Toon posts:

Hardware gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien een duron qua blocks/prijs het slimste is om te gebruiken voor een crackrack, zoek ik nu dus een vreselijk goedkoop socket A moederbord met onboard VGA kaart. Weten mensen hier waar je goedkoop aan de verplichte onderdelen kan komen voor een crackrack?

nodig: (volgens mij)
- Duron 600 (moet wel op 800 kunnen :) ) 162,-
- Moederbord met VGA ???
- 32 MB geheugen 55,-
- 10 Mbit netwerk kaart 30,-
- heatsink + cooler 20,-
- 300 Watt voeding 50,-
- Superkleine HD (~1 gig) ????
- OS -> gratis! :)

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Is zelf voor zo'n configuratie nog een 300 watt voeding nodig? Dan trekt die Duron flink wat merk ik. Ik denk dat je naar een soort bordje van SIS ofzo op zoek moet gaan. Die zijn meestal wel goedkoop en ik geloof dat ze ook socket A hebben, maar zeker weten doe ik het niet.

/edit schoonheidsfoutjes(ja ja ik ben 1 zelf al een schoonheidsfout >:))

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

hd heb je niet nodig.. floppydisks!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb toch een OS nodig èn de client?
Dat past volgens mij nooit op 1 disk.

een 235 of een 300 watt voeding kosten beide evenveel in de pricewatch dus dan neem ik natuurlijk die 300 watt. Als iemand een goedkopere ATX voeding weet is dat natuurlijk ook goed :)

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
32mb??? waarvoor??? 4mb & linux is prima... 4mb = 5 piek op elke rommelbeurs
10mbit bnc 3com = 2,50 piek 2e hands op een beurs... + floppydd (kan je uit oude 386/486 slopen)

dan wordt ie ook wat goedkoper...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 11 januari 2001 09:56 schreef Frenzy het volgende:
32mb??? waarvoor??? 4mb & linux is prima... 4mb = 5 piek op elke rommelbeurs
10mbit bnc 3com = 2,50 piek 2e hands op een beurs... + floppydd (kan je uit oude 386/486 slopen)

dan wordt ie ook wat goedkoper...
4mb sdram???

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 09:55 schreef FRAeK-AC het volgende:
Maar ik heb toch een OS nodig èn de client?
Dat past volgens mij nooit op 1 disk.
Er is een versie van Linux die op een floppy past samen met de client. moet je even stiekem bij TA kijken. kilobyte heeft iets gemaakt dat klinux heet.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
JA klinux werkt perfect. Ik heb daarmee gisteren mijn oude PII200 weer aan het grzaen gezet nadat de levensduur van mijn hd was verschrijden.

Klinux

Kun je gewoon onder windows een bootflop maken voor linux met de koe eral op. Vrijwel geen linux kennis nodig :)

...

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Er is een versie van Linux die op een floppy past samen met de client. moet je even stiekem bij TA kijken. kilobyte heeft iets gemaakt dat klinux heet.
Kijk op www.freesco.org, super simpele floppy distributie. Alles menu gestuurd en wijst zichzelf, als je Dos kent dan kan je hier mee overweg! En freeSCO heeft de optie:

installpkg dnetc

2x enter drukken en klaar :) Je koe draait hidden onder freeSCO :)

Dus: www.freesco.org
zo dat was genoeg reclame

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Duron 600 + mobo is het enige dat je nodig hebt ongeveer.
Voor de rest floppy, voeding etc gewoon uit oude onderdelen slopen.. stuk goedkoper.
Netwerkkaart hoeft ook niet met floppy toch?

Verwijderd

Misschien dat ik dit voor de concurrentie tussen onze subteams niet moet doen, maar aan de andere kant telt 'the good of the team' veel harder mee.... >:)

Fraek, ik heb nog wel 1 (en misschien weel twee, maar dat weet ik niet zeker) 850 Mb hd's liggen.... Ik heb misschien zelfs nog wat EDO ram liggen, maar dan moet ik echt ff zoeken.... :9

Voor een paar biertjes mag je het hebben! :)

Verwijderd

Topicstarter
wat een genereus gebaar stiek.
Dan moeten we het binnenkort maar eens op een ongebreideld zuipen zetten. Mischien zijn er nog meer liefhebbers? (-rob- dus... :) )

Verwijderd

Snode plannen in de maak!

Ik vind dat toch wel een behoorlijk goed idee.. zeg maar... :)

De weledelgestrenge heer -rob- is onderweg....

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

edo past niet in een duron

Zolang het maar niet op zijn datum is die Stiek altijd bedenkt >:)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

-Rob-... je kent me.... je weet dat ik dat soort dingen niet weet... ;) Dus bedankt voor de waarschuwing, dan hoef ik daar dus niet meer naar te zoeken....

Ik zat net trouwens wel te denken... (jaja, komt niet vaak voor, maar voor dit soort gelegenheden wel af en toe) Ik heb nog wel 1 of 2 netwerkkaartjes liggen... Moeten ff getest worden of ze het nog doen, maar die kunnen der ook wel bij (yeah, grote opruiming in de hardware kast....!!) :)

Fraek, gebruik je die icq account van je nog, of niet?

edit.... typen is moeilijk! ;)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Misschien nog een nuttige suggestie: je kan ook MS Lanmananger gebruiken. Gewoon bootflop maken en een koe direct vanaf een share runnen onder dos. Eventueel gebruik je met remote buffers een buffer die wel via een proxyper wordt gevoed en zo worden je buffers toch geupdated, ook al kun je onder lanmananger geen goede tcpip verbinding met je proxyper krijgen.
Na het opstarten kun je zelfs nog gewoon je floppydrive er 'hot' uittrekken en in de volgende PC stoppen.

Thuis heb ik een Linuxserver zonder flop en zonder videokaart liggen. Als hij opstart, zeurt ie wel met een hoop biepjes, maar uiteindleijk start ie prima op :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1