Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb vandaag een 256mb MMC kaart gekocht omdat ik al weken een 256 mb sd kaartje wou.. maar ze nooit sd kaartjes hebben (op ?) of alleen in 512 en hoger... dus maar een MMC aangezien mijn telefoon (MPX200) en pda (ACER N10) deze moeten ondersteunen...

Maar als ik um in het sd/mmc slot doe dan blijft ie niet hangen.... hij schiet dus weer terug...

Nu zie ik op het sd kaartje aan 1 kant een hap zitten waar naar mijn idee een pennetje ofzo invalt zodra je het SD kaartje er in stopt... maar dat zit dus niet op het MMC kaartje (van mij altans)...

Is dat altijd zo of kan ik dat er zelf in maken (niet dat er een stuk "techniek" in zit en ik dat er ineens uitsnij ofzo)... bij computerland en funprice waar ik ze vandaag had hebben ze hetzelfde merk ( PEAK )....

en de paradigit,vobis,dixons en dynabite zijn me veel te duur dus daar kijk ik niet..

Kan ik dat aanpassen of moet ik iets anders vinden om um vast te klemmen ? (de telefoon en pda herkennen de kaart wel dus het moet kunnen)

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Er staat me bij dat er voor telefoons aangepaste SDkaarten zijn. Deze zijn korter ofzo. Weet je zeker dat die kaart die je hebt geschikt is voor jou telefoon?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

uhm. MMC en SD zijn wel erg verwant maar volgens mij kun je ze niet door elkaar gebruiken. :/
Kan ik mis hebben maar dit heb ik altijd gedacht (en nog steeds).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Op mijn mp3 speler kan ik MMD en SD wel tegelijk gebruiken (mp-man)

Verwijderd

Topicstarter
dat je aangepaste hebt zijn die SD/MMC kaartjes... die heb je in de telefoon van tegenwoordig... de mpx 200 en me Acer n10 pda zijn toch al wat jaartjes uit... in other words.. toen had je die dus nog niet...

Maar me telefoon en pda herkent um wel gewoon... kan ook bestanden lezen.. en copieren enzo..
dus hij werkt wel... nu kan ik um in princiepe vastzetten met een dubbelgevouwen post-it (C) papiertje :p ... maargoed das ook niet allees.. en dan is het switchen van die kaartjes ook wat lastig

Afbeeldingslocatie: http://virology-online.com/Products/mmc128.jpg
Dit is een MMC kaartje (want er was verwarring ??)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobileplanet.com/assets/product_images/MP853529.gif
En dis een SD kaartje.

Aan het sd kaartje zie je dus aan 1 kant de lock en aan de andere kant een klein inhammetje dat dus niet in de mmc zit... daar blijft naar mijn idee de SD dus wel op zitten waar de MMC dus steeds terug schiet uit het SD/MMC slot in me telefoon (ik moet um gewoon in de zijkant schuiven)... het bescherm rubbere klepje is niet sterk genoeg om um tegen te houden dus dan klapt dat weer open...

Kan ik dus zelf zooi "hapje" in de MMC kaart maken ?? of moet ik het maar klemmen met een papiertje.. (wat dan weer lastig is met eventueel verwisselen) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k5-01/miniSD_card_lowres.jpg
Deze zijn de kaartjes voor in je mobiel... die passen niet in mijn telefoon/pda (altans niet zonder adapter)

Verwijderd

Ik weet niet of dat zon goed idee is om er een hapje uit te halen, heb je mss een oudere mmc kaart liggen die je niet meer gebruikt? Dan kan je hem open prutsen en eens zien.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46
Dit gaat over geheugen voor telefoons en gadgets, niet voor moederborden. Kortom gadget, daar move ik 'm dan ook heen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bijna alle SD-slots zijn backwards compatible met MMC-kaarten (in tegenstelling tot andersom, een SD kaart past niet in een MMC-slot vanwege die minimaal geringere dikte).
Je MMC dus ook gewoon moeten passen.
Inmiddels zijn er ook rs-MMC (reduced sized MMC) en miniSD, maar wat hierboven staat geldt daar niet voor. De nieuwere, kleinere geheugenkaartjes zijn echt afwijkend van vorm.
Over het verschil tussen MMC en SD zijn al veel topics geweest.

SD kaarten van < 512 MB zijn overigens toch echt wel gangbaar: linkje

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:36
Ik heb net getest met een 128 mb SD kaartje in mijn Nokia 6230 waar een MMC inzit. Het werkt niet helaas...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Ja klopt dat het kaartje terug schiet, gewoon verder duwen dat het blijft vast haken; zo zit hij dan vast :)

Verwijderd

Plakbandje erover :P

Verwijderd

Dat je terug schiet hoort zo, hoe wil je het kaartje anders uithalen als hij helemaal erin zit? Yep tegen aan duwen, dan schiet hij eruit :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe nog niks relevants gehoort op mijn vraag maargoed...
meer over vergelijking van kaartjes dan over me probleem...

Dus :

Waarom als een handleiding of apparaat meld dat deze SD en MMC ondersteund,Waarom past de SD wel omdat deze nadat je um er in duuwt blijft hangen (je hoort een klikje)... en ja als je nog een keer duuwt komt ie er weer uit. (en wat maakt dat uit... er zit niet voor niets een groevje in het kaartje waar je je nagels in kunt zetten, bijvoorbeeld, als deze niet "terugschiet"...

Hoe dan ook... ik kan me MMC alleen vastklemmen als ik er een papiertje tussen stop... en het klepje op de telefoon aan de zijkant is niet sterk genoeg om de kracht van het kaartje te weerstaan....
Maar wat het dan wel weer kut maakt om kaartjes te verwisselen... maar hopende tegen die tijd een 512 mb sd/mmc kaartje te hebben zodat deze niet hoeft worden te vervangen.

maar het probleem is dus nog niet opgelost.
Pagina: 1