Toon posts:

v9999gt temperatuur uitlezing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik ben de trotse beziter van een asus 6800 v9999gt 128 mb.
Maar ik kan nergens de temperatuur uitlezen :( juist met asus smartdocter.
dus niet zo in windows of met andere temp. uitlezers!
maar omdat ik die smartdocter een k*tprogje vind wil ik hem normaal kunnen uitlezen!
Weet iemand meer raad ?

met dank, Jeroen

Verwijderd

Smartdoctor is ook klote :r
Installeer gewoon Atitool en MBM5, dan heb je meteen alle temps :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:57:
Smartdoctor is ook klote :r
Installeer gewoon Atitool en MBM5, dan heb je meteen alle temps :)
Volgens mij gaat het hierom een NVIDIA kaart ;)

De temp van nvidia kaarten vind je in de driver settings.

Verwijderd

Topicstarter
das net het probleem he ik kan met geen enkel programma de temp uitlezen juist met smart docter wel ! :(

nog iemand hier met een 6800 v9999gt ?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:46

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:04:
das net het probleem he ik kan met geen enkel programma de temp uitlezen juist met smart docter wel ! :(

nog iemand hier met een 6800 v9999gt ?
Met rivatuner ook niet?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Volgens mij zijn die temperaturen wel uit te lezen (als je de drivers correct hebt geïnstalleerd), probeer eens:
ga naar configuratiescherm --> beeldscherm --> tabblad instellingen --> klik geavanceerd --> ga naar tabblad geforce 6800 (er komt nu een extra keuze balk naar voren) --> klik dan op temperatuur weergave. :)

Als je het hier niet kunt vinden kun je misschien ook RivaTuner proberen om je temperaturen uit te lezen. })

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Ik heb precies hetzelfde euvel. Denk dat het te maken heeft met dat het om een ASUS kaart gaat. Ik heb zelf een V9999GE en kan alleen met smart docter uitlezen. Zelfs met coolbits instellingen komen de temperatuur instellingen niet tevoorschijn :(

Wel stom eigenlijk... 8)7

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 23:43
Ligt inderdaad aan asus, op geen mogelijkheid krijg je hem 'normaal' uitgelezen.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
idd cemackor !

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Ik weet eigenlijk niet of daar soort van "tweaks" voor bestaan? Als dat zo is ben ik erg benieuwd 8)

Verwijderd

Topicstarter
ben idd ook benieuwd , iemand met een oplossing ?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Kick!!!

Asus enhanced drivers al geinstalleerd?

Verwijderd

Je kan de temperatuur uitlezen met:

Riva tuner of Everes Home edition (gratis)

http://www.guru3d.com/rivatuner/
http://www.lavalys.com/

Het staat dan onder sensors/GPU.

Ik heb zelf de 9999GT 256 mb, dit valt simpelweg niet uit te lezen op het nvidia tab (staat ook een aantal keer op dit forum overigens...)

Suc6.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 10:42
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:16:
Je kan de temperatuur uitlezen met:

Riva tuner of Everes Home edition (gratis)

http://www.guru3d.com/rivatuner/
http://www.lavalys.com/

Het staat dan onder sensors/GPU.

Ik heb zelf de 9999GT 256 mb, dit valt simpelweg niet uit te lezen op het nvidia tab (staat ook een aantal keer op dit forum overigens...)

Suc6.
klopt everest doet het oook goed alleen is dat een beetje omslachtig voor alleen de temperatuur :)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Ik weet het niet hoor, maar met de asus enahnced drivers en smartdoctor kan ik alles uitlezen van de kaart. Vcore, gpu temp ram temp fan speed.enz. En in de nvidia tab komt je temp niet met elke forceware er te staan. Met de whql op de nvidia site niet bv. Maar met de 80.40 weer wel.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 10:42
MindedRaptor schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:19:
Ik weet het niet hoor, maar met de asus enahnced drivers en smartdoctor kan ik alles uitlezen van de kaart. Vcore, gpu temp ram temp fan speed.enz. En in de nvidia tab komt je temp niet met elke forceware er te staan. Met de whql op de nvidia site niet bv. Maar met de 80.40 weer wel.
ja ik gebruik ook smartdoctor en dat werkt uitstekent voor mij. En dat is alleen maar omdat ik inderdaad die temperatuurtab niet heb. :|

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13
Regelt smartdocter ook niet het toerental van je kaart? Zodra deze warmer wordt gaat het toerental van mijn kaart omhoog. Om de temperatuur laag te houden?

Weet iemand wat eigenlijk de juiste volt waarden moeten zijn in smartdocter?

Verwijderd

Normaal gesproken zou je inderdaad gewoon smartdoctor kunnen gebruiken, deze regelt inderdaad ook de fan.

Echter blijken een aantal mensen (waaronder ik) problemen te krijgen wanneer er smartdoctor gebruikt word. Het beeld word helemaal uitgerekt en het lijkt heel erg ingezoomd.

Op andere forums heb ik ook veel gelezen van mensen met hetzelfde probleem, na 20 pagina's posten was wel duidelijk dat het aan smartdoctor lag, toen ik dit ook gedeinstalleerd had waren de problemen ook weg.

Ik check nu dus af en toe de temp met rivatuner, maar dat is niets bijzonders, 50 graden idle, max 59 stressed.

Verwijderd

ik heb ook een v9999gt 128MB, en eveneens problemen met smartdoctor. na elke reboot doet deze het prima, temperaturen en snelheden alles is te zien. Maar na verloop van tijd (minimaliseren/maximaliseren, aanpassen fanspeed) geeft windows een program error, sluit het programma af en dag control... als ik smartdoctor dan opnieuw laad krijg ik het standaard scherm van smartdoctor waar nu nog enkel de engine en memory aan te passen zijn. De rest (incl. fanspeed control) is foetsie! Pas bij een reboot doet deze het weer. Iemand dit ook al meegemaakt?
Pagina: 1