Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude voeding op nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik zet vanochtend mijn PC aan. Ik hoor een hele hoge toon en ruik een rare lucht.... Wat blijkt voeding kapot... Ik zou niet weten hoe dit kan, maar dat doet er niet toe.

Nu heb ik hier nog 2 oude voedingen van beide 230 watt. Deze wil ik aansluiten op mijn PC. Alleen hebben die geen 12V stekker ( die kleine vierkante ) Nu heb ik wel iets gevonden, namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://img209.echo.cx/img209/2717/dscn07143zy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img209.echo.cx/img209/8535/dscn07155wb.jpg

Nu vraag ik mij af of ik dit op een molex van 1 van de voedingen kan aansluiten en dan op het mobo?

Want ik wil graag dat mijn PC het doet, aangezien ik morgen een lan heb...

Alvast bedankt iig!

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:43
Zo te zien gaat dat niet passen. Sowieso lijkt 230Watt me erg weinig voor een beetje recent systeem.
Ik heb verder geen idee wat de specs van je machine zijn, maar ik zou het er niet op wagen.

Systemspecs

Verwijderd

Hmm... een LAN? Ik ga ervanuit dat je dan wel een redelijke videokaart in je bak hebt hangen, en ook geen Pentium 2 meer. Ik ben bang dat je systeem iets meer vreet dan zo'n oud 200 nogwat dingetje je geven kan...

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55

Khaine

Python liefhebber

Ik zou van iemand proberen een voeding te lenen, want 2x 230 watt op 1 systeem parrallel proberen aan te sluiten is gewoonweg smeken om het opblazen van je moederbord.

Met de search kom je denk ik een aardig eind als je zoekt op "2 voedingen in 1 pc", mocht je je plan willen doorzetten.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat je beter morgen als de winkels weer open zijn een goede kan halen, want ook ik denk dat 230 watt niet voldoende zal zijn

koop anders een goede enermax, tagan oid. 350 watt zal wel voldoende zijn

edit : owja hehe winkels zijn morgen dicht

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2005 14:25 ]

Verwijderd

Aangezien de meeste compuwinkels morgen gesloten zullen zijn zou ik vandaag nog proberen iets 2e hands op de kop te tikken bij je in de buurt. Hoopend dat die mensen niet heel gelovig zijn ;) Want zo als je het nu voorsteld gaat het niet werken denk ik.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
BredeP schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:19:
Zo te zien gaat dat niet passen. Sowieso lijkt 230Watt me erg weinig voor een beetje recent systeem.
Ik heb verder geen idee wat de specs van je machine zijn, maar ik zou het er niet op wagen.
2x230 watt.
Khaine666 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:21:
Ik zou van iemand proberen een voeding te lenen, want 2x 230 watt op 1 systeem parrallel proberen aan te sluiten is gewoonweg smeken om het opblazen van je moederbord.

Met de search kom je denk ik een aardig eind als je zoekt op "2 voedingen in 1 pc", mocht je je plan willen doorzetten.
Ik sluit het zo aan dat ze tegelijk aangaan. Ik sluit me VGA, HDD's en fans aan op de ene voeding en mobo op de andere. Maar wat ik voornamelijk wil weten, is of ik dat stekkertje kan gebruiken? Ik Kan hem wel zo maken dat hij past, maar ik wil natuurlijk niet me een opgeblazen mobo zitten.

Specs:

Asus P4C800E-deluxe P4 3gig prescott
Geforce 6800GT
2 HDD's IDE.

De rest is niet zo energie slurpent.
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:24:
Aangezien de meeste compuwinkels morgen gesloten zullen zijn zou ik vandaag nog proberen iets 2e hands op de kop te tikken bij je in de buurt. Hoopend dat die mensen niet heel gelovig zijn ;) Want zo als je het nu voorsteld gaat het niet werken denk ik.
Daar zat ik ook nog aan te denken, maar ik wil liever geen geld uit geven aan een nieuwe omdat ik al een nieuwe van de garantie krijg....

[ Voor 20% gewijzigd door Snippertje op 15-05-2005 14:27 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
2x230 watt gaat dat denk ik niet trekken omdat het waarschijnlijk piek vermogen is. Vervolgens heb je problemen met verschillende spanningen. Het zou me niet verbazen als de voedingen niet dezelfde spanning hebben omdat ze waarschijnlijk erg oud zijn. Ik denk dat je hardware dat niet echt leuk gaat vinden.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
lemming_nl schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:28:
2x230 watt gaat dat denk ik niet trekken omdat het waarschijnlijk piek vermogen is. Vervolgens heb je problemen met verschillende spanningen. Het zou me niet verbazen als de voedingen niet dezelfde spanning hebben omdat ze waarschijnlijk erg oud zijn. Ik denk dat je hardware dat niet echt leuk gaat vinden.
Ja daar heb je ook een punt... Maar ik heb niemand bij wie ik een voeding kan lenen. Misschien iemand hier die in de buurt van boskoop woont, waar ik een voeding van kan huren oid? Ik ga nu wel even op marktplaats kijken. Dit durf ik nu al niet meer ( wil niet nog meer slopen :X )

• lemming_nl
  • Niet online
Weet je geen mensen die ook naar die lan toe gaan en misschien een voeding over hebben?

Btw als je kan solderen en je hebt de onderdelen; in de faq staat een schematje over hoe je 2 voedingen aan elkaar knoopt.

[ Voor 42% gewijzigd door lemming_nl op 15-05-2005 14:36 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
lemming_nl schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:34:
Weet je geen mensen die ook naar die lan toe gaan en misschien een voeding over hebben?
Het is een lan met klasgenoten. Zij weten zelf eigelijk helemaal niets van pc's en ik en een vriend verzorgen de pc's. ( het is maar met z'n 5 en ) Hij heeft geen voeding over iig. Ik blijf doorzoeken.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
Bij speurders.nl kun je postcode en zoekgebied opgeven. Ik heb even een willekeurige postkode uit boskoop genomen en kwam deze tegen

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Het zou opzich wel kunnen maar zoals lemming zegt zou ik idd eerst meten of er goede spanning uit die voedingen komen. Je kan voor die 12v lijn voor het p4 stekkertje gewoon twee 12v (geel) en twee ground (zwart) pakken dat zou gewoon moeten gaan.
Uit de FAQ
Intressante post van euss

Er is trouwens ook vrijveel over te vinden hier op got. Ik zou wel uit kijken met het mixen van de spanningen van de twee verschillende voedingen ik weet niet of je moederbord en voedingen dit zo prettig zullen vinden maar het zou kunnen.

edit ik zou idd beter kijken op marktplaats ed want als het zo kort dag is dan is een foutje/ongeluk door haast snel gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Schapie op 15-05-2005 14:42 ]

No signature found

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
PeterEs schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:40:
Bij speurders.nl kun je postcode en zoekgebied opgeven. Ik heb even een willekeurige postkode uit boskoop genomen en kwam deze tegen
Das vreemd, boskoop ligt namelijk in zuid-holland. ( vlakbij gouda )

• lemming_nl
  • Niet online
Schapie schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:41:
Het zou opzich wel kunnen maar zoals lemming zegt zou ik idd eerst meten of er goede spanning uit die voedingen komen. Je kan voor die 12v lijn voor het p4 stekkertje gewoon twee 12v (geel) en twee ground (zwart) pakken dat zou gewoon moeten gaan.
Uit de FAQ
Intressante post van euss

Er is trouwens ook vrijveel over te vinden hier op got. Ik zou wel uit kijken met het mixen van de spanningen van de twee verschillende voedingen ik weet niet of je moederbord en voedingen dit zo prettig zullen vinden maar het zou kunnen.

edit ik zou idd beter kijken op marktplaats ed want als het zo kort dag is dan is een foutje/ongeluk door haast snel gemaakt.
Zoals ook in de faq staat kan je hds en cd spelers op een aparte voeding zetten omdat die geen verbinding hebben met mobo (alleen IDE en die zit niet op voeding hd/cd) maar omdat zijn processor + mobo + ram + video kaart niet gaan draaien op 230w (misschien wel maar das dan wel heeeeel erg krap) moet je denk ik gewoon zoeken naar een beter exemplaar (wat binnen 1 dag erg moeilijk wordt denk ik. @TS hoe ver kan je reizen? Ik heb nog wel een 350 watt target liggen maar ik woon in Oegstgeest (Leiden).

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
ik had zoekgebied 30 km vanaf postcode gedaan, dus dat kan wel kloppen.

Wat je eigelijk zou moetten hebben is zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/gadgetpro_1841_12190762
wat je dus zou kunnen doen in de p4 connector van je oude, defecte voeding afknippen (vervalt wel de garantie...) en dan solderen aan dezelfde kleur draad van een van die 230 watt voedinkjes. Of het allemaal gaat werken, kan ik je niet met zekerhijd zeggen. Kijk even hoeveel watt de onderdelen van je pc verbruiken en verdeel het een beetje over de 2 voedingen

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
lemming_nl schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:47:
[...]

Zoals ook in de faq staat kan je hds en cd spelers op een aparte voeding zetten omdat die geen verbinding hebben met mobo (alleen IDE en die zit niet op voeding hd/cd) maar omdat zijn processor + mobo + ram + video kaart niet gaan draaien op 230w (misschien wel maar das dan wel heeeeel erg krap) moet je denk ik gewoon zoeken naar een beter exemplaar (wat binnen 1 dag erg moeilijk wordt denk ik. @TS hoe ver kan je reizen? Ik heb nog wel een 350 watt target liggen maar ik woon in Oegstgeest (Leiden).
Oestgeest is te doen. Ik mail je wel even oke?

Edit: Mail anders mij op com_gek@hot... Msn is ook mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 15-05-2005 14:53 ]

• lemming_nl
  • Niet online
Razor.Timo schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:51:
[...]

Oestgeest is te doen. Ik mail je wel even oke?
Sure. Ik zou als ik jou was wel even in 'welke voeding heb ik nodig' posten om te kijken of deze voeding sterk genoeg is.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Het is geregeld met Lemming_nl.

Slotje graag.

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

lemming_nl schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:47:
[...]

Daar was ik idd ook al bang voor dat dat het probleem ging worden. Want die 3Ghz presscot en die 6800gt slurpen vrijveel.

Ik zou ook morgen bij de lan party er ook even op moet letten dat er geen onzinnige dingen zoals ccfl's enzo aanhangen en mischien ook verstandig om het met enkele hdd en een enkele cd-rom speler te doen als dit mogelijk/van toepassing is. (Fans natuurlijk wel er aan laten).
Want target is natuurlijk ook niet echt een kwaliteits merk maar voor een dagje zou het wel goed moeten komen denk ik.

offtopic:
Meestal worden topics zoals deze niet gesloten omdat ze nuttige informatie bevatten voor andere mensen met een soortgelijk probleem zo dat zij ook weer hierin kunnen posten en geen heel nieuw topic hoeven te openen.

[ Voor 10% gewijzigd door Schapie op 15-05-2005 15:39 ]

No signature found

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
PeterEs schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:40:
Ik weet niet wat voor een voeding de TS eerst had, maar 300 watt Aopen is mischien ook niet genoeg. Aopen voedingen zijn wel goede kwaliteit maar komen nooit op de 300 watt zoals die zou moeten doen.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
jessevl schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet wat voor een voeding de TS eerst had, maar 300 watt Aopen is mischien ook niet genoeg. Aopen voedingen zijn wel goede kwaliteit maar komen nooit op de 300 watt zoals die zou moeten doen.
Ik had eerst een 410 watt Thermaltake PFC Silent purepower. Nu heb ik die van Lemming_nl.

Ik heb alles eraan gehangen en onder prime zijn dit de voltages:

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627THF
Sensortoegang ISA 290h
Moederbordnaam Asus P4C800 / P4P800 / P4P8X

Temperaturen
Moederbord 20 °C (68 °F)
CPU 43 °C (109 °F)
Maxtor 6Y060L0 25 °C (77 °F)
Maxtor 6Y120P0 16 °C (61 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 1.38 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 5.08 V
+12 V 11.55 V
+5 V Standby 4.48 V

Wel een lage 12v maar het kan er mee door....

Nu met prime en met een spel:

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 22 °C (72 °F)
CPU 46 °C (115 °F)
Maxtor 6Y060L0 26 °C (79 °F)
Maxtor 6Y120P0 19 °C (66 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 1.36 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 5.08 V
+12 V 11.37 V
+5 V Standby 4.48 V

Toch wel erg laag. Denk dat ik die andere Voeding gebruik voor mijn HDD's. Kan ik mijn VGA ook

Edit:

VGA nu op aparte voeding. Dit is onder load:

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
Moederbord 24 °C (75 °F)
CPU 44 °C (111 °F)
Maxtor 6Y060L0 30 °C (86 °F)
Maxtor 6Y120P0 24 °C (75 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 1.38 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.05 V
+12 V 11.49 V
+5 V Standby 4.46 V

[ Voor 37% gewijzigd door Snippertje op 15-05-2005 17:44 ]

• lemming_nl
  • Niet online
Hmm, beetje jammer van die 12v. Hij is trouwens nog wel binnen de 5%(dat was het toch) dus je pc hoort een geen probleem van te maken. Kan de vga trouwens wel op aparte voeding want die is volgens mij niet gescheiden.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
lemming_nl schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:37:
Hmm, beetje jammer van die 12v. Hij is trouwens nog wel binnen de 5%(dat was het toch) dus je pc hoort een geen probleem van te maken. Kan de vga trouwens wel op aparte voeding want die is volgens mij niet gescheiden.
Vga zit op aparte voeding. 12V is geloof ik 10%.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik wou even zeggen dat ik een nieuwe voeding heb gekregen! Het bleek een bekend probleem bij de thermaltake silent purepower 410 watt. Het is namelijk zo dat in de randstad 230 V wordt gebruikt en die voeding voor 220 V was. Ik was terug gegaan was alleen de bon kwijt, maar ze deden niet moeilijk en vroegen niet eens naar de bon. Dus nu een nieuwe die OOK geschikt is voor 230 V :) .

Pagina: 1