[Java] Eclipse - Source not found

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 09:01

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Voordat ik kan afstuderen is er nog één klein vak wat me maar blijft achtervolgen... Java Object-Oriented Programming deel 4. Het tentamen heb ik ooit in een grijs verleden gehaald, alleen de opdrachten zijn er nooit van gekomen. Nu, zo'n vier weken voor het afstuderen, ben ik daar toch maar weer eens ingedoken, ik wil dat die afstudeerzitting ook echt het laatste is wat ik moet doen :)

De te maken opdrachten hebben voornamelijk te maken met MVC applicaties, waarbij ik onderandere een ActionListener moet gebruiken. Alle classes (die ik geritseld heb bij medestudenten) zitten in Eclipse in de default package, er zijn geen errors.

Als ik echter de Controller uitvoer, krijg ik de melding:
load: Controller.class can't be instantiated.
java.lang.InstantiationException: Controller
at java.lang.Class.newInstance0(Unknown Source)
at java.lang.Class.newInstance(Unknown Source)
at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source)
at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)
at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Als ik vervolgens kijk wat er fout zou kunnen zijn en ik klik op het pijltje links naast de code, krijg ik van de Class File Editor daar de melding "The jar file rt.jar has no source attachment."

Klinkt natuurlijk heel lullig, maar als ik vervolgens JRE System Library 1.5 gebruik (vers gedownload), daar de rt.jar in duik en zoek onder de libraries in de error, kom ik daar gewoon netjes tegen.

Het moge duidelijk zijn dat ik geen java guru ben en weinig ervaring met Eclipse heb, maar ik heb wel enigszins ervaring met programmeren en ken de basis overal wel van :) Toch kan ik de oorzaak van deze melding echt niet vinden, of beter nog, ik zie niet waarom deze melding alsnog opduikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaastosti op 15-05-2005 14:50 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 09:01

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
En na een paar uur puzzelen kom je er dan achter dat hij programma's standaard als Applet probeert te runnen, terwijl de bedoeling een Application is. Als ik dat selecteer wordt ook automatisch het goede start-bestand gevonden en gaat het starten in ieder geval goed. De code aanpassen naar mijn wensen is een tweede, maar in ieder geval werkt het starten :)

...toch even de oplossing voor als mensen dit topic mochten vinden in hun zoektocht naar wat die foutmelding kan betekenen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.