[Speedtouch 510i] Verscheidene Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 22:28
Ik heb er al wat topics over gelezen, maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Mijn router valt na 3 minuten na het resetten uit. Nu heb ik dus na het lezen van een hele hoop topics maar mijn uPNP functie uitgezet. Nu valt mijn webconfig en telnet functie dus niet meer uit, maar nu valt wel af en toe mijn ftp verbinding uit (ik draai een server). Verder vindt ik het niet echt handig dat uPNP uit staat, want bijvoorbeeld Azureus gebruikt dit. SNMP heb ik gelukkig wel net werkend gekregen.

Nu valt in ieder geval verder niets meer uit (voor zover ik weet), maar mijn ftp dus wel. En ik weet niet waardoor dat nou komt. Ik heb net dit topic gelezen: FTP server draait, maar valt dood na meer dan 1 dag Maar dit gebeurd dus al veel eerder, en nadat een gebruiker bv. 30 mb heeft geupload, vliegt hij eruit. Ik gebruik Cerberus FTP (eerst Filezilla) en ik heb bij allebei al alle instellingen gechecked, er staat bij niemand een limiet nu. Ik verdenk mijn route ervan, aangezien dit al bij 2 programma's gebeurd.

En waarom kan uPNP niet gewoon ingeschakeld zijn, en dat verder gewoon FTP werkt? Die speedtouch zijn relaxte modems, op allerlei manieren te configureren, maar met die bugs is het wel harstikke lastig.

Owjah, als mijn modem dus uitvalt, dan werkt mijn internet gewoon door, maar kan ik niet meer in de webconfig, en ook niet meer telnetten.

EDIT:

ik bedacht net oppeens, dat men ftp't naar mijn server, dmv. van mijn dns ingestelde serverwaarde. Dat is namelijk dit:

code:
1
2
Naam           Type          Gegevens               AUX             TTL
server         A             82.92.217.161          0               0

Misschien heb ik dus hier iets verkeerd ingesteld. De beschrijving die bij TTL staat is het volgende: "Resterende tijd totdat het live is, in seconden". Bij de andere is dit 10:00. Hier staat het op 0, en dit is niet te wijzigen. Maar het lijkt me niet dat het hieraan ligt. Want het kan toch niet zo zijn dat oppeens de verbinding gaat bokken en stopt? Dat bokken tijdens ftp kwam, toen iemand aan het uploaden was naar mijn server. De download bij iemand anders ging nog even door, maar stopte toen ook zomaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Steephh op 14-05-2005 23:58 ]

_@/'

• Steephh
kickje? :P

_@/'

• Steephh
Niemand?

_@/'

• Steephh
Er is toch wel iemand? ;(

_@/'

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46

lier

MikroTik nerd

Welke firmware versie gebruik je ?
Kan je een ander modem proberen ?
Wordt er iets in de eventlog van de server gemeld ?

FTP active of passive ?
Poort range goed ingegeven in je modem ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met lier.

-Met dns heb je niks te maken als de connectie eenmaal gelukt is.
-Draaien er nog andere processen? (p2p?)
-Toch wel op spyware/virus meuk gecheckt.
-Kijk ook eens in de syslog van je modem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Steephh
lier schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:52:
Welke firmware versie gebruik je ? nieuwste
Kan je een ander modem proberen ? nee
Wordt er iets in de eventlog van de server gemeld ? nee

FTP active of passive ? volgens mijn active
Poort range goed ingegeven in je modem ? ja, alles wordt doorgelinkt naar mijn server
leuk_he schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:56:
Met lier.

-Met dns heb je niks te maken als de connectie eenmaal gelukt is.
-Draaien er nog andere processen? (p2p?) nee
-Toch wel op spyware/virus meuk gecheckt. linux... zegt genoeg denk ik...
-Kijk ook eens in de syslog van je modem.staat niets bijzonders in

[ Voor 34% gewijzigd door Steephh op 19-05-2005 23:00 ]

_@/'

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:

Probleem doet zich voor bij FTP up? FTP down stopt even later ook, maar www loopt door? Je kan dan alleen de webinterface / telnet van het modem niet meer bereiken?

In alle andere gevallen werkt het modem correct? En kan je ook altijd de webinterface / telnet van het modem bereiken?

Heb je al een andere FTP up server en client geprobeerd? Als het modem geen errors geeft en alle andere internet-applicaties lopen door, hoe weet jij dan dat het probleem niet aan de FTP client / server ligt?

• Steephh
Tropos schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 02:55:
Even voor de duidelijkheid:

Probleem doet zich voor bij FTP up?ja FTP down stopt even later ook nee, maar www loopt door?ja Je kan dan alleen de webinterface / telnet van het modem niet meer bereiken? dit is wanneer ik UPNP aan heb staan. wanneer het uit staat blijft de webinterface gewoon werken

In alle andere gevallen werkt het modem correct? jaEn kan je ook altijd de webinterface / telnet van het modem bereiken? wanneer ik UPNP uit heb staan wel ja, anders niet

ik had me trouwens vergist, ik heb namelijk meerdere ftp servers, die op linux draait wel goed, maar die op mijn eigen computer met windows dus niet, en nee ik heb ze niet tegelijk aan staan, want mijn server is kapot (voeding per ongeluk gesloopt na vervangen fan 8)7

Heb je al een andere FTP up server en client geprobeerd?ja, ik heb cerberus en filezilla server geprobeerd Als het modem geen errors geeft en alle andere internet-applicaties lopen door, hoe weet jij dan dat het probleem niet aan de FTP client / server ligt?dat ben ik nu aan het testen, kheb windows opnieuw geïnstalleerd :P
Er is iemand die naar mij wil overpompen :D \o/ Hij is al wel een paar keer uitgevallen, want soms wil er iemand anoniem inloggen, en dan stopt hij ermee. Owjah, de gebruikers gebruiken toevallig allemaal FlashFXP, maar dat het daar aan ligt, lijkt me sterk.

[ Voor 255% gewijzigd door Steephh op 22-05-2005 23:30 ]

_@/'

• Steephh
Ik heb nu maar eens voor de gein 600 mb naar mijn eigen overgepompt, en hij bleef geen een keer hangen. Dan zal het wel aan die FlashFXP ofzow liggen. Dus dat probleem is verder opgelost.

Maar waarom kan ik bij mijn router geen UPNP gebruiken? Ik kan het wel gebruiken, maar dan kan ik niet meer bij mijn webconfig én ook niet bij mijn telnet config. Bijvoorbeeld Azureus gebruikt UPNP, dus dan is het wel handig als het aan staat. Maar als ik even snel een poort wil mappen of unmappen, dan moet UPNP dus uit staan. Het is dus óf het een, óf het ander. Is dit niet te veranderen, zodat UPNP aan staat, en de webconfig én telnet wel te bereiken is? En hebben meer mensen hier problemen mee.

_@/'

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BMRS schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:38:
Maar waarom kan ik bij mijn router geen UPNP gebruiken? Ik kan het wel gebruiken, maar dan kan ik niet meer bij mijn webconfig én ook niet bij mijn telnet config.
Na een boel gerommel heb ik het wel aan de gang. ik heb het gevoel dat de upgrade naar sp2 niet helemaal vloeiend gaat. Als je de internet gateway in windows deinstaleerd, en weer opnieuw instaleerd werkt het bij sommige mensen wel.

garantie tot de deur uiteraard 8) (het blijft vaag)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Steephh
leuk_he schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:51:
[...]

Na een boel gerommel heb ik het wel aan de gang. ik heb het gevoel dat de upgrade naar sp2 niet helemaal vloeiend gaat. Als je de internet gateway in windows deinstaleerd, en weer opnieuw instaleerd werkt het bij sommige mensen wel.

garantie tot de deur uiteraard 8) (het blijft vaag)
Dus dan ligt het probleem met UPNP niet aan mijn router, maar aan Windows?

_@/'

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BMRS schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:41:
[...]

Dus dan ligt het probleem met UPNP niet aan mijn router, maar aan Windows?
Aan de combinatie. Na de upgrade naar sp2 lag bij mij ook regelmatig de web interfacer eruit. OPnieuw de internet gateway device de/instaleren (control -> add programs -> windows components -> netwerk zut -> igp )

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Is er een PROXY aktief in je internetopties.
Als ik met proxy werk kom ik ook niet mijn modem op :)

computer voor alle werkzaamheden

• Steephh
Edwin van Cleef schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:00:
Nee, dat niet. Als ik er zo overnadenk is het misschien beter om UPNP uitgeschakeld te laten. Wanneer er bijvoorbeeld iemand met een laptop met Windows XP & SP2 hier komt, en hij sluit hem op het netwerk aan, dan ligt mijn webinterface er weer uit. Nu werkt hij wel goed. (al meer dan een week).

_@/'

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

/offtopic tip:
Edwin van Cleef schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:00:
uiteraard kom je van buitenaf je modem niet op. zou een mooie boel worden als iedereen op het internet je modem kon benaderen.

affijn. je kunt 10.0.0.138 bij de proxy uitzonderingen zetten en dan kun je met proxy toch je modem op.

• Steephh
Mmzz, ik kan alleen niet vanbinnen af via mijn eigen ipadres/hostname op mijn eigen computer. Zo is http://server.stephanvanzeeland.nl doorgelinkt naar mijn computer, maar vanbinnenaf weigert hij verbinding te maken wanneer ik die url kies. Ik moet zelf via een lokaal ipadres (10.0.x.x) of via localhost of via 127.0.0.1 verbinding maken, de hostname of ip werkt niet. Hoe komt dat?

_@/'

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BMRS schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 01:16:
Mmzz, ik kan alleen niet vanbinnen af via mijn eigen ipadres/hostname op mijn eigen computer. Zo is http://server.stephanvanzeeland.nl doorgelinkt naar mijn computer, maar vanbinnenaf weigert hij verbinding te maken wanneer ik die url kies. Ik moet zelf via een lokaal ipadres (10.0.x.x) of via localhost of via 127.0.0.1 verbinding maken, de hostname of ip werkt niet. Hoe komt dat?
Dat heet nat loopback en de speedtouch kan dat niet. als het hier niet in de faq/poortmapping verhaal staat staat....

effe een paar topics:

[rml][ ADSL] Geen Natloopback[/rml]
Speedtouch 510 en een server erachter
Speedtouch 510 en een server erachter
[rml][ SSH] Van binnenuit door de ramen naar binnen kijken[/rml]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag, maar wat voor verbinding heb je als ADSL-abo liggen?? Heb al weken met KPN lopen steggelen over het feit dat een 510 niet goed werkt met ons 8Mbit van XS4ALL (Azureus kon niet meer dan 100 connecties opzetten of pleite was de verbinding). En ineens hebben ze toegegeven dat oudere types niet lekker werken en krijgen we een nieuw modem gecrediteerd.

Heel vreemd allemaal; denk dat er iets is met grote klok & hangen maar dat KPN zo min mogelijk ruchtbaatheid wil geven.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 24-05-2005 11:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
NAT loopback zit in de volgende software release; samen met enkele optimalisaties voor p2p en online gaming (i.e. dingen die op korte tijd veel connections openen). Ik weet alleen niet of deze release nog gebackport gaat worden naar een ST510v5.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Steephh
Ik heb zelf het XS4ALL lite abbo. Wat overigens raar is, is dat de postcode check zegt dat ik op isdn maximaal het laagste abbo kan nemen (kpn ook), terwijl ik wel gweoon lite heb.

Een ander modem zou dus dan wel een goed idee zijn. Iets als de zyxel 650r-33 ofzo, denk ik.

_@/'

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

TaXaN schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:45:
NAT loopback zit in de volgende software release; samen met enkele optimalisaties voor p2p en online gaming (i.e. dingen die op korte tijd veel connections openen). Ik weet alleen niet of deze release nog gebackport gaat worden naar een ST510v5.
Heb daar nog niets van vernomen heb je mischien een link of iets dergelijks zodat we het kunnen nalezen?
Dat zijn namenlijk aardig bruikbare uitbreidingen voor de modem

computer voor alle werkzaamheden

• Steephh
Mijn ftp server valt nu 'nog wel eens' uit, maar het wordt minder. Eerst had ik de windows firewall aanstaan. Die heb ik uitgeschakeld. Toen werdt het al minder. Daarna heb ik in mijn router via telnet mijn firewall geflusht. Nu valt hij nog zo ongeveer om het half uur uit. Ik gebruik Filezilla Server, en de mensen die downloaden gebruiken Filezilla Client.

_@/'

• Steephh
Op dit moment blijft UPNP gewoon werken, nu ik mijn router settings naar de factory settings heb gerestored.

_@/'

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Edwin van Cleef schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:33:
[...]

Heb daar nog niets van vernomen heb je mischien een link of iets dergelijks zodat we het kunnen nalezen?
Dat zijn namenlijk aardig bruikbare uitbreidingen voor de modem
Is voor zover ik weet nog niks over gepubliceerd. Het is bijna zeker dat er een release uitkomt voor de ST510v4 (die ST510v5 in een vorig bericht was fout, dat is de versie die nu te koop is/zou moeten zijn) met een aantal van de nieuwe features. Ik weet op dit moment niet of NAT loopback e.d. daar gaan bij zitten maar ik vermoed van wel.
Er zijn ook een aantal fixes in UPnP en de FTP ALG gebeurd (en allerlei changes in NAT en connection tracking); mogelijks lossen die jouw probleem ook op. UPnP is zeker uitgebreid getest met WindowsXP maar toen was SP2 er nog niet natuurlijk. Telnet eens naar de modem en zet tracing aan (Ctrl-Q). Kijk eens of daar geen FTP of UPnP gerelateerde melding voorbij komen. Eventueel Ethereal traces van UPnP acties of een poging om naar de webinterface te surfen, kunnen ook info verschaffen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Pagina: 1