[XP Home]Windows sluit computer niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

Computer: 400 mhz, 256 mb ram windows xp home edition
virusscan: trend micro pc - cillin

Ik heb kort geleden de computer geformatteerd, alleen ik zit nu met 1 probleem namelijk:

Als ik afsluit, sluit de computer niet goed af : hij sluit rustig windows af, ik krijg een zwart scherm maar de computer blijf wel aan...

Hoe los ik dit op/ hoe pak ik dit aan?

In de hardwarelijst geeft het apparaat 'Parallel Device' aan dat het niet werkt, of niet goed geïnstalleerd is. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door BlackHawkDesign op 15-05-2005 16:09 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

BlackHawkDesign schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:59:
hey,
Als ik afsluit, sluit de computer niet goed af : hij sluit rustig windows af, ik krijg een zwart scherm maar de computer blijf wel aan...
Wat zie je in de eigenschappen van mijn computer? ACPI pc of Standaard pc ?

If laatste krijg je een melding dat het veilig is om je pc af te sluiten..

Kortom, meer informatie nodig ?
In de hardwarelijst geeft het apparaat 'Parallel Device' aan dat het niet werkt, of niet goed geïnstalleerd is. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Kan je uitschakelen in je hardware profiel :)

[ Voor 20% gewijzigd door aReaRe op 15-05-2005 17:48 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat de tips die je vond niet hielpen? Dit natuurlijk nog naast de tips in (de link in) Windows Operated Systems - FAQ
Dat FAQ-item gaat over iets anders maar de info er in is erg relevant.
[rml][ XP] PC sluit nooit af[/rml] bijvoorbeeld geeft waarschijnlijk alle tips ide je nodig hebt (gevonden met binnen WOS zoeken naar 'PC sluit niet af'). Als dat niet hielp: geef dus even meer precieze specs.

(Kortom: zie ook hierboven :P )

offtopic:
Hmm, de vorige keer werd ook al gevraagd om meer informatie en toen vond je zelf ook dat er te kort was gegeven. Wellicht handig om de volgende keer dus even na te denken over wat nodig is om te weten: zo is in dit geval het fysieke uitschakelen iets waar een moederbord type duidelijk van belang kan zijn ;)

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 15-05-2005 17:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)