Toon posts:

Database Excel --> Online

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag:

Ik heb een database van onze voetbalvereniging met alle uitslagen van de senioren elftallen sinds de oprichting tot nu. Daar ben ik jaren geleden eens mee begonnen in Excel voor de grap en is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby geworden. Toen ik daar mee begon is het nooit het idee geweest om deze datbase online te zetten. De laatste maanden is de roep vanuit verschillende elftallen steeds groter geworden om mijn datbase online te zetten. Nu lijkt mij dat op zich ook leuk alleen weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb op zich redelijk veel ervaring met HTML maar weet vrij weinig van Mysql en php.

Wie kan mij zeggen hoe ik het beste kan beginnen / welk programma ik eventueel kan gebruiken / hoe ik het aan moet pakken.

bedankt voor de hulp alvast

janus

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:13
P&W FAQ

Je kunt beter in P&W wezen.

Je hebt nodig: webserver met php en mysql server.

Standaard is:
apache/php/mysql
www.apache.org
www.php.net
www.mysql.com

alles in één en voorgeconfigureerd:
xampp

[ Voor 13% gewijzigd door FireWood op 15-05-2005 09:02 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Zie de sluitmessage van het andere topic dat je postte; crossposten is hier niet de bedoeling.
Creepy schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:47:
Dus je maakt een crosspost ergens anders van een topic die nog niet is gesloten? Maak dan een topic report aan zodat je topic verplaatst kan worden. Een topic dubbel aanmaken zien we hier liever niet :)

Anyway, je werd ook al op de P&W FAQ gewezen. Heb je die al eens doorgekeken? Dan zal je zien dat we eerst wat van jou verwachten, namelijk dat je in eerste instantie zelf opzoek gaat naar een oplossing. Er zijn ladingen PHP en MySQL tutorials te vinden. Hoe je data moet inlezen vanuit Excel is ook goed te vinden op het net :)

Anyway, ga jezelf er eerst eens wat beter in verdiepen. Het online plaatsen van een database met daarbij wat webpagina's kan op ontzettend veel manier (i.p.v. PHP kan ook ASP of JSP of m.b.v. CGI om maar wat varianten te noemen). Nadat je jezelf iets beter in de materie hebt verdiept en je hebt een wat concreter probleem dan kan je hier prima een nieuw topic over maken. Nogmaals: let daarbij wel op P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic

Dit topic is gesloten.