Toon posts:

mijn behuizing heeft geen sata....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik heb zopas een pc besteld in duitsland maar nu las ik ergens dat mijn behuizing geen sata voeding aansluiting heeft... wat wil dit precies zeggen en is dit een probleem als je naar mijn hardware kijkt?
dit is mijn systeem:
1 x MIDITOWER X-GEAR SCHWARZ/ROT 400WATT
2 x DDR 512MB PC-400 Marke PC3200
1 x MSI K8N SLI PLATINUM SOCKEL939
1 x AMD ATHLON 64 3500+ BOX S939
1 x PCI-E GEFORCE 6800GT 256MB A-OPEN
1 x SOUNDBLASTER AUDIGY 2 ZS RETAIL
1 x NEC ND-3520 +/- DL 16x SCHWARZ
1 x 3,5'' ALPS FLOPPY SCHWARZ
1 x MAXTOR 80GB 6Y080M0 8MB SATA

heb ik trouwens ooknog een cooler nodig of niet?

bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal je voeding erin moeten vervangen of nog een andere kast die wel een voeding met S-ata heeft :)

Je cpu komt boxed dus dat wil zeggen dat er een gecertificeerde koeler bij zit :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
er zijn kabeltjes te verkrijgen van molex naar sata-connector, That will do the job..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38
Gewoon een sata overloop stekkertje kopen.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Dat ding (die maxtor) heeft toch gewoon een ook een molex als power connector?

zie hier specs schijf

Ik zie het probleem niet...

[ Voor 37% gewijzigd door Kluk-Kluk op 14-05-2005 18:29 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:21

_Ernst_

Mark It Zero!

Speedener schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:24:
Gewoon een sata overloop stekkertje kopen.
Is niet eens nodig, volgens mij hebben de meeste SATA hd's naast de sata power aansluiting namelijk ook nog een normale molex aansluiting :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn schijf van WD heb ik iig wel de keuze om een sata of 4-pin molex te gebruiken.. ff verder kijken dus. En ander zijn er nog gewoon de verloopstukjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Maxtors hebben dit niet meer.. Had hetzelfde probleem met vriend van mij! Gewoon ff naar de lokale pcboer gaan en koop een verloopstekkertje, kosten 2€ ofso! Dus geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie supersnelle reacties, ik ben er al veel wijzer van geworden...

heb ik voor de rest misscchien nog een cooler nodig voor mijn grafische kaart ofzo? zoja, wat zijn dan de minst lawaaierige...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Die heeft meestal zelf al koeling marruh, ga je deze zelf inelkaar zetten?
(Niet slecht bedoelt hoor maar als men deze vragen stelt en dan zelf een pc gaan bouwen heb ik medelijden met de pc :X)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

De Zalman VF700 is zowat de meest bekende stille koeler, naast de NV Silencer 5

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:14:
als men deze vragen stelt en dan zelf een pc gaan bouwen heb ik medelijden met de pc :X)[/sub]
Een PC in elkaar zetten is net zo moeilijk als die houten platen waar kinderen (of gestoorde mensen) een blokje in moeten duwen; het past maar op 1 manier. En als je het blokje er niet in hamert kan er ook niks mis gaan.
De Zalman VF700 is zowat de meest bekende stille koeler, naast de NV Silencer 5
Ik weet niet hoe lawaaierig Maxtors nu zijn, maar zo te zien heeft TS niet met opzet een stil systeem besteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:10:
bedankt voor jullie supersnelle reacties, ik ben er al veel wijzer van geworden...

heb ik voor de rest misscchien nog een cooler nodig voor mijn grafische kaart ofzo? zoja, wat zijn dan de minst lawaaierige...?
http://club.aopen.com.tw/...ame=Aeolus%206800GT-DV256

en daar zit de cooler

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neenee ik ga ze niet zelf in mekaar steken, ik heb ze besteld op http://www.computer-cash-carry.de/

gewoon wel zelf samengesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:16:
[...]

Een PC in elkaar zetten is net zo moeilijk als die houten platen waar kinderen (of gestoorde mensen) een blokje in moeten duwen; het past maar op 1 manier. En als je het blokje er niet in hamert kan er ook niks mis gaan.
Kijk, dat is het probleem. Het mag dan wel op 1 manier passen, maar sommige mensen kunnen het op wonderbaarlijke wijze toch op meerdere manieren doen.

Overigens is zo'n fan van een videokaart verwijderen niet zomaar iets dat iedereen kan (nee, dat is geen speelgoed zoals playroll aangeeft): lekker laten zitten dus

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, zo te zien heb ik geen koeler nodig maar waarom steken mensen dan meerdere koelers in hun behuizing? heeft dit uitsluitend te maken met overclockken?

ps: heb dit systeem speciaal samengesteld om games op te spele,; goede keuze of had ik beter wat veranderd?
ook zie ik dat het moederbord al soundblaster heeft, is die audigy dan overbodig?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Niets mis met het systeem en nee we zitten niet constant jouw thread te refreshen zodat we meteen antwoord kunnen geven op de vragen van jou.

En die andere coolers zijn voor
- overclocken
- stiller maken
- pimpen van de inhoud van je bak

Ik heb een vraag aan jou: waarom bestel je eerst de pc en begin je daarna pas af te vragen of het een en ander wel goed is?

[ Voor 15% gewijzigd door Rob op 14-05-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 21:46
Die harde schijf die je besteld hebt heeft een gewone molex aansluiting en sata powerrrrrr
ik heb dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik was vrij zeker van mijn systeem, op verschillende fora inlichtigen gevraagd, mailtjes gedaan enz... maar nu kwam ik op volgende site uit:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=521

volgens hun is de asus beter, daarom had ik weer wat vragen...

en bedankt trouwens voor het beantwoorden van mijn vragen!

ok maurice, bedankt voor de goed info!

heb ik een audigy nodig of is dit overbodig? weet niet precies wat het betekend als je moederbord al soundblaster heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:19:
ok, zo te zien heb ik geen koeler nodig maar waarom steken mensen dan meerdere koelers in hun behuizing? heeft dit uitsluitend te maken met overclockken?
Als je bijvoorbeeld 8 hdds in je systeem hebt zitten is een extra koeler hiervoor wel fijn.

Zelf heb ik een extra koelertje achterin om ervoor te zorgen dat de hete lucht bij mijn VRMs wordt weggezogen, wel net zo fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er steekt in de behuizing een voeding van 400 watt, moet daar nog een enermax van 370 watt bij?

als ik nu 2 beeldkaarten erin wil steken, nl. 2 6800GT's heb ik dan nog iets extr's nodig qua koeling of energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:19:
-Rob- schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:47:
[...]
En die andere coolers zijn voor
- stiller maken
...
hmm, contradictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:43:
er steekt in de behuizing een voeding van 400 watt, moet daar nog een enermax van 370 watt bij?

als ik nu 2 beeldkaarten erin wil steken, nl. 2 6800GT's heb ik dan nog iets extr's nodig qua koeling of energie?
je wilt er een tweede voeding bij in steken??? 8)7

hmm nee niet nodig nee, onmogelijk eerder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:48
Zouk je erg afraden, ze leveren beide een andere spanning, krijg je spanningsverschil, zegt mobo kaduuk

Verder kan ik je ten zeerste aanraden eens wat te gaan lezen voordat je gaat vragen, logisch verstand is ook wel een vereiste.

"Ik lees dat mensen coolers in hun pc stoppen, waarvoor is dat?"

Om t warmer te maken, daardoor heet t een cooler.... 8)7

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:48
Ja, als je nou 2 coolers op 1500 rpm laat draaien op 2 verschillende plekken in je kast heb je een beter effect dan 1 cooler op 3000 rpm

(ohjeej, hier gaan mensen over vallen :D)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hoeft niet zo bij de hand te doen hoor....

natuurlijk weet ik wel dat het ook om af te koelen is maar ik had gehoord dat ze ook dienden om bepaalde hardware te overklocken.

blijkbaar ook om het stiller te maken als ik moet afgaan op een reactie hier... dat wist ik dus nog niet en iets dat ik niet weet mag ik volgens mij gewoon vragen.
Pagina: 1