Toon posts:

Printer server wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Edimax printerserver gekocht. Deze moet in mijn thuisnetwerk komen te hangen. Hierdoor wil ik bereiken dat ik het printerdelen via een van mijn PC's moet doen.

Als ik de printerserver aan de router hang en vervolgens via de installatiesoftware wil configureren wordt deze niet gevonden. Ook als ik de printer server een van mijn PC's hang wordt er geen server gevonden.

Er geen UTP kabel bij de printerserver dus ik heb er maar een gepakt die ik nog had liggen. Ik kan me herinneren dat niet iedere UTP kabel hetzelfde is. Wellicht is dit de oorzaak.

Wie o wie kan mij helpen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Branden de lampjes van je printserver of op je switch? Zo nee - heb je de verkeerde kabel :)

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48
Als dat wel het geval is, zou ik kijken naar het standaart ip adres van dat servertje, kan bijv. conflicten geven met het standaart adres van je router

Verwijderd

Topicstarter
Alle lampjes branden zoals ze horen te branden. Er wordt netjes aangegeven dat er een verbinding is van 100mb.

Ik zal maar eens een andere kabel proberen. In de handleiding staat dat als er een DHCP server aanwezig is het apparaat zich als client gedraagt. Mijn router is ingesteld als DHCP server.