[Processor] High-low toon -> processor kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Topicstarter
Ik ben bezig met een computer die het niet meer doet, geen beeld meer, alleen een high-low toon uit de pc-speaker. Na wat zoeken in google en de search hier, kwam ik erop dat het aangeeft dat de processor kapot/te warm/beschadigd is.
Toen ik de pc in het begin aan zette, gaf het wel gewoon beeld, zonder problemen, en nu , geen beeld, non-stop die toon, dus kan me niet voorstellen dat de processor kapot zou zijn. We hebben de processor eruit gehad, de pootjes zijn allemaal nog goed, fan draait ook gewoon. En de coolsink wordt niet voelbaar warm en zit ook niet vol met stof.
Het gaat om een celeron processor (FV80524RX533128) op een Abit-BP6 mobo ( al een oudje met 2 processor sockets)
Zoals ik al zei, geen beeld en kunnen dus ook niet in de bios komen om te temps te controleren, maar hoe nu verder? De pc draait met 1 processor en ik heb ook geen vervanger waarmee we het kunnen proberen. Kunnen we er vanuit gaan dat de processor dood is?

[CM] Flightcase Mod

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik verdenk eerder het moederbord dan je cpu... Ik heb nog nooit spontaan een cpu zien sterven. Hoe ziet het mobo eruit m.b.t. elco's enzo?

Hier stond een dode link.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Topicstarter
Alles normaal, geen brandplekken o.i.d..
Het is inderdaad vaag dat een processor zomaar kapot zou gaan, maar een moederbord dat zomaar kapot gaat is toch ook niet echt normaal. :? Verder is het zo dat de pc wel vaker op die manier piepte, maar na een tijdje deed hij het dan wel weer. Nu doet hij helemaal niets meer en de processor wordt dus ook niet warm, wat je dan zou verwachten.
Gister kreeg ik nog beeld, vandaag doet hij niets meer..

[ Voor 7% gewijzigd door Gnuitenjong op 15-05-2005 13:25 ]

[CM] Flightcase Mod

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

probeer eens een CMOS!!..Draaid je cpu-fan?..Ik heb in het verleden ook high-low sound gehad.
Bleek dat rpm te laag was van de fan. Spanning van je voeding nakijken. Alles eruit halen behalve 1reepje geheugen en videokaart. Haal je proc eens uit de socket en blaas de boel eens schoon.

;)

Tubes....It's what make music music!