Nadat ik gister van een vriend van mij een serverbakkie heb gekregen, ben ik enthousiast aan de slag gegaan met de installatie van RedHat 9. Zover geen probleem.
Het probleem kwam toen ik een Unreal Tournament 2004 server wilde gaan opzetten. Netjes het dedicated server pakket gedownload (da's gratis), ge-untarred, de ut2004.ini aangepast aan mij wensen, en draaien maar, tenminste dat dacht ik.
De server start netjes op, ondanks een "Missing Class Class Editor.TransBuffer" error, maar die schijnt vaker voor te komen. Het probleem is nu dat ik niet met een andere pc kan connecten naar de server. De pc blijft de melding 'Connecting to 192.168.1.200' weergeven. De server en de andere pc zitten trouwens op dezelfde switch.
Als ik probeer te connecten, geeft de server een melding 'Connection opened from 192.168.1.2' (oid), maar de verbinding lijkt niet te lukken...
Wat ik heb geprobeerd:
Ik heb heel veel uitgeprobeerd met de config file (UT2004.ini)
Firewall van de linux bak uitgezet met 'service iptables stop'
Andere switch geprobeerd
Een aantal nieuwe installs van de gameserver (dus UT, niet Redhat)
Specificaties server:
550 Mhz AMD-K6
64 Mb SD-RAM 133 Mhz (Ja, dat is wat weinig, maar daar kan het niet aan liggen, toch?)
4 Mb shared videogeheugen, SiS video-adapter
Specs andere pc:
AMD Athlon XP 2800+
512 Mb DDR400
Abit NF7-S
Ti4600 128 Mb
Als je meer info nodig hebt, zeg het maar. Ik ben nu werken, maar vanavond ben ik er weer...
Wat doe ik verkeerd/waarom lukt het niet?
Het probleem kwam toen ik een Unreal Tournament 2004 server wilde gaan opzetten. Netjes het dedicated server pakket gedownload (da's gratis), ge-untarred, de ut2004.ini aangepast aan mij wensen, en draaien maar, tenminste dat dacht ik.
De server start netjes op, ondanks een "Missing Class Class Editor.TransBuffer" error, maar die schijnt vaker voor te komen. Het probleem is nu dat ik niet met een andere pc kan connecten naar de server. De pc blijft de melding 'Connecting to 192.168.1.200' weergeven. De server en de andere pc zitten trouwens op dezelfde switch.
Als ik probeer te connecten, geeft de server een melding 'Connection opened from 192.168.1.2' (oid), maar de verbinding lijkt niet te lukken...
Wat ik heb geprobeerd:
Ik heb heel veel uitgeprobeerd met de config file (UT2004.ini)
Firewall van de linux bak uitgezet met 'service iptables stop'
Andere switch geprobeerd
Een aantal nieuwe installs van de gameserver (dus UT, niet Redhat)
Specificaties server:
550 Mhz AMD-K6
64 Mb SD-RAM 133 Mhz (Ja, dat is wat weinig, maar daar kan het niet aan liggen, toch?)
4 Mb shared videogeheugen, SiS video-adapter
Specs andere pc:
AMD Athlon XP 2800+
512 Mb DDR400
Abit NF7-S
Ti4600 128 Mb
Als je meer info nodig hebt, zeg het maar. Ik ben nu werken, maar vanavond ben ik er weer...
Wat doe ik verkeerd/waarom lukt het niet?