Toon posts:

Ineens abo af: dat kan ook wel wat netter

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ineens een foutmelding bij het inloggen op de t.net webmail. Eveneens kan ik niet meer bij m'n foto's.

In eerste instantie dacht ik aan een storing, maar bij nader onderzoek blijkt het m'n abo te zijn wat afgelopen is.

Ik heb geen enkele herinnering gehad, of verzoek tot verlenging. Vorige keer liep mijn abo gewoon door totdat ik er zelf achter kwam dat hij eigenlijk al 'op' was, en toen uit mezelf maar betaald heb.

Ik vind dit eerlijk gezegd geen manier van werken. Eerst laat je abo's gewoon doorlopen nadat ze afgelopen zijn, en nu kap je ze gewoon af op de dag van aflopen. Dit alles zonder enige aankondiging, zonder enige uitleg, zonder communicatie at all.

Ik zou dus graag mijn abo weer aan hebben en de volgende keer een reminder willen ontvangen als het abo bijna afgelopen is. Ook wil ik wel een automatische incasso tekenen.

Zul je zien dat al mijn foto's al weg zijn?

Verder wordt mij hier ook een aanbieding door m'n neus geboord:
Abonnees die hun abonnement gedurende een lopende termijn verlengen of upgraden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

crisp

Devver

Pixelated

Er zou wel degelijk een mail verstuurd moeten worden dat je abo bijna verlopen is. Ik meen 2 weken voordat het abo afloopt. Ik zal eens kijken of dat mechanisme nog goed functioneert.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het mailtje niet goed is doorgekomen om een aantal redenen. Recentelijk hebben we bijvoorbeeld problemen gehad met uitgaande mail, maar ook met KPN die een dag af wat alle mail van Tnet abusievelijk blokkeerde :/ Maar misschien heb je het mailtje gewoon over het hoofd gezien, of is het misschien door bepaalde redenen in een spambox terecht gekomen of misschien klopt het email adres in je Tnet profiel zelfs niet meer.

In ieder geval wordt alles (je foto's, mail etcetera) tot een maand na het aflopen van je abo bewaard. Als je dus binnen een maand je abo verlengt dan ben je niets kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 15-05-2005 13:34 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Is deze maand waarin je je abbo kan verlengen en alles bewaard blijft, niet een beetje kort?
Er zijn mensen die misschien wel eens langer dan 1 maand op vakantie gaan en dan merken (als ze het mailtje niet eerder hebben gehad) dat alles weg is.

Is 3 maanden niet gebruiksvriendelijker? Qua opslagruimte zal dit niet veel uitmaken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als je langer dan een maand weggaat dan zal je vaak sowieso toch wel een aantal zaken op financieel gebied moeten regelen. En normaal, dus inclusief de reminder dat je abo afloopt, praat je al over anderhalve maand.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Volgens het databeest zou er een reminder verstuurt moeten zijn voor het aflopen van termijn ID 952

Het herinneringsmailtje wordt overigens zelfs een maand voor het aflopen van de termijn verstuurd.

[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 15-05-2005 13:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat jullie spamfilter dat mailtje onderschept ofzo, want ik heb geen enkel mailtje gehad.

Wanneer had dat mailtje verstuurd moeten zijn volgens jou?

Ik ben klant bij xs4all. Heb zelf het mailtje niet over het hoofd gezien (bewaar alle mail, en daar zit niets tussen). Waarom wordt zo'n herrinneringsmail niet gewoon naar het t.net adres gestuurd?

Ik heb zelf geen spamfilter, maar xs4all wel.. ik zal eens kijken of hij daar aan de strijkstok is blijven hangen..

//edit
Nope. Hij zit niet in m'n spam-mailbox. Met andere woorden: ik heb geen e-mail ontvangen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:06:
Dan denk ik dat jullie spamfilter dat mailtje onderschept ofzo, want ik heb geen enkel mailtje gehad.

Wanneer had dat mailtje verstuurd moeten zijn volgens jou?

Ik ben klant bij xs4all. Heb zelf het mailtje niet over het hoofd gezien (bewaar alle mail, en daar zit niets tussen). Waarom wordt zo'n herrinneringsmail niet gewoon naar het t.net adres gestuurd?

Ik heb zelf geen spamfilter, maar xs4all wel.. ik zal eens kijken of hij daar aan de strijkstok is blijven hangen..

//edit
Nope. Hij zit niet in m'n spam-mailbox. Met andere woorden: ik heb geen e-mail ontvangen.
31 dagen voor het verstrijken van je abo (14-05) dus rond 13-04 als het goed is.
Overigens staat er in je Tnet profiel een @home e-mail adres, dus ik denk dat het daar mis is gegaan.

Niet alle abonneevormen krijgen een (my)tweakers mailbox of forwarder, en ook voor andere zaken gaan we uit van het e-mail adres in het tweakers profiel, dus ook hierbij.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:55:
31 dagen voor het verstrijken van je abo (14-05) dus rond 13-04 als het goed is.
Overigens staat er in je Tnet profiel een @home e-mail adres, dus ik denk dat het daar mis is gegaan.
WTF staat die daar nog steeds? Dat heb ik zelf al eens gewijzigd, en het is ook al eens door iemand van jullie gewijzigd, om een wachtwoord te herstellen.

Nou ja, dan is dat iig. duidelijk, dit was dus meer een PEBCAC probleem :P
Niet alle abonneevormen krijgen een (my)tweakers mailbox of forwarder, en ook voor andere zaken gaan we uit van het e-mail adres in het tweakers profiel, dus ook hierbij.
Is het niet een idee om dan een CC naar het t.net email-adres te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:39:
[...]

WTF staat die daar nog steeds? Dat heb ik zelf al eens gewijzigd, en het is ook al eens door iemand van jullie gewijzigd, om een wachtwoord te herstellen.
Inderdaad raar dat daar dan nog je oude e-mail adres stond. Een frontpage admin had dat vanuit de DSP makkelijk kunnen wijzigen. Ik zie dat je 'm nu zelf hebt aangepast dus dat zou in de toekomst geen problemen meer op mogen leveren (tenzij je weer van provider wisselt ;) ).
Nou ja, dan is dat iig. duidelijk, dit was dus meer een PEBCAC probleem :P
Het lag in elk geval (gelukkig) niet aan ons systeem nee :)
[...]
Is het niet een idee om dan een CC naar het t.net email-adres te sturen?
Voor degenen die een pop adres hebben (full abo's dus) is dat wel een idee. Bij forwarders zou er eventueel nog gekeken kunnen worden of het forward adres nog wel klopt met het adres in het Tnet profiel. Helemaal uitsluiten kunnen we dit soort problemen natuurlijk echter niet; we kunnen vaak niet anders dan ervan uitgaan dat de gegevens in het profiel kloppen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11
een id'tje misschien, maar kunnen jullie niet iets proggen dat je het te zien krijgt als je op de site bent ?

een soort push message :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zal wellicht niet iedereen bereiken. Er zijn ook abbo's die alleen maar op T.net rondsurfen en nauwelijks op GoT komen/inloggen. En daar T.net (nog?) geen pushmessagesysteem kent .. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 18-05-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daarom zou het als EXTRA nog wel leuk kunnen zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:21

Nik

Anders een soort reminder balkje bovenaan. Zo'n soort van Windows XP SP2 balkje wat je ziet bij een download of popup... Met een tekst als:

"Let op! Je abo vervalt per xx-xx-xxxx."

Ofzo :? Moet vast kunnen toch? Zowel voor GoT als T.net...

devvers moeten toch ook wat te prollen hebben :9 :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 18-05-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 09:01

neh

OF je zorgt gewoon dat je je eigen zaakjes op orde hebt :P

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 12:39

mace

Sapere Aude

plork schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:48:
OF je zorgt gewoon dat je je eigen zaakjes op orde hebt :P
Devvers zijn er om stomme users te helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
MaCe1337 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:59:
[...]

Devvers zijn er om stomme users te helpen :P
Zonder users geen devvers ;)

Wel das wat extreem, maar t idee is duidelijk

[ Voor 15% gewijzigd door itsme op 18-05-2005 13:09 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11
tjah, ik heb geen abbo, maar ik kan me voorstellen dat als je abbo zo in 1 x abrupt (door wie z''n fout dan ook) eindigt, je pissed bent, en iig geen abbo meer wil nemen.

Gewoon stilzwijgend laten verlengen, is dat geen optie?

Automatische Incasse er achteraan :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 12:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

proller schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:42:
Anders een soort reminder balkje bovenaan. Zo'n soort van Windows XP SP2 balkje wat je ziet bij een download of popup... Met een tekst als:

"Let op! Je abo vervalt per xx-xx-xxxx."

Ofzo :? Moet vast kunnen toch? Zowel voor GoT als T.net...

devvers moeten toch ook wat te prollen hebben :9 :Y)
Zo'n dingetje zou voor een toekomstige layouts wel handig zijn voor push messages en allerlei notificatiemeldingen (Pricewatch, meuktracker, V&A, reacties enz.).
Pagina: 1