Toon posts:

XviD Afspeelproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ineens probleem met 2 films af te spelen, namelijk: Shallow Ground (hls-sg.avi) en Hide and Seek (hide.and.seek.dvdscr.xvid-keg.avi)

Beide en ALLEEN deze films speelt WMP 10 niet af. WMP 10 geeft een Codec error.

Media Player CLASSIC gaat de film bufferen en speelt dan maar 46 mins van de ene en 1:21 mins van de andere af. Oftewel, films zijn niet volledig af te spelen terwijl de filesize van beiden toch echt zo'n 700MB is. Ik heb de laatste codecs etc en volgens Gspot is de film ook langer.

Iemand anders die dit heeft meegemaakt?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

GSpot! downloaden en laat zo zien welke codec je nodig hebt!

[ Voor 27% gewijzigd door swampy op 14-05-2005 22:51 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:50:
GSpot! downloaden en laat zo zien welke codec je nodig hebt!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:34:Ik heb de laatste codecs etc en volgens Gspot is de film ook langer.
Gspot kan de film ook niet 'renderen' Zegt dus wel dat ik 5 compatible vid codecs en 4 audio codes heb die het formaat aankunnen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik heb het probleem niet met dezelfde versie van Hide and Seek (zowel in wmp10 als bsplayer doet ie het perfect).

Ik gebruik de volgende codecs:
The Codecs 2.8
Divx.com (free version)
Koepi xvid stable build

Van shallow ground heb ik een andere release (widescreen release van TiDe), dus daar heb je niet zo veel aan...

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:07:
Ik heb het probleem niet met dezelfde versie van Hide and Seek (zowel in wmp10 als bsplayer doet ie het perfect).

Ik gebruik de volgende codecs:
The Codecs 2.8
Divx.com (free version)
Koepi xvid stable build

Van shallow ground heb ik een andere release (widescreen release van TiDe), dus daar heb je niet zo veel aan...
Bedankt voor info. Denk toch dat die 2 films op 1 of andere manier corrupt zijn want ook mijn Xbox speelt Hide & Seek maar tot 1:21 ofzo af...

Deleten dus die 2 films :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Haal em anders ff door VirtualDub, dan zouden ze het sowieso moeten doen :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Afspelen met mplayer, die kan alles afspelen. Nooit weer codecpacks downloaden, ideaal.

Directe downloadlink --> klik!

Je kunt het beste een snelkoppeling naar die exe op je bureaublad zetten en films gewoon naar die snelkoppeling slepen.

mplayer heeft zelf al een waslijst aan codecs aan boord. De manual zegt:
mplayer is a movie player for Linux (runs on many other platforms and CPU architectures, see the documentation). It plays most MPEG/VOB, AVI, ASF/WMA/WMV, RM, QT/MOV/MP4, OGG/OGM, MKV, VIVO, FLI, NuppelVideo, yuv4mpeg, FILM and RoQ files, supported by many native and binary codecs. You can watch VideoCD, SVCD, DVD, 3ivx, DivX 3/4/5 and even WMV movies, too.
De codecs zijn ook veel efficienter dan gemiddeld, je kunt op een gemiddelde moderne pc best 10 films tegelijk afspelen (ja, nuttig idd, I know..) Nooit weer gesodemieter met codecpacks enzo dus.

Hij opent de video in een venster zonder controls, alles werkt via 't toetsenbord. Even een opsomminkje van de meestgebruikte toetsen:

<- and -> Seek backward/forward 10 seconds.
up and down Seek backward/forward 1 minute.
pgup and pgdown Seek backward/forward 10 minutes.

[ and ] Decreases/increases current playback speed by 10%.
{ and } Halves/doubles current playback speed.
Backspace Reset playback speed to normal.

p / SPACE Pause movie (pressing again unpauses).
q / ESC Stop playing and quit.

+ and - Adjust audio delay by +/- 0.1 seconds.
/ and * Decrease/increase volume.
9 and 0 Decrease/increase volume.
m Mute sound.
f Toggle fullscreen (also see -fs).
o Toggle OSD states: none / seek / seek + timer / seek + timer + total time.

v Toggle subtitle visibility.
b / j Cycle through the available subtitles.
F Toggle displaying "forced subtitles".
a Toggle subtitle aligment: top/middle/bot- tom.
z and x Adjust subtitle delay by +/- 0.1 seconds.
r and t Move subtitles up/down.

1 and 2 Adjust contrast.
3 and 4 Adjust brightness.
5 and 6 Adjust hue.
7 and 8 Adjust saturation.

Voor uitgebreide documentaties en alle opties (en dat zijn VEEEEL, alle andere players vallen erbij in 't niet), zie hier.

[ Voor 101% gewijzigd door Bergen op 14-05-2005 23:39 ]

Verwijderd

Bergen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:34:
Afspelen met mplayer, die kan alles afspelen. Nooit weer codecpacks downloaden, ideaal.

Directe downloadlink --> klik!
Of http://www.videolan.org/vlc/, geweldig programma alleen de interface is nog een beetje brak.

Verwijderd

Ik weet niet of dit wel mag, vragen stellen over hoe illegale films af te spelen, maar er is nog niet ingegrepen, dus vooruit.

Al die 'handige' codec packs zorgen vaak voor problemen, je hebt die dingen niet nodig. Deinstalleren en een registry cleaner overheen halen. Dan het volgende gaan downloaden: ffdshow codec voor beeld, AC-3 codec voor geluid, vobsub voor ondertitels. Eventueel Real Alternative en Quicktime Alternative mocht je die nog nodig hebben. Je hebt nog wat andere, obscuurdere codecs, zoals Matroska, maar die vind je wel als je ze nodig hebt.

De kern van het verhaal is ffdshow, de enige goede codec als je het mij vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 01:39 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:38:
Ik weet niet of dit wel mag, vragen stellen over hoe illegale films af te spelen, maar er is nog niet ingegrepen, dus vooruit.
Mwah, het doet er niet echt toe wat TS wil afspelen, het gaat om zijn codec-probleem in 't algemeen.
Al die 'handige' codec packs zorgen vaak voor problemen, je hebt die dingen niet nodig. Deinstalleren en een registry cleaner overheen halen. Dan het volgende gaan downloaden: ffdshow codec voor beeld, AC-3 codec voor geluid, vobsub voor ondertitels. Eventueel Real Alternative en Quicktime Alternative mocht je die nog nodig hebben. Je hebt nog wat andere, obscuurdere codecs, zoals Matroska, maar die vind je wel als je ze nodig hebt.

De kern van het verhaal is ffdshow, de enige goede codec als je het mij vraagt.
Amen to that, ffdshow is een compilatie van het ffmpeg-pakket, wat draait op de libavcodec-library. Die library is samen met nog wat andere codecs ook ingebakken in mplayer en VLC, de pakketten die Blackspot en ik noemden.

Let ook eens op de CPU-load met deze players/codecs, die is veel lager dan met reguliere codecs. Met mplayer kun je bij wijze van spreken met een moderne pc rustig 10 films tegelijk afspelen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 15-05-2005 02:16 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 11:41
het is juist een beetje fout als je meerdere codecs hebt op je systeem die 1 bestand kunnen afspelen... is het nadeel van codecpacks!
Media Player Classic met ffdshow is all you need om af te spelen... of je gebruikt VLC of mplayer.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 15-05-2005 02:14 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Support bij gedownloade films doen we niet aan hier. Dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.