder de 100 Hz. Ik neem aan dat je strak tot de 80 Hz wilt spelen. In dat laatste geval moet je écht niet vertrouwen op die opgegeven 35 Watt ;) Er zijn subs die je met 7 Watt al plat legt, in een lage frequentie! Als ik jou was zou ik er dan ook wel een simpel filtertje overheen gooien, zo moeilijk is dit niet, maar je hebt er wel veel plezier aan.

Zeer leuk projectje, succes!
Wat voor een filter moet ik dan gebruiken?? Schematje?

bvd

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:46:
[...]

Wat voor een filter moet ik dan gebruiken?? Schematje?

bvd
Ik kan niet zomaar een schema tekenen, ik heb eerst wat meer gegevens nodig van de speakertjes, weet je hoeveel Ohm ze zijn?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
8 ohm maar ik zschakel ze parrallel dus dan word het 4 ohm.

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:04:
8 ohm maar ik zschakel ze parrallel dus dan word het 4 ohm.
Ik zou er een condensator tussen zetten, welke waarde dat moet zijn hoor je nog van me.

[ Voor 25% gewijzigd door Barry|IA op 15-05-2005 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Barry|IA schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:12:
[...]

Ik zou er een condensator tussen zetten, welke waarde dat moet zijn hoor je nog van me.
Creative zelf heeft er ook condensatortjes voor gezet wellicht dat ik die kan gebruiken. Ik zal eens kijken welke waarde die hebben

EDIT ze zijn 100 volt 150 uF

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 19:33 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een yamaha receiver kapt af onder 90Hz. (mits je de speakers allemaal op "small" zet)...
Ik denk dat je met deze speakertjes dan wel een eind zal komen.
Als je die instelling vasthoudt dan kan je die condensator ook weglaten.

edit: enneh, zorg dat ze goed luchtdicht zijn, en stop en een beetje demping in (van dat witte fiberfill spul).

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 15-05-2005 21:08 ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het beste spul om de speaker luchtdicht te maken??? voor de oneffenheden aan de buitenkant gebruik ik gewoon houtrotvuller en alle naden aan de binnenkant wou ik dichtkitten met acryl kit ofzo!! das lekker flexibel etc.. Nog een vraagje: De gaten voor de speakers zijn precies goed alleen bij een van de boxen is er een klein beetje open ruimte (0,5 mm aan beide kanten) tussen de speaker en de behuizing! Kan ik dit ook gewoon afkitten als de speaker op zijn plaats zit of moet ik daar een rubber rand oid tussen zetten?

• bobo1on1
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:37:
[...]

Creative zelf heeft er ook condensatortjes voor gezet wellicht dat ik die kan gebruiken. Ik zal eens kijken welke waarde die hebben

EDIT ze zijn 100 volt 150 uF
Je gaat toch een 5.1 receiver gebruiken? kun je die condensator net zo goed weglaten en je crossover op 130 hertz zetten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Barry|IA
stress schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:55:
"Alle turken terug naar Marokko"

Het zal wel "leuk" bedoelt zijn, maar het zegt wel iets over dit forum.
Ik dacht al dat ik er reacties op zou krijgen, ik zal snel wat anders bedenken :P

@ bobo1on1:

Het is wel zo veilig om er een condensator tussen te plaatsen. Als een niet wetende per ongeluk wel aan de knopjes zit, is het over met het drivertje.

@TS:

Je kan dat condensatortje inderdaad blijven gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Barry|IA op 15-05-2005 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie dat de beste kleur is? het mag namelijk geen/niet te veel licht reflecteren want anders word al het licht van de beamer weerkaatst.

Verwijderd

pearl grey in mat editie is dan voor jou de beste optie. Das een heel mooi grijs/metalic kleur met een aardig doffe tint er in als er geen/weinig licht op valt. Voor jou situatie met beamer denk ik wel een van de betere. Of anders zwart :+

• bobo1on1
Barry|IA schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:52:
[...]
@ bobo1on1:

Het is wel zo veilig om er een condensator tussen te plaatsen. Als een niet wetende per ongeluk wel aan de knopjes zit, is het over met het drivertje.
Per ongeluk aan de knopjes zitten? Op welk forum zit jij? :P

• Barry|IA
bobo1on1 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:09:
[...]

Per ongeluk aan de knopjes zitten? Op welk forum zit jij? :P
Ja, per ongeluk aan de crossover instellingen, bedoel ik daarmee. Of begrijp ik je nu verkeerd? :P

Verwijderd

ik zou volgende keer wel even je MDF voorboren om splijten te verkomen dat ziet er wat netter uit
Voor de rest erg leuk plan !!! ben benieuwd

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

JT

VETAK y0

Ziet er erg leuk uit, leuk idee :) Alleen denk ik dat een SVS sub erg veel overkill is :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Ziet er leuk uit !

Ik denk dat je nog niet echt vaker met MDF gewerkt hebt ? Wanneer je dit schroeft aan de kopse-kant dan moet je dit even voorboren met een 1,5mm boortje..... zoals je ziet splijt het anders.

Gelukkig hebt je gelijmd dus dat is wel opgelost !

edit:

en witte houtlijm werkt makkelijker op mdf.... als je platen maar netjes vlak zijn aan de kopse-kant.

Succes !!

[ Voor 21% gewijzigd door BacardiBreezer op 17-05-2005 15:39 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:59:
ik zou volgende keer wel even je MDF voorboren om splijten te verkomen dat ziet er wat netter uit
Voor de rest erg leuk plan !!! ben benieuwd
BacardiBreezer schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:38:
Ziet er leuk uit !

Ik denk dat je nog niet echt vaker met MDF gewerkt hebt ? Wanneer je dit schroeft aan de kopse-kant dan moet je dit even voorboren met een 1,5mm boortje..... zoals je ziet splijt het anders.

Gelukkig hebt je gelijmd dus dat is wel opgelost !

edit:
en witte houtlijm werkt makkelijker op mdf.... als je platen maar netjes vlak zijn aan de kopse-kant.

Succes !!
Verkeerd gedacht alleen de schroeven die ik in eerste instantie gebruikt had, daarvan waren de koppen te groot (staken uit aan de zijkant van de speaker) dus heb ik er smallere en langere in gezet maar vergeten de gaten verder uit te boren. En de lijm die is gebruikt is ook een witte houtlijm
JT schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:35:
Ziet er erg leuk uit, leuk idee :) Alleen denk ik dat een SVS sub erg veel overkill is :P
Ik koop een kleine sub! wellicht alsnog overkill maar ik hou wel van een beetje meetrillen!

Ben trouwens klaar met de schuren en plamuren en ik heb verf gekocht! Ik ga vanavond de gaten boren voor de speaker-aansluitingen aan de onderkant (ze komen aan de muur te hangen en ga ze toch niet op de grond zetten (wellicht iets voor de lilliputters onder ons ;) ) Ook ga ik ze vanavond gronden. Dus van het weekend zullen ze wel klaar komen zoals dat heet ;) Alleen wel nog een beetje mun best doen voor mijn eindexamens anders ben ik hard de lul.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 18:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:38:
[...]

[...]

Verkeerd gedacht alleen de schroeven die ik in eerste instantie gebruikt had, daarvan waren de koppen te groot (staken uit aan de zijkant van de speaker) dus heb ik er smallere en langere in gezet maar vergeten de gaten verder uit te boren. En de lijm die is gebruikt is ook een witte houtlijm

[...]

Ik koop een kleine sub! wellicht alsnog overkill maar ik hou wel van een beetje meetrillen!

Ben trouwens klaar met de schuren en plamuren en ik heb verf gekocht! Ik ga vanavond de gaten boren voor de speaker-aansluitingen aan de onderkant (ze komen aan de muur te hangen en ga ze toch niet op de grond zetten (wellicht iets voor de lilliputters onder ons ;) ) Ook ga ik ze vanavond gronden. Dus van het weekend zullen ze wel klaar komen zoals dat heet ;) Alleen wel nog een beetje mun best doen voor mijn eindexamens anders ben ik hard de lul.
Nou succes met zowel de speakertjes als je eindexamen dan maar he ;)

Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

• JT
  • Laatst online: 20:44

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:38:
[...]

[...]

Dan zou ik gewoon iets zelf bouwen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ben al bezig met twee subs en twee toppen! Voor feestjes en zo. Ik heb een ontwerp gekocht van BillFitzmaurice.com ! Vriend van me heeft ze ook gebouwd en ze gaan echt snoeihard!!! Hier wat plaatjes! Als iemand btw de ontwerpen wil hebben koop ze vooral NIET!!! Ik heb nagevraagt aan een vriend (hij is Amerikaans rechtsdeskundige) en hij heeft me verteld dat het patent e.d. niet in nederland van toepassing is! Mail dus even als je een van de twee ontwerpen wil! Scheelt weer geld!! (wellicht een beetje sneu voor Bill Fitz Maurice zou je denken maar hij heeft met zijn hobby toch zeker 10 duizenden dollars verdiend! dus zo sneu is het niet ;) )

De Tuba 24 subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://www.billfitzmaurice.com/plans/images/tuba24.jpg

En de DR250a
Afbeeldingslocatie: http://www.billfitzmaurice.com/plans/images/dr250a.jpg

De speakers zijn vrij lastig om te bouwen maar als je alle afmetingen noteerd en het hout op maat laat zagen is het goed te doen! Nog beter is het als je een zaagtafel hebt natuurlijk!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:57: Ik heb nagevraagt aan een vriend (hij is Amerikaans rechtsdeskundige) en hij heeft me verteld dat het patent e.d. niet in nederland van toepassing is!
Dan vrees ik dat je niet helemaal goed ingelicht bent. Namelijk kan het ook goed zo zijn dat het patent internationaal aangevraagt is. Zolang je dat niet weet, kun je er niks over zeggen. Daarnaast boeit een patent helemaal niet zolang je het gepattenteerde ontwerp voor eigen gebruik gebruikt. Pas als je er commercieel mee aan de haal zou gaan, zonder instemming, zou je het patent potienteel schenden (als het dus een internationaal patent zou zijn).

Btw, dat subje is zeker geen sub die bedoelt is voor HT doeneinden. Ding gaat misschien hard, maar komt zeker niet voldoende diep zat.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 18-05-2005 10:12 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:08:
[...]

Dan vrees ik dat je niet helemaal goed ingelicht bent. Namelijk kan het ook goed zo zijn dat het patent internationaal aangevraagt is. Zolang je dat niet weet, kun je er niks over zeggen. Daarnaast boeit een patent helemaal niet zolang je het gepattenteerde ontwerp voor eigen gebruik gebruikt. Pas als je er commercieel mee aan de haal zou gaan, zonder instemming, zou je het patent potienteel schenden (als het dus een internationaal patent zou zijn).

Btw, dat subje is zeker geen sub die bedoelt is voor HT doeneinden. Ding gaat misschien hard, maar komt zeker niet voldoende diep zat.
Klopt de sub is ook bedoelt voor PA en Elektrische bassgitaar o.i.d. Maar ik heb aan deze subs al genoeg werk vandaar dat ik voor mijn HT een svs koop!

En voor zover ik weet ben ik wel goed ingelicht maar was het zoiezo al illegaal om commerciël met een gepatenteerd (internationaal/nationaal) ontwerp aan de haal te gaan! Maar goed dat ben ik ook niet van plan, maar tis wel leuk voor andere mensen hierzo die deze speakers ook willen bouwen!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

deepspace schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:08:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dit WEL laag gaat. Het "Halve W-BIN" idee...... je moet er alleen een meter of 20 vanaf staan wil je er van kunnen genieten :Y)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

BacardiBreezer schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:41:Ik kan je verzekeren dat dit WEL laag gaat. Het "Halve W-BIN" idee...... je moet er alleen een meter of 20 vanaf staan wil je er van kunnen genieten :Y)
Tot zo'n 40 Hz komt het ding, niet echt HT laag dus...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

BacardiBreezer schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:41:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dit WEL laag gaat. Het "Halve W-BIN" idee...... je moet er alleen een meter of 20 vanaf staan wil je er van kunnen genieten :Y)
Het is maar hoe je het bekijkt. Hij gaat inderdaad snoeihard in de regionen 65-120hz, maar zeker niet met een vlakke response. Onder de 65hz valt de tub24 echt héél hard af naar ongeveer -10dB, welke hij ongeveer tot 40hz volhoudt om dan helemaal weg te vallen. Voor muziekinstumenten mischien genoeg, maar hoornwerking in het sublaag gaat je niet lukken met dit formaat. Ik heb zelf een hoornontwerpje liggen welke tot 30hz ongeveer vlak loopt, het kost alleen 400 liter inhoud, maar dat is de consessie die je maakt met hoorns.

Voor hifi doeleinden zijn die tuba's dus totaal niet geschikt, onder de 65hz begint de driver langzaam unloaded te worden zodat de belastbaarheid in dat gebied te wensen overlaat, laat staan het rendement.

Even ter vergelijking:
F3 tuba24: ~65hz
F3 van een fatsoenlijke hifi subwoofer: 20-30hz.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Er is een update in de startpost!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:44:
Er is een update in de startpost!
Netjes hoor....... lekker strak dat wit :)

Verwijderd

Topicstarter
BacardiBreezer schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Netjes hoor....... lekker strak dat wit :)
Zo zat ik ook al te kijken/denken maar ik heb nu toch al mooie verf en daarbij word wit veel sneller vies!

(dat is trouwens onzin het word niet sneller vies maar je ziet sneller dat het vies is) :P

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:07:
[...]

Zo zat ik ook al te kijken/denken maar ik heb nu toch al mooie verf en daarbij word wit veel sneller vies!

(dat is trouwens onzin het word niet sneller vies maar je ziet sneller dat het vies is) :P
Mooie blanke lak er over heen :) Hoogglans uiteraard :D

Verwijderd

Topicstarter
BacardiBreezer schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:47:
[...]

Mooie blanke lak er over heen :) Hoogglans uiteraard :D
In neem aan dat dit een grapje is! Het is bedoelt voor HT met een beamer met hoogglans schiet ik niks op. Hoewel het misschien wel mooi is.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 08:22:
[...]

In neem aan dat dit een grapje is! Het is bedoelt voor HT met een beamer met hoogglans schiet ik niks op. Hoewel het misschien wel mooi is.
Wat heeft HT met blankelak met HT te maken ? Heb je geen style ofzo ?

Je geeft je eigen antwoord al...... het is gewoon mooi !!! Of hebben jullie alles eikenhout met zwarte apparatuur thuis ? :X Dan staat het niet nee :X

Verwijderd

Topicstarter
veel (wanabee)antiek en verrek nu ik zo rondkijk veel zwarte apparaten! maar ik heb mooie zilveren verf die goed bij mijn receiver past (yamaha rxv 450), voor de boxjes en DIY beamer word alu dus daar past het ook wel bij! Alleen als ik hoogglans gebuik word het licht zo weerkaatst in je ogen!

edit/ ik heb trouwens erg veel style (hier in aga (den haag) zegt men altijd: "ben je boers of heb je style!!!!" :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 12:03 ]

Pagina: 1