Toon posts:

[XP] Toetsenbord valt uit tijdens install windows XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een clean install van Windows XP te doen (met install waarbij SP2 al ingebakken zit) , het is geen bootable cd maar ik boot via de windows XP install diskettes. Nu gaat het inladen van die diskettes allemaal goed, maar wanneer ik het scherm krijg waarbij ik moet kiezen welke install ik wil doen (install, repair, quit) dan valt mijn toetsenbord uit en kan ik dus geen keuze maken.

Volgens mij valt het toetsenbord al 1 stap eerder uit tijdens het scherm (loading windows), dit zie ik aan het num lock lampje dat niet meer brandt.

Ik heb al geprobeerd om een ander toetsenbord aan te sluiten, wat dus niet werkt.
Verder installeerd win98 wel nog gewoon.

iemand een idee hoe ik XP toch geinstalleerd krijg?

Verwijderd

Te veel apparaten op usb poort?
Haal xp ff door Nlite en maak er een iso van, dan kun je weer opstarten vanaf cd, maar er dan gelijk een unattended cd van dan hoef je niks aan te klikken/typen tijdens het installeren.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 15:07 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

probeer je bios eens te updaten,heb nl ook ooit zoiets gehad met win2k,en een bios update deed toen de trick :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:57:
Volgens mij valt het toetsenbord al 1 stap eerder uit tijdens het scherm (loading windows), dit zie ik aan het num lock lampje dat niet meer brandt.
Is het een USB toetsenbord of een PS/2 toetsenbord ?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een ps/2 toetsenbordje, er zijn helemaal geen usb devices aangesloten.
Ik heb echter ook geprobeert of het wel werkte met een ander ps/2 als ook een usb toetsenbord.

nlite heb ik echter nog niet geprobeert omdat ik verder alleen een mac heb waarmee ik cd's kan branden.

dus tot nu toe nog geen succes ... :(

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, op de een of andere manier viel het keyboard bij de 9de keer proberen niet uit en terwijl ik dit type is XP vrolijk (nou ja, het blijft windows) aan het installeren.

dank voor de hulp!

Verwijderd

ik heb het ook gehad,
misschien om een andere manier(raam open gelaten, 2 liter water in toetsenbord)
maar als ik dan (soms prongelijk) op de caps lock toets drukte, viel het toetsenbord weg.
dan hielp het bij mij het toetsenbord uit de PS/2 poort te halen en er weer in te doen.
Pagina: 1