Zeer vreemd...Dolby Digital geluid terwijl de film MP3 is?

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik gebruik nu geruime tijd onderstaande configuratie met de onboard Alcatel 850 geluidschip (7.1 softwarematig) en deze heb ik via de SPDIF digitaal op mijn SONY Dolby Digital/DTS receiver aangesloten...echter krijg ik enkel Dolby of DTS geluid via de SPDIF als een DVD of DIVX film dit ondersteunt, wat dus in tegen stelling is met NVIDIA Soundstorm van de nForce2 chipset..

Nu heb ik de film White Noise in DIVX formaat en deze is voorzien van MP3 geluid (volgens de informaie van het bestand en verschillende media spelers: BSplayer/WinAmp) echter als ik deze afspeel met Windows Mediaspeler 10 (voorzien van alle updates) krijg ik deze in 100% Dolby Digital op mijn receiver..dit kan ik zien door dat mijn Dolby/DTS decoding LED aangaat en bij de speaker configuratie op het display..

Nu vraag ik mij af hoe dit kan?
Het is geen soundstorm wat ik heb en ik gebruik de NVIDIA nForce drivers voor de ALC850 Sonata onboard chip, verder heb ik AC3Filter geinstalleerd. Overigens geeft krijg ik enkel dit in DD via Windows Mediaspeler 10.. 8)7

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:28
de 2 cd versie is AC3, maar je verteld niet of je 1 of 2 cd versie hebt.

no comment

Verwijderd

Wat zegt het programma Gspot over het geluid van de film?

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik heb de 1 CD versie en het beeld er van is echt super scherp, het betreft hier de: mof-wnoise (www.dcmagnet.com) versie.

Als deze film echt Dolby zou zijn zou BSplayer hem ook in Dolby weergeven bij mij, want alle Dolby encoded films werken op BSplayer zoals het hoort in DD..of niet?

Ben net er achter gekomen dat ALLE films met MP3 geluid in WMP 10 in AC3 formaat aan mijn versterker worden door gegeven, overigens zegt Gspot bij allen dat het om 2 kanaals MP geluid gaat..hoe kan dit? Zit er een vorm van Dolby Encoder in WMP10? Heb ook de Windows Media Encoder en alle Codecs geinstalleerd staan en AC3Filter op Pass Through via SPDIF..

[ Voor 39% gewijzigd door MaxPayne op 15-05-2005 12:38 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Komt het niet doordat jouw geluidskaart er een DD/DTS signaal van maakt?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Nieuwere versies van AC3 filter kan ook encoderen, maar dan staat wel aan dat je hem voor pcm etc. ook wilt gebruiken.

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Zijt ge zeker da het een 5.1 Digitaal is ? Of staat er gewoon Dolby ? Want ge hebt ook DD 2.0

euhm !!!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Misschien heb je in ffdshow (als je dat gebruikt) ingesteld dat 't geluid naar AC3 geconverteerd moet worden?

Siditamentis astuentis pactum.

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik heb geen ffdshow geinstalleerd en voor zover ik weet is het enige wat een signaal om kan zetten naar AC3 5.1 kanaals geluid een NVIDIA nForce 1 of 2 chip met Soundstorm APU...mijn el cheapo ALC 850 kan geen geluid omzetten naar AC, maar dit ENKEL doorgeven via de SPDIF..vraag blijft hoe dit nu kan? |:(

Verwijderd

Lees de vraag van Greggy hierboven eens! DD kan ook in een 2.0 versie voorkomen. Het DD-lampje gaat dan inderdaad branden, maar het is wel gewoon stereo.

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Dat weet ik wel en dit heb ik tevens gecontroleerd maar hij geeft aan dat het 5.1 is...zelfs de LFE wordt perfect gebruikt! Wat doet dit?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Krijg je dus uit je achterste 2 speakers ook geluid?

Kun je ook normale muziek afspelen in DD? En voor de mensen hier: Ik heb al de genoemde filters geinstalleerd, maar krijg het niet voor elkaar om bij mij alles live naar AC3 te converteren, helaas...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Pino64
Zoals ik al zei, volgens mij doet ac3 filter dit.
Hij kan in ieder geval van ieder stereo geluid gewoon ac3 maken. Ik zag namelijk een keer encoding staan bij mij, maar toen stond alles nog aangevinkt, dus ook PCM etc. Nu heb ik hem op alleen ac3 gezet.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Misschien stuurt je kaart via de SP/DIF gewoon de 'ruwe' MP3 data naar buiten? Dat kan op zich prima. En als je receiver MP3 (wat MPEG1 Layer 3) kan decoderen, dan zou het prima kunnen werken, je zou dan de chipset in je receiver moeten weten. Jouw receiver snapt dan het MP3 signaal, maar het scherm van je receiver is te beperkt en geeft gewoon DD/DTS aan. De meeste receiver kunnen ook MPEG 1 Layer 1 en 2 decoderen (voor o.a. Video CD!) dus dat die ook MP3 aan zou kunnen is dan niet zo onwaarschijnlijk.

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
arsimo schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:42:
Misschien stuurt je kaart via de SP/DIF gewoon de 'ruwe' MP3 data naar buiten? Dat kan op zich prima. En als je receiver MP3 (wat MPEG1 Layer 3) kan decoderen, dan zou het prima kunnen werken, je zou dan de chipset in je receiver moeten weten. Jouw receiver snapt dan het MP3 signaal, maar het scherm van je receiver is te beperkt en geeft gewoon DD/DTS aan. De meeste receiver kunnen ook MPEG 1 Layer 1 en 2 decoderen (voor o.a. Video CD!) dus dat die ook MP3 aan zou kunnen is dan niet zo onwaarschijnlijk.
Sorry dit slaat nergens op...ik vermoed dat AC3Filter 1.0RC5 gewoon via WMP 10 avi geluid omzet naar Dolby Digital..

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
MaxPayne schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:09:
[...]

Sorry dit slaat nergens op...ik vermoed dat AC3Filter 1.0RC5 gewoon via WMP 10 avi geluid omzet naar Dolby Digital..
trekt dit ook CPU power? en zoja hoeveel :D? als dat echt mogelijk is tenminste...
ik heb ontdekt dat dat werkt met WMP10 icm AC3Filter 1.01aRC5, ik moet hem nog even digitaal testen, maar bij mijn M-Audio kaart werkt het goed :D hij zet dus al het geluid om naar AC3 ja, van WAV/MP3/AC3 (2.0)(in .avi bestandjes/dvd's) naar 5.1 AC3 :D

[ Voor 32% gewijzigd door BiG-GuY op 18-05-2005 22:12 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

controleer even in AC3Filter eens hoe de matrix ingesteld is, deze bepaalt welke inpunt kanalen er naar welke output kanalen gezonden worden. Als daar in de kolommen L en R voor iedere rij een getal staat wil dat zeggen dat er naar ieder output kanaal een deel van de L en R inputkanalen gezonden wordt..

• Pino64
AC3 filter maakt er gewoon prologic 2 van denk ik, want dat kan hij ook. Dat zet hij vervolgens weer om naar ac3 Alleen wat is het nut, de versterker kan dit toch zelf allemaal :) Is wel handig voor mensen die geen PCM over S/PDIF aan de praat krijgen.

Maar je kunt het allemaal zo uitzetten in ac3 filter, dan weet je het zeker als je nog twijfelt.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
MaxPayne schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:09:
[...]
Hoezo slaat dit nergens op? Goed mogelijk dat mijn verklaring niet overeenkomt met jouw situatie, te weinig info beschikbaar om dat te beoordelen. Maar het is zeker niet onmogelijk, er zijn voorbeelden van. Vandaar dat ik dit melde.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
(kleine kick >:) )

ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het maar niet aan de gang met mn Soundmax onboard chip..
welke settings moet ik nou gebruiken?
in volumeregeling staan AC3/PCM SPDIF aangevinkt
in AC3Filter staat het op 3/2+1 en alle type geluid aangevinkt...

ik gebruik AC3Filter 1.01

maar het enige wat mijn receiver (Yamaha RX-V450) ontvangt is PCM 48Khz geluid...
ook bij 5.1 AC3 sound :?

weet iemand waar ik in de instellingen ik iets moet aanpassen?
ik gebruik de nieuwste drivers van ASUS...

Moederbord: ASUS A7V600-X
ADI AD1888 6-kanaals CODEC
S/PDIF out interface

Home Assistant Configuratie V&A

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Bij ac3filter moet je bij het tabblad main ook spdif aanvinken.
Pagina: 1