Temperatuur stijgt met de FSB mee.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 19:47
Beste Tweakers

Ik heb al sinds het begin een probleem met mijn CPU, als ik de FSB verhoog gaat de temperatuur mee. Dit schijnt dus helemaal niet te horen. Omdat ik zelf absoluut niet veel weet van overklokcen etc vraag ik het nu. Ik hoorde pas van Duke dat de AGP/PCI lock aan of uit moest, ik weet het niet helemaal zeker of het aan of uit was, maar zou dit ermee te maken kunnen hebben?! Ik zou graag een oplossing willen zodat ik kab beginnen met overklokken, binnenkort ga ik een 6600GT halen en dan is m'n systeem weer wat beter, ik erger me aan de kloksnelheid die hij nu heeft, ( 2100 MHZ @ 166 FSB 40C Watercooling Laagste stand ) Ik wil hem minstens naar de 2500 HMZ krijgen. Dat betekent dus dat de FSB op 200 moet komen ( 2500 / 12.5 = 200 ) Wie helpt me met dit probleem!?

Dit zijn m'n Specs.
AMD Atlhon Xp 2800+ @ 2100 // 166 FSB 40C // Watercooling op laagste stand.
MSI KT600 LSR
1024 DDR RAM
Ati Radeon 9600 ( Binnenkort vervangen )

Grtz
Heaget

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is normaal dat bij overclocken de temperatuur stijgt.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je motor van je auto wordt toch ook warmer als die op 3000 toeren per minuut draait ipv 2000 toeren per minuut ;)

Dus dit is echt volkomen normaal ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Heaget
*sigh*

Heb ik daarvoor tijden zitten zoeken naar de oorzaak.... >:) Mja beetje vreemd dat er mensen heel de tijd dat tegen mij zeiden maargoed. Als jullie het zeggen dan ga ik ervan uit. Dan start ik met kleine stapjes op naar de 2500Mhz

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
idd. zelfs op hetzelfde voltage zal je CPU nog meer watt uitstoten aan warmte. Zelfde als jijzelf, Als ik jouw 100 meter laat lopen en je MOET een snelheid van 10km/uur aanhouden zal je ook minder zweten dan wanneer ik je die tegen 30KM/uur laat doen :)

(goede raad: Koop deftige koeling voor je begint te overclocken, spaart je een HELE hoop miserie :) )
BTW die raad hierboven is algemeen, niet voor jouw aangezien je WC hebt

[ Voor 10% gewijzigd door Entity_Razer op 15-05-2005 13:00 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Als je gaat overclocken is het verstandig als je moederbord het ondersteund om je pci/agp lock aan te zetten. De pci/agp lock dient er voor om de freqeuntie van de agp en de pci bus vast te zetten aangezien deze normaal gesproken zijn gekoppeld aan de fsb. Je videokaart en je ide controller etc vinden het meestal niet heel erg prettig om op een flink hogere freqeuntie te werken.

No signature found

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Hello Heaget..

Ik wilde graag even weten hoe jij de 2500 wilt halen met een fsb van 166.. Ik heb de volgende specs

Amd Barton 2800+
Asus a7n8x-e deluxe
2x512 DDR twinmos 2.5 (pc2700 OUD OUD :) )
500 wat voeding
radeon 9800 pro

Helaas wil mijn barton vanwege mn geheugen niet harder dan 2240 mhz lopen.. Ik vraag me af of je pc3200 geheugen hebt of niet.. want anders komt er vast rap een einde aan je overclockavontuur.. als ik jou was zou ik daar is even naar gaan kijken en indien mogelijk een reepje van een vriendje uit zn kast trekken en meenemen om ff lekker in jouw bak naar max vermogen te trekken.. heb ik in ieder geval wel gedaan en toen kwam ik nagenoeg aan de 2400 mhz op gewoon aircooling (zalman 6000 cu toendertijd, nu zon 7000 alcu met lame blauw ledje).

keep us informed ?

--0--

• Heaget
Schapie schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:13:
Als je gaat overclocken is het verstandig als je moederbord het ondersteund om je pci/agp lock aan te zetten. De pci/agp lock dient er voor om de freqeuntie van de agp en de pci bus vast te zetten aangezien deze normaal gesproken zijn gekoppeld aan de fsb. Je videokaart en je ide controller etc vinden het meestal niet heel erg prettig om op een flink hogere freqeuntie te werken.
Oke dat zal ik onthouden.
Daantju schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:14:
Hello Heaget..

Ik wilde graag even weten hoe jij de 2500 wilt halen met een fsb van 166.. Ik heb de volgende specs

Amd Barton 2800+
Asus a7n8x-e deluxe
2x512 DDR twinmos 2.5 (pc2700 OUD OUD :) )
500 wat voeding
radeon 9800 pro

Helaas wil mijn barton vanwege mn geheugen niet harder dan 2240 mhz lopen.. Ik vraag me af of je pc3200 geheugen hebt of niet.. want anders komt er vast rap een einde aan je overclocktemp.. als ik jou was zou ik daar is even naar gaan kijken en indien mogelijk een reepje van een vriendje uit zn kast trekken en meenemen om ff lekker in jouw bak naar max vermogen te trekken.. heb ik in ieder geval wel gedaan en toen kwam ik nagenoeg aan de 2400 mhz op gewoon aircooling (zalman 6000 cu toendertijd, nu zon 7000 alcu met lame blauw ledje).

keep us informed ?
Ten eerste hoef ik aan mijn temperaturen niet te twijfelen, ik heb een Bigtower met 6 X 80MM's en 2 X 120MM's Daarnaast heb ik watercooling.

Gelukkig heb ik inderdaad Pc3200 Geheugen, ik weet niet of er een max is gekoppeld aan de FSB maar volgens mij kun je die blijven verhogen met de juiste cooling. Het was mijn bedoeling om gedurende 2 weken m'n pc flink te belasten en er voor te zorgen dat hij stabiel word. 2 weken dus de tijd om hem naar de 2500 te krijgen. Mijn AMD is ook Barton en als jij hem met luchtcooling op 2400 kan laten lopen zou ik met een watercooling hem toch wel op de 2500 moeten kunnen krijgen. Andere suggestie en raden zijn natuurlijk altijd welkom, de reden van m'n overklock is het gebruik van 3D programma's en omdat ik nog geen nieuwe CPU wil kopen ( deze is een half jaar oud ). Uiteraard krijgen jullie de nodige screens wanneer het lukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Heaget op 15-05-2005 13:22 ]

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
welke OC settings gebruik je nu? (Mhz + Multi+ timings pls )

Nu ,wat ik je op voorhand al kan zeggen,
die kt600 zal niet echt denderend Overclocken vrees ik. at je al wel kan proberen is de chipset al wat meer voltage te voeden zodat die ook niet verhongerd.

Nu,
Welk geheugen heb jij eigg precies? BH5 of gelijke of TCCD RAM? BH5= Veel volt, lage timings, TCCD= veel MHZ? hogere timings.
Ik zou aanraden:
Je Mem op zen hoogste krijgen, de PCI/AGP lock aanzetten (kan zijn dat het een automatisch is? weet ff niet wat hier voormij al is gezegd hierover)
en dan rustig aan in stapjes de multi omhooghalen. vergeet niet nu en dan je chipset wat meer voltage te geven. Ik zou zeggen.....
1.8V voor mhz tot 240 en 1.9V voor 250 en hoger.
Dan zoals gezegd dus met de multi gaan werken. Wat je trouwens ook kan proberen is de Vagp eentje hoger te zetten. Dit KAN de FSB overclock verhogen maar kan/zal ook je grafische kaart's overclock verlagen.

Waarom kan je FSB OC verhogen?
Omdat door die 1.7volt op je AGP slot te zetten, die voeding naar de AGP controller gaat op je NB, En die krijgt nu weer wat meer voltage. En meer brandstof= sneller rijden :)

Let wel op, op te hoge voltages (en ik denk dat, om een barton op 2500 te krijgen, je extreem hoge voltages zoals 1.95 of 2 Volt zal moeten hebben wat niet"normaal" kan geleverd worden of via een BIOS hack dus daarvoor zal je je bordje moeten gaan voltmodden helemaal.

Ook je PSU is van groot belang, ik raad toch een OCZ Powerstream 420 of dergelijke aan omdat die echt monsters van overclock-PSU's zijn.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's dus heel normaal ;) En verder hoort dit niet in Processors, Mobo's & Geheugen, maar in Die-Hard Overclocking & Cooling. Echter dit is aldaar geen topic waardig, aangezien dit tot de overclocking basics behoort. En die is reeds uitgebreid uiteengezet in de FAQ aldaar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.