Beste mede-tweakers,
Ik zit hier met een probleem.
Allereerst even wat specs van de laptop,
Het betreft de Asus L2000D
• Mobile AMD Athlon 1.4 GHz
• 20 GB hdd
• 256MB
• 32MB shared VGA
• DVD - Cdbrander combi
dit is wel genoeg denk ik. Als er meer nodig is roept u maar.
Probleem:
Ik heb een tijd geleden de laptop geformat en geinstalleerd.
Maar gelijk begon het problemen te geven. Zoals de titel al aangeeft hijs rete traag.
Dikke stront door een trechter is sneller.
Mn vader heeft het heel even laten liggen omdat er toch nog een andere pc is. Maar nu het lekkerder weer begint te worden wil ie in de tuin gaan zitten. Maar omdat de laptop zo traag is moet ik m nogmaals opnieuw installen.
Nu is dit het probleem niet, maar mn pa maakt gebruik van NIS2005 legaal en deze moet geactiveerd worden. Om nou niet weer te activeren en dit dan zonde vinden omdat de pc zo traag is dat je er geen zak aan heb, dacht ik; ik leg het probleem even hier voor en misschien komen we erachter wat ik de 1e keer verkeerd heb gedaan.
Werkwijze van vorige keer:
• nieuwe partities. 2x 10gig. beide NTFS
• Instal windows XP Pro SP1 NL
• Instal drivers
• instal NIS 2005
• instal netwerk / internet
• update windows
• update nis
Toen heb ik de benodigde software geinstald zoals nero office and such.
Zelf denk ik dat het probleem zit dat ik de partities NTFS heb geformatteerd ipv Fat32.
Denken jullie dat dit ook het probleem is.
Verder ligt het niet aan een virus ofzo want online scan vind het niet. Zelfs het opstarten duurt gewoon te lang. hieruit constateer ik dus dat het miss de HDD is, en hieruit dat het miss NTFS is.
Raden jullie mij aan om bij de volgende clean install FAT32 te gebruiken??
alvast bedankt voor alle hulp
Ik zit hier met een probleem.
Allereerst even wat specs van de laptop,
Het betreft de Asus L2000D
• Mobile AMD Athlon 1.4 GHz
• 20 GB hdd
• 256MB
• 32MB shared VGA
• DVD - Cdbrander combi
dit is wel genoeg denk ik. Als er meer nodig is roept u maar.
Probleem:
Ik heb een tijd geleden de laptop geformat en geinstalleerd.
Maar gelijk begon het problemen te geven. Zoals de titel al aangeeft hijs rete traag.
Dikke stront door een trechter is sneller.
Mn vader heeft het heel even laten liggen omdat er toch nog een andere pc is. Maar nu het lekkerder weer begint te worden wil ie in de tuin gaan zitten. Maar omdat de laptop zo traag is moet ik m nogmaals opnieuw installen.
Nu is dit het probleem niet, maar mn pa maakt gebruik van NIS2005 legaal en deze moet geactiveerd worden. Om nou niet weer te activeren en dit dan zonde vinden omdat de pc zo traag is dat je er geen zak aan heb, dacht ik; ik leg het probleem even hier voor en misschien komen we erachter wat ik de 1e keer verkeerd heb gedaan.
Werkwijze van vorige keer:
• nieuwe partities. 2x 10gig. beide NTFS
• Instal windows XP Pro SP1 NL
• Instal drivers
• instal NIS 2005
• instal netwerk / internet
• update windows
• update nis
Toen heb ik de benodigde software geinstald zoals nero office and such.
Zelf denk ik dat het probleem zit dat ik de partities NTFS heb geformatteerd ipv Fat32.
Denken jullie dat dit ook het probleem is.
Verder ligt het niet aan een virus ofzo want online scan vind het niet. Zelfs het opstarten duurt gewoon te lang. hieruit constateer ik dus dat het miss de HDD is, en hieruit dat het miss NTFS is.
Raden jullie mij aan om bij de volgende clean install FAT32 te gebruiken??
alvast bedankt voor alle hulp
[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 15-05-2005 11:21 ]