In mijn proliant ml350 G1 zitten momenteel 4 scsi schijven. Ik wil graag extra data schijven erbij plaatsen. Nu is het zo dat de onboard ide poorten het gebruik van ide schijven niet echt lekker vinden. Nu zou de oplossing kunnen zijn om een extra pci ide controller bij te plaatsen. Echter dit soort controllers maken vaan weer scsi interfaces aan. Uiteraard wil ik wel blijven booten vanaf mijn scsi schijven. Wie heeft dit ook bij de hand gehad en kan een advies geven over welke ide controller het beste te gebruiken?
Vaak is dat meer afhankelijk van de bios van de pc, als die een lijstje geeft met alle bootable devices, en je kan ze in de goede volgorde zetten dan lijkt me er geen probleem. Kun je in je BIOS alleen instellen of ie van een pci kaart moet booten, of kun je ook specifiek zeggen van welke?
Maar het makkelijkst is natuurlijk de onboard IDE poorten aan de praat te krijgen? Misschien een buis update om de schijven te laten werken? Of zijn ze echt kapot ofzo?
Maar het makkelijkst is natuurlijk de onboard IDE poorten aan de praat te krijgen? Misschien een buis update om de schijven te laten werken? Of zijn ze echt kapot ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 15-05-2005 20:32 ]
Nee de schijven werken prima, alleen het is bekent dat de interne ide poorten van een Ml 350 niet makkelijk ide schijven accepteren. Dus lijkt een ide controller de beste oplossing vandaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 14:32 ]