Toon posts:

Maxtor 80gb klikt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een simpel systeempje gebouwd.
Alleen zit ik met het volgende probleem:
Ik hoor regelmatig de hardeschijf klikken als ik
- Een spel aan het laden ben
- Een spel of programma installeer
- Of als de computer moet gaan denken dat hij gewoon opeens weereens een klik geeft.
Naar mijn idee gebeurd het niet alleen als hij hevig moet zoeken op de schijf, maar gewoon willekeurig.

Dit zijn de specs van mijn systeem:
Sweex kast van €29(met daarin een 300w voeding)
asrock k7vt4apro
athlonxp 2800+ (barton)
v-data 512mb ddr400 (2*256mb , dual Channel)
Geforce FX5500 256mb
Maxtor 80gb , 8mb cache, s-ata

Het volgende heb ik geprobeerd
Andere voeding kabel gebruikt
Ik heb de hardeschijf ook op de andere sata kabel gehad, zelfde probleem.
Ik heb de hardeschijf ook al een keer terug naar rma gestuurd , heb een niewe gehad maar weer het zelfde probleem.
Begin nu toch ook te twijfelen aan de voeding , want voor die prijs van de kast inc. voeding , vind ik het wel erg goed koop.
Mischien toch die voeding is dit mogelijk??

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:59

Dentheman

Zie signature

Voeding is idd aan de krappe kant, Probeer eens een andere (a-merk) voeding. Dat getik/klik kan ook het betekenen dat je harde schijf aan het sterven is...

[ Voor 16% gewijzigd door Dentheman op 15-05-2005 13:06 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik alleen hij doet het perfect en ik heb me vorige die het ook perfect deed ook terug gerbacht , die klikte ook.
Maar denk dat als de hd het gaat begeven het dan ook alleen is als er veel hdd activiteit is. en dat is niet het geval.

Zat te denken aan targan 380 , Neem aan dat dat helemaal geen probleem moet zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 13:09 ]

Verwijderd

Lijkt mij dat je gewoon pech hebt. Ik heb ook al 2 harde schijven gehad met hetzelfde probleem, 2 keer Maxtor, nu komt er geen Maxtor meer in mijn pc's ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die klik lijkt ook net of het stroom er gewoon afgehaald word.
En hij draait gewoon netjes door :?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:09
Mijn Maxtor harde schijf (80 Gb, 8Mb , Ata, DiamondMax Plus 9, model 6Y080P0) tikt ook regelmatig,
maar hij doet het nog steeds prima.
Ik heb hem aangeschaft in maart 2003, dus als die aan het afsterven is, doet die er wel erg lang over :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Tja ik heb het ook (nog steeds) met mijn Western Digital (de 100gb of 120gb.. weet ff nie welke :P)..
en af en toe (3x in de week ongeveer) tikt ie af en toe..
Ik heb toen ook mijn voeding vervangen (door een tagan 380.. wat een toeval ;)) en het probleem is gebleven..

Mijn harde schijven heb ik ook echt al lange tijd (langer dan een jaar).. en zoals blobby hierboven zegt.. dan duurt het sterven wel erg lang :P

Dus kijk ook ietsie verder dan alleen die voeding!

[ Voor 19% gewijzigd door Morphine op 15-05-2005 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Morphine schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:22:
Tja ik heb het ook (nog steeds) met mijn Western Digital (de 100gb of 120gb.. weet ff nie welke :P)..
en af en toe (3x in de week ongeveer) tikt ie af en toe..
Ik heb toen ook mijn voeding vervangen (door een tagan 380.. wat een toeval ;)) en het probleem is gebleven..

Mijn harde schijven heb ik ook echt al lange tijd (langer dan een jaar).. en zoals blobby hierboven zegt.. dan duurt het sterven wel erg lang :P

Dus kijk ook ietsie verder dan alleen die voeding!
Ik Kijk ook wel verder maar verder als voeding of hd kom ik niet.
Volgens mij moet het hier aan liggen :?
En het is ook wel iets meer als 3x per week.Zeg maar een paar keer per dag
Het is zeg maar net of hij in standby gaat.
Maar staat toch uitgeschakeld , alleen is het geluid ervan vergelijk baar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 13:26 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 10:03

DaRoot

Some say...

Wat zegt Powermax ervan dan?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Ik heb ook een 80 GB DiamondMax Plus 9, model 6Y080P0 en geeft ook een tik, het gebeurd alleen als de computer koud opstart en kort daarna gebeurd het nog weleens dat als ik een programma opstart.. Heb ook al van alles geprobeerd om het kwijt te raken en die schijf is toch echt niet zo oud.

En daarna gebeurd het niet meer, alleen met een koude boot.

Dit zijn mijn specs:

MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra
AMD Athlon 64 3500+ (Newcastle)
Hercules Radeon 9700 Pro
Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)
2 x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)
1 x Maxtor DiamondMax Plus 9, 160GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
1 x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80 GB (7200rpm, ATA133, 8MB)

Zou het ergens anders aan liggen of begint die schijf echt op te raken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja powermax doet het alleen niet zonder diskette station 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 13:46 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik heb een diamondmax 9 80 gig, die op een gegeven moment smart foutmeldingen gaf. Low level formatten en het probleem was opgelost. Een maandje later hetzelfde probleem, dezelfde oplossing. Nu (na een jaar) draait hij echter nog steeds prima, zonder foutmeldingen. Klikken kan ik me niet herinneren. Volgens mij loopt het wel los, de hitachi schijf in mn laptop (20 gig) klikt altijd als ie idle is, maar verder werkt het allemaal prima. Ik zou zeggen, houd je backups bij en verder niet druk over maken.
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:45:
Ja powermax doet het alleen niet zonder diskette station 8)7
dan zou ik ff ergens eentje lenen of zo, dit tooltje zou ik wél proberen als ik jou was ;)

[ Voor 21% gewijzigd door stefan001 op 15-05-2005 13:56 ]

• cyco_nico
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-02 23:43
Of je download hier even de Ultimate Boot CD waar Powermax ook gewoon op staat.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34
Mr_Blobby schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:21:
Mijn Maxtor harde schijf (80 Gb, 8Mb , Ata, DiamondMax Plus 9, model 6Y080P0) tikt ook regelmatig,
maar hij doet het nog steeds prima.
Ik heb hem aangeschaft in maart 2003, dus als die aan het afsterven is, doet die er wel erg lang over :)
Ik heb exact dezelfde HD met getik en ook bij mij doet deze schijf het al anderhalf jaar perfect, zal er bij deze HD wel gewoon bijhoren...

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:26
Mijn Maxtor 80 gig klikt ook vaag. Dit is bij mij alleen als ik hem veel belast (files over netwerk of van de ene naar de andere hdd kopieren).

Laatst even opgenomen: http://westerweb.homeip.net/zooi/hdd2.mp3

Hij doet het nu al zo 1,5 jaar, dus ik maak me er niet echt super druk om, maar ga hem denk nog wel voordat me garantie is verlopen RMAen. Want het hoort toch echt niet.

Verwijderd

Het kli(n)kt als een voeding probleem IMO. Ik heb namelijk 4 van die schijven hier draaien (weliswaar de PATA variant) en nog nooit 1 klikje gehoord. Nu ben ik er ook niet altijd, maar het lijkt me toch stug dat ie alleen zou klikken als ik er niet was...

Je kunt het probleem proberen te elimineren door stuk voor stuk wat onderdelen te vervangen (/of helemaal weg te laten) door wat verouderde onderdelen. Vervang je videokaart bijvoorbeeld eens door iets lichters en kijk of ie het nog steeds doet. Of laat je netwerkaart weg.

Overigens is het handig om te bedenken dat ALLE kabels (met dezelfde specs) in je voeding gewoon bij elkaar komen en dus, dat aansluiten op een andere voedingskabel geen effect kan hebben.

Enne... goedkoop is duurkoop... ;) (meestal)

Verwijderd

Probeer toch is een andere voeding, ik had het ook toen ik ging upgraden dan ie klikte en steeds erger werd.
Een andere voeding was de oplossing.

Sweex is ook geen wereld merk en 300 watt is ook geen je-van-het meer tegenwoordig :X

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 09:23 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

Mijn diamondmax 9 80 maakt dat geluid ook als hij nog koud is, bij het booten dus. Als hij dan een tijdje aanstaat hoor je hem niet meer.

Ik maak me er niet druk om omdat er alleen een windows installatie en wat games op staan.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Je geeft aan:
Naar mijn idee gebeurd het niet alleen als hij hevig moet zoeken op de schijf, maar gewoon willekeurig.

Is bij dit type Maxtor schijven normaal hoewel dit eigenlijk een cache/controller bug is.
Met de schijft is verder niets mis en zal gewoon blijven werken.

gr.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Ik denk niet dat het aan de voeding hoeft te liggen. Ik had eerst ook twee van deze Maxtor schijven in mijn system en hoorde dit klikgeluid (alsof een schijf even stopte en weer opspinde) ook regelmatig. Na ongeveer twee jaar heeft een van de twee schijven het begeven. Nu heb ik twee WD 160GB schijven in mijn systeem zitten en deze klikgeluiden nooit meer gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ok oud topic maar Ik heb het probleem opgelost.
Mischien is dit niet de goede manier omdat het topic al erg oud is , maar aangezien mischien meer mensen er iets aan zullen hebben dacht ik laat het topic weer eens op halen.
Zeg het me maar als het niet de manier is!!

Ik heb dus bios 1.50 erop gezet.
En geen 1 klik meer van me hardeschijf.

Is dit niet vreemd dat het aan het bios lag ??
Pagina: 1