Tja, kiezen of tweaken...

Pagina: 1
Acties:

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
Gisteren heb ik een geweldige aankoop gedaan.
Deze koop bestaat onder andere uit een PIII800 op 133Mhz en twee DIMM-etjes van 256MB :9~
Helaas voor mij blijken de IBM DIMMen dus 100Mhz te zijn |:(

Nu moet ik, dus kiezen:
Een manier zoeken om het geheugen op 133 te krijgen, of de processor terug naar 618 of misschien nog op 672(en dat laatste draait nog niet helemaal stabiel;()

Nu ben ik nog wel aardig newbee op OC gebied (dus wat ik op t.net zoek is me ook nog een raadsel;)), maar wie wilt zijn ideeen hierover posten?

Thx bij voorbaat.:)

PS. Natuurlijk probeer ik die 800 nog om te ruilen voor een 800 op 100Mhz. Maar als dat lukt, dan wil ik natuurlijk mijn geheugen alsnog op 133 krijgen en dan 800@1066 draaien>:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Vermeld a.j.b. even wat voor een mobo je hebt, dan kan men je vast verder helpen.

Want het kan best dat er een optie in je bios is, waarbij je kan kiezen om je geheugen snelheid op 100 Mhz te zetten en je FSB toch op 133 staat.

Mijn A7v doet dit nl. ook. Ik heb een 100 Mhz proc met 133 Mhz geheugen, dus het zal ook wel andersom kunnen.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 08:51 schreef a3konijn het volgende:
Vermeld a.j.b. even wat voor een mobo je hebt, dan kan men je vast verder helpen.

Want het kan best dat er een optie in je bios is, waarbij je kan kiezen om je geheugen snelheid op 100 Mhz te zetten en je FSB toch op 133 staat.

Mijn A7v doet dit nl. ook. Ik heb een 100 Mhz proc met 133 Mhz geheugen, dus het zal ook wel andersom kunnen.
Ik ben er nog niet achter welk type mobo ik heb, maar het is een Jetway. Zo eentje met 1 isa en 3pci sloten...echt een heel schattig mini bordje.O+

Overigens heb ik zojuist ff contact met de leverancier gehad. Deze adviseerde ook om te kijken of ik het geheugen los van de CPU op 100 kon laten draaien. Dit gaan we vanmiddag dus ff tjekken.

En als dat allemaal niet gaat, dan zal ik de brute kracht methode proberen en mijn bord aan gort slaan!>:)

Mare bedankt voor je reactie iig.

Heal the internet ...

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Anders ruil je geheugen even om? :D

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 12:54 schreef WarPuppy het volgende:
Anders ruil je geheugen even om? :D
/Kick WarPuppy Reason: Trying to waste the best thing that happend to FoolZero this year...;)

Geloof me. Ik heb het overwogen, maar nu eerst ff wachten totdat ik thuis die BIOS heb doorgespit (zonder manual entype nummer|:(). En ja, ik trek het mobo wel ff uit de kast om het type/serienummer te achterhalen.(8>

Heal the internet ...

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
FSB omhoog schroeven??

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 16:52 schreef EvilFox het volgende:
FSB omhoog schroeven??
Ik heb gekeken, maar met dit mobootje (type nog steeds onbekend...|:() is het niet mogelijk om de processor het geheugen apart in te stellen. Dus OF 133*6=800Mhz en crashend geheugen OF 100*6=600Mhz en 200Megahertzjes verliesen :'(
De gulden middenweg gebied 112*6=672Mhz, maar dan heb ik het gevoel, dat het systeem niet 100% betrouwbaar is en verlies ik ook nog eens 128Mhz...:'(
(het mobotje kan alleen met FSB naar: 100, 103, 112, 124, 133 of 140... ;()

Van het weekend ga ik op zoek naar eventuele BIOS upgrades (als ik achter het mobo type ben) en hoop ik, dat dan wel het geheugen los van de FSB kan worden ingesteld.

Mocht dit niet werken, dan wil ik weten welke mobo's goed met ECC geheugen overweg kunnen en natuurlijk met FSB@133 en 100Mhz geheugen kunnen werken.

PS De verkoper is ondertussen op de hoogte van mijn probleem. Hopelijk komt hij met een vervangende 100*8 processor aanzetten. Dan heb ik echt alles wat ik wil...112*8=896Mhz:P

Heal the internet ...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Terugbrengen naar de winkel..

of je geheugen omwisselen of je moederbord.
Ik zou voor het geheugen gaan omdat dit de meeste snelheidswinst oplevert

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 09:12 schreef Black_Adder het volgende:
Terugbrengen naar de winkel..

of je geheugen omwisselen of je moederbord.
Ik zou voor het geheugen gaan omdat dit de meeste snelheidswinst oplevert
Nou ik ben dus in mijn pause ff naar de dealer gegaan en hij heeft zonder problemen me 512MB/133 meegegeven:D. Dus die ga ik vanavond meteen in mijn systeem zetten om te testen. (meteen ff kijken of het eea gecombineerd kan worden, zodat ik van het weekend ff met 768MB kan werken op 600Mhz :9~.
Mare ik ga meteen naar de shop survey toe om deze toko (WareHouseComputers in Amsterdam ZO) een goede review te geven. En dat staat dan nog los van het feit, of dit werkt of niet.

PS. Het geheugen kreeg ik dus zomaar mee, omdat ik nog een PIII667/256MB/GForce256DDR bij hem in bestelling heb staan.

Heal the internet ...

Pagina: 1