Toon posts:

[goedkope] Digitale camera's geschikt voor opzetlenzen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er digitale camera's in de prijsklasse 200 - 350 euro en dan kleine modellen zoals sony w12 ofzo waarbij het mogelijk is om er een extra lens op te plaatsen?

Ik wil namelijk geen grootte camera hebben, een camera die je makkelijk ik de zak kunt stoppen maar waar eventueel wel een extra lens op te plaatsen is.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:49
Canon A510/A520, en de oudere A-serie.

Daar kunnen opzetlenzen op, maar die zijn bijna net zo duur als de camera zelf! Sommige zelfs duurder...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Kijk eens bij Raynox.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, mijn voorkeur ging altijd uit naar de Sony W1, nu zie ik dat daar bij raynox lenzen voor beschikbaar zijn.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van fotografie, maar wat ik graag wil is het volgende. Eind dit jaar ga ik naar New York op vakantie en daar wil ik graag mooie foto;s maken, mijn ervaring nu met foto toestellen is dat je hoge gebouwen etc er niet goed opkrijgt met de standaard lenzen van die digitale camera's. Volgens mij moet ik hiervoor een groothoeklens hebben? of heb ik dat verkeerd?

Als ik bij Raynox kijk zie ik de volgende mogelijkheden: http://raynox.co.jp/english/digital/w1/index.htm

Zit hier nu een goede oplossing tussen? zoals ik zei, ik heb er weinig verstand van. Graag jullie adviezen.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De nikon coolpix 800 en 995 ofzo, die kantelbare camera's.
Daar zijn zoom en fisheye lenzen voor te krijgen.
Verwar dit niet met een spiegelreflex!!! je blijft altijd gebruik maken van de orginele lens die er op zit.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Raynox lenzen die je linkt zijn macro, tele of fish-eye. Gewoon groothoek zit er niet tussen. Ik heb niet alle camera's doorgekeken, maar voor de Canon Powershot serie zijn echt veel meer lenzen te krijgen, ook 0,5x, 0,66, en 0,72x conversie lenzen.

Edit: Als je trouwens nog een camera moet kopen, kun je ook direct naar lens daarvan kijken, er zijn best compact camera's met 24 of 28mm groothoek hoor :) Nikon Coolpix 8400 bijvoorbeeld, 24-85mm, 8MP. Ben je even duur uit als wanneer je zo'n aparte lens koopt bij een camera van 200-350 euro :) Bovendien heb je dan meer MP en een betere optische kwaliteit.

Powershot S60/70 is 28mm groothoek, Konica Minolta A2 is zelfs 28-200mm bij 8MP,

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2005 13:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
Voor de sony die je noemt zijn ook opzetlenzen verkrijgbaar

Je moet dan als ik me niet vergis wel eerst een opzetstukje kopen omdat de camera zelf geen mechanisme ervoor heeft.

http://www.sonystyle.com/...ses_DCLenses&Dept=cameras

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Het gaat niet zozeer over de lenzen ,daar zijn er zat van te koop, maar of er op de camera een adapter met schroefdraad geplaatst kan worden.........
Pagina: 1