Probleemomschrijving:
Bij het installeren van Windows XP blijft de LED van de FDD continue branden en gaat de setup niet verder. Het doet zich voor direct nadat het blauwe tekstgeorienteerde scherm komt, met de witte voortgangsregel onderaan het scherm.
Wat heb ik zelf gedaan om het probleem te verhelpen:
+Meerdere Windows XP CD's, o.a. Home en Professional
+Andere floppydrive geinstalleerd
+Als test floppydrive uitgeschakeld in het BIOS (zelfde resultaat als FDD ingeschakeld)
+Defaults geladen van het BIOS
+Windows 2000 Professional CD geprobeerd (en deze doorloopt de setup goed).
+Getest met Windows 98 SE bootdisk om uit te sluiten dat de floppydrives defect zijn, deze doen het gewoon goed, waaruit ik concludeer dat de drives niet defect zijn
+Vervolgens weer getest met diverse Windows XP CD's en het probleem is niet verholpen
Wie heeft de gouden tip? Alvast bedankt voor uw reactie!
Bij het installeren van Windows XP blijft de LED van de FDD continue branden en gaat de setup niet verder. Het doet zich voor direct nadat het blauwe tekstgeorienteerde scherm komt, met de witte voortgangsregel onderaan het scherm.
Wat heb ik zelf gedaan om het probleem te verhelpen:
+Meerdere Windows XP CD's, o.a. Home en Professional
+Andere floppydrive geinstalleerd
+Als test floppydrive uitgeschakeld in het BIOS (zelfde resultaat als FDD ingeschakeld)
+Defaults geladen van het BIOS
+Windows 2000 Professional CD geprobeerd (en deze doorloopt de setup goed).
+Getest met Windows 98 SE bootdisk om uit te sluiten dat de floppydrives defect zijn, deze doen het gewoon goed, waaruit ik concludeer dat de drives niet defect zijn
+Vervolgens weer getest met diverse Windows XP CD's en het probleem is niet verholpen
Wie heeft de gouden tip? Alvast bedankt voor uw reactie!