Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Grijs vlak op pagina met veel code blokken

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 13:11
Ik heb regelmatig dat als ik op een pagina met veel code tags kom, je op een gegeven moment een grijs vlak ziet, wat over de gewone tekst staat. Dit grijze vlak is (volgens mij) even groot als het code blok erboven:
Afbeeldingslocatie: http://sep.nmotion.nl/Jeffrey/tngrijsvlak.jpg

Wat er verder gebeurd is dat na dit grijze vlak, alle code blokken "leeg" zijn:
Afbeeldingslocatie: http://sep.nmotion.nl/Jeffrey/tnlegecode.jpg

Dit probleem heb ik met FF (1.0.4, maar ook met eerdere versies)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben het zelf nog niet tegengekomen. Misschien een renderbugje in Firefox, of een side effect door een brakke extensie. Welke extensies gebruik je?

Intentionally left blank

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Hier ben ik het ook eens tegengekomen, namelijk in: [rml][ PHP] je eigen counter icon![/rml]
Dacht eerst dat het door limit=999 kwam, maar dat was het niet.
Is wel een ouder topic, maar zou niet uit mogen maken neem ik aan.
En ik had het op mijn stage met Win XP Pro, met Firefox 1.0.4, geen extenties.
Thuis met Firefox 1.0.2 @ kubuntu 5.04, 2.6.10-5-686, nergens last van.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Een vergelijkbare bug heb ik ook, alleen dan heb ik niet het grote grijze vlak, maar wel dat een aantal code blokken die makkelijk binnen de layout passen ingeklapt zijn.
Firefox 1.0.4 @ Windows XP Pro SP2. Geen norton zooi geinstalleerd.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 21:36
Ik heb het ook al een paar keer gehad, en voor zover ik heb kunnen zien komt het alleen in firefox voor, en dan ook alleen als er aardig wat code blokken op de pagina staat.

Zodra je het eerste code blok die misgaat uitklapt is de rest van de code blokken ook ineens weer goed.

Ik heb het hier gezien met firefox 1.02,1.03,1.04 met alleen de Web Developer Toolbar geinstaleerd (maar die doet standaard niets)

[ Voor 11% gewijzigd door eXcyle op 15-05-2005 13:10 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nakebod schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:03:
Hier ben ik het ook eens tegengekomen, namelijk in: [rml][ PHP] je eigen counter icon![/rml]
Dacht eerst dat het door limit=999 kwam, maar dat was het niet.
Is wel een ouder topic, maar zou niet uit mogen maken neem ik aan.
En ik had het op mijn stage met Win XP Pro, met Firefox 1.0.4, geen extenties.
Thuis met Firefox 1.0.2 @ kubuntu 5.04, 2.6.10-5-686, nergens last van.
Ik zal dat topic voor de gein eens even laten herparsen. In ieder geval vind Firefox dat topic met limit=999 niet echt fijn; het wordt echt enorm traag :/

Intentionally left blank

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 13:11
Ik gebruik alleen de Web Developer extention (0.9.3)
Wat wordt er trouwens bedoeld met het in/uitklappen van code blokken?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik heb dit ook regelmatig, na een f5 is het vaak wel weer normaal.

winxp pro sp2 - firefox 1.0.4 met alleen de web developer toolbar

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Ik heb het ook, maar in maar weinig topics, en niet altijd reproduceerbaar. Dus het lijkt me een renderbugje.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.7) Gecko/20050414 Firefox/1.0.
FireFox 1.0.3.
WinXP SP2 Home
Norton zooi geinstalleerd.
Extensies, voor de volledigheid:
  • Colorzilla
  • Web Developer
  • Foxytunes
  • FLST
  • Tabbrowser Prefs
  • Open link in...
  • Livelines
  • Bloglines Toolkit
  • Fangs screenreader emulator
  • Adblock
  • Minimise to Tray
  • Image Zoom
  • Nuke Anything
  • QuickNote
  • IDN info
  • Html validator
  • Spelbound
  • del.icio.us
  • Foxylicious
  • Live HTTP Header
  • ForecastFox

DM!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 21:36
Twilight Burn schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:12:
Als het een vrij groot code block is staat er links boven een pijltje, als je daar op klikt word het code blok groter gemaakt zodat alle text er in zichtbaar is.

[ Voor 37% gewijzigd door eXcyle op 15-05-2005 13:17 ]

• Sybr_E-N
  • Nu online
Nvidiot schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:06:
Een vergelijkbare bug heb ik ook, alleen dan heb ik niet het grote grijze vlak, maar wel dat een aantal code blokken die makkelijk binnen de layout passen ingeklapt zijn.
Firefox 1.0.4 @ Windows XP Pro SP2. Geen norton zooi geinstalleerd.
Bedoel je zoals beschreven in dit topic? : [tpl] Mozilla - [Code] default ingeklapt ?
Twilight Burn schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:12:
Ik gebruik alleen de Web Developer extention (0.9.3)
Als je gebruik maakt van [ code] tag's kan het zijn dat de code dusdanig groot is dat het de layout gaat vernaggelen. Daarvoor is er nu een klein knopje gekomen, bij dat stuk code zodat je als nog de hele code kan bekijken. Voorbeeld (in de topicstart en dan het laatste code fragment):
[php] Dobbelstenen, kansen & simulatie

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt inderdaad voor te komen op het moment dat je RPP (replies per pagina) erg hoog hebt staan. Ik surf met 50 RPP en heb daarmee nog nooit problemen gehad. limit=999 is niet voor niets een debug feature; browsers kunnen zich makkelijk verslikken als ze ineens zoveel data moeten gaan verwerken. Na een F5 is het meestal inderdaad beter omdat je browser dan veel uit z'n cache kan halen.

Een RPP hoger dan 50 geeft in samenwerking met Norton Firewall en aanverwante Norton produkten al snel problemen vanwege een bug/tekortkoming in Norton die geen HTML documenten kan verwerken groter dan 512KB (en daar zit je met RPP > 50 zo overheen).

Intentionally left blank

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm, dit heb ik een tijdje geleden ook meegemaakt onder FF (volgens mij toen al onder 1.03).
Jammer genoeg weet ik niet meer welk topic het was, het probleem bleef zich echter voordoen, ook na een harde refresh.

Ik gebruik geen Norton oid, mijn RPP staat op 100.
Extensions: J2SE 1.50_02
Tabbrowser Preferences 1.2.4

Onder een geüpdate XP.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zie mijn eerdere reply: een RPP van 100 is wellicht iets te hoog, en Firefox 'verslikt' zich dan in de hoeveelheid data.

[ Voor 62% gewijzigd door crisp op 17-05-2005 22:06 ]

Intentionally left blank

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:59:
Zie mijn eerdere reply: een RPP van 100 is wellicht iets te hoog, en Firefox 'verslikt' zich dan in de hoeveelheid data.
maw, bug van FF?
ik kan me herinneren dat ditzelfde een tijd geleden ook was maar op gegeven moment was het ook weer verdwenen (of dat komt door een code update hier, of een nieuwere versie van FF weet ik niet meer, ik kan het topic ook niet meer vinden) en nu sinds een paar dagen speelt het weer?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:05:
[...]

maw, bug van FF?
ik kan me herinneren dat ditzelfde een tijd geleden ook was maar op gegeven moment was het ook weer verdwenen (of dat komt door een code update hier, of een nieuwere versie van FF weet ik niet meer, ik kan het topic ook niet meer vinden) en nu sinds een paar dagen speelt het weer?
Geen idee; misschien spelen er nog andere factoren mee zoals de snelheid van je connectie en/of de snelheid van je PC. Het al dan niet toepassen van bepaalde 'tweaks' in Firefox en last but not least kan het inderdaad ook nog een Firefox probleem zijn dat in de meest recente versie weer de kop op heeft gestoken.
Zoals gezegt: ik surf al tijden met Firefox en bezoek regelmatig draadjes waarin veel code gepost wordt ( :P ) - met 50RPP heb ik dit verschijnsel echter zelf nog nooit echt meegemaakt.
Met limit=999 kan ik het probleem wel reproduceren, maar daar gaat op mijn huidige pc (die ook al niet meer de snelste is) bijna heel Firefox van onderuit - in zoverre dat het niet crashed, maar het gewoon uren duurt voordat alles ueberhaupt gerendered is en het ontzettend traag wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 17-05-2005 22:11 ]

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

/browser-issue

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.