Toon posts:

[@home Telefonie] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er inmiddels al iets meer bekend van @home telefonie? Ik kreeg zojuist een brief van @home dat ik goedkoper kan bellen via @home-telefonie. Na de search van GOT gebruikt te hebben kwam ik alleen threads tegen die gingen over de 'beta-test' van @home telefonie. Zijn er mensen die het gebruiken nu? Werkt het goed?

Het is namelijk wel erg goedkoop zeg! En je kunt alles opzeggen van de KPN! Heerlijk!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb toevallig gisteren met @home gebeld en ja je kunt het al laten aansluiten. je betaald dan 5.95 per maand en dan nog een bepaald tarief. zie www.hometelefonie.nl . Ik ga het waarschijnlijk aanschaffen. mar eerst nogg een beetje rondneuzen.

(reden voor mijn keuze: ik heb gewoon nog nooit gezeik gehad met @home, dus warom geen kans geven)

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies. Ik heb ook nooit gezeik gehad. Zijn er mensen die het al aangesloten hebben? Het is dus nu gewoon 'normaal' in gebruik genomen, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Toch vaag dat er zo weinig mensen reageren. Wij tweakers vinden dit soort dingen toch juist vet?
Zie deze post dan ook als een vette schop.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 22:12 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik ben er wel op aan het wachten, maar hier (Montfort, Limburg) is Telefonie nog niet beschikbaar.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Het is nog niet overaal (lees: bijna nergens) beschikbaar.

De tarieven die @Home vraagt zijn grotendeels hetzelfde als van KPN met het BelBasis abbonement. Je grote winst is natuurlijk het abbo-geld van 5,95 i.p.v. 18,95 van KPN.

Mocht het hier beschikbaar worden (Heerlen) dan ga ik het zeker mjin moeder aansmeren.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
En natuurlijk als bijkomstig voordeel dat je maar 1 factuur/servicepunt hebt. Toch vaag dat het bijna nergens beschikbaar is. Bij mij gaat het om de aansluiting van m'n ouders, wonende in Wierden (twente, dichtbij Almelo). Dit is echt zo'n klein dorpje en telefonie@home is daar wel beschikbaar. Vaag! Ik zal eens kijken hoe het hier in Nijmegen is.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:56
ik heb trouwens ook aangevraagd. Opzegbrief van KPN al in huis, pakketje van @home nog niet. Het zou rond 10 juli overgaan volgens mij.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Wij hebben het thuis ook aangeschaft

13 mei werd het abbo bij KPN afgesloten en ging het bij @home in. Op 10 mei moesten we ff checken, DMV de nieuwe modem aan te sluiten, of we een kiestoon kregen.
Echter kreeg ik die niet, helpdesk van @home gebeld. Kreeg ik te horen dat de stagaire de verkeerde barcodes had ingescanned, waardoor de modem geen verbinding kreeg. Ze zouden het de dag erop _proberen_ te verhelpen als ze er tijd voor hadden!
Gelukkig is dat toen ook gebeurd en verder totaal geen problemen meer mee gehad. Het belt heel normaal, goede geluidskwaliteit.

Weet iemand misschien of je er een centrale achter kan hangen? Want ik had er eerst 1, echter is dat een ISDN centrale.

Verwijderd

Heb het al enkele maanden. was 1 van de beta testers. Ik ben er erg tevreden over. In het begin van de test waren er wel problemen met het modem (geen kiestoon, andere kant niet horen etc). Maar na vervanging van de modems werkt t als een zonnetje. Voor mij geen KPN meer.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Er schijnen nogal wat problemen te zijn met het downloaden als je een breedband abo hebt en dat nieuwe modem, dan haal je niet de volledige snelheid.
Dat is voor mij een reden om nog even te wachten want verder ziet het er wel goed uit :)

Alle proemn in n drek

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik ga het vanmiddag even testen, moet bij een kennis het netwerk weer opnieuw opzetten. Hij heeft sinds kort ook bellen via @home, en volgens die pruts0rs bij @home moest hij de router er tussen uit halen anders kon je niet bellen. (Nou weet ik wel dat @home geen support geeft op routers, maar dan hoeven ze niet te liegen toch?)

Als het me een beetje bevalt wat ik vanmiddag zie en hoor dan neem ik het ook binnenkort
Bierkameel schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:09:
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met het downloaden als je een breedband abo hebt en dat nieuwe modem, dan haal je niet de volledige snelheid.
Dat is voor mij een reden om nog even te wachten want verder ziet het er wel goed uit :)
En als dit echt zo is dan neem ik het niet binnenkort.. :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:56
vanzelfsprekend (neem ik aan) is ook dat probleem van tijdelijke aard...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
Kan iemand wat meer info geven over het apparaat dat je moet aansluiten? Wordt dat aangesloten op je coax, of op de ethernetpoort van je modem bijvoorbeeld?

Ik krijg sterk het gevoel dat het namelijk gewoon Voice over IP is (Aangezien je het alleen kunt afnemen als je al @home internet hebt). En dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld niet kunt faxen of inbellen met zo'n telefonielijn.

Verwijderd

Alle informatie staat in dit topic: @home telefonie (over aansluiten e.d. dan).

Ben benieuwd naar de ervaringen, wil het zelf ook nemen, maar kan pas eind mei hier in Harlingen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 17:57 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Nou, ik heb vanmiddag even een paar telefoontjes gepleegd :) Merkte eigenlijk geen verschil, en volgens die mensen heeft het er nog niet uitgelegen. (in de eerste week ;) )

Het modem heeft voor zover ik gezien heb gewoon een extra aansluiting voor de telefoon.
Dus Coax in, UTP en telefoon uit.

Met de router ertussen werkt alles trouwens prima hoor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 17-05-2005 23:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
maar hebben jullie dan ook een IP-toestel? en hoe is dat opgelost dan met die stomme @home CP-codes? Want ik heb namelijk via BudgetPhone (www.talking2ya.nl) VoIP, maar ik kan dus niet mijn telefoon meenemen daarnaartoe, omdat hij daar geen IP van de dhcp van @home krijgt...

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42

jurma

simply connecting...

Wij hebben het 2 weken via de site (we hebben @home internet) aangevraagd, maar nog steeds geen antwoord binnen. Duurde dit bij jullie ook zolang? Anders zal ik eens gaan bellen.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
kan soms even duren maar 2 weken zonder bericht is meestal wel maximaal.

Als ik jou was zou ik vandaag maar ff bellen of ze nog aan je denken.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn "ervaringen" met de prijzen is in ieder geval dat het erg tegen valt. @home heeft de prijslijst van KPN gecopieerd. Je kunt op andere manieren goedkoper door bv carrierpreselect als 1649 etc. Ik heb lang op een aanbod van @home zitten wachten voor telefonie maar vind dit in vergelijking met andere (via adsl) aanbieders enorm tegenvallen. Het enige voordeel zit hem in de maandlasten. Je kunt niet (deels) gratis bellen, je kunt niet goedkoper bellen en over de stabiliteit is nog niets tot niet veel bekend.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Heb sinds 4 mei @home telefonie en ik ben niet echt tevreden. In de eerste dagen trager internet (kan opstart probleem zijn geweest) en sinds vorige week valt mijn verbinding minstens 3 keer per dag weg. Twee keer zat ik te bellen en viel dus het gesprek uit.

Ik heb meerdere keren met @home telefonie gebeld, het kan volgens de medewerkers een capaciteitsprobleem zijn en als dat zo is kan het wel eens een hele tijd (!?) gaan duren voor het opgelost is.

Ik vind het kortgezegd niet betrouwbaar op dit moment.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41
*schopje*

M'n moeder is zat van het isdn-abonnement en de hoge kosten ervan. Ik zag de blaadjes van @home in de bus en zoals het lijkt ziet overstappen naar kabel plus @home telefonie er best aantrekkelijk uit. Bellen doet ze namelijk nauwelijks...

Zijn er intussen wat meer ervaringen of eventueel suggesties hiervoor? Het lijkt ideaal namelijk :) .

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Ik heb het nu een maand bevalt goed... Bel niet veel en wordt ook niet veel gebeld maar de keren dat het gebeurd is alles 100% in orde.
En ja voor die 6 euro in de maand hoef je het ook niet te laten..

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Twee van mijn zwagers gebruiken het sinds de introductie. En na wat aanloop problemen met echo, en simplex verbindingen is het nu kennelijk weer in orde.

Ik heb mezelf gister aangemeld aangezien ik de kosten van de KPN ook veel te hoog vind, maar ja dat heb je met een monopolie positie.

Ik word eind Januari pas aangesloten helaas, maar ja zoveel bel ik niet, en tot die tijd blijft de vaste lijn natuurlijk wel bestaan.

Ik ben benieuwd, het klinkt iig goed hier ( Tilburg ) en dat voor dat geld... komt mooi uit met de op stapel staande energie verhogingen en de zorgverzekeringen. Elke cent teld helaas :)

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

volgens mij kan je meer informatie uit dit topic halen: @home telefonie

dit topic is al redelijk oud namelijk.
Pagina: 1