Linksys WRT54G + Sweex PCMCIA 802.11g slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
We hebben sinds kort een notebook en we wilde hier Wireless Lan op zetten.
Dus hebben we een linksys WRT54G Broadband router gehaald en een Sweex PCMCIA 802.11g wireless kaartje gehaald.

Als ik me in de zelfde kamer bevind als de router schommelt het signaal sterkte tussen 100% en 90%.

Zodra ik ga lopen zakt het al vrij snel naar 70% en als ik in de kamer zit circa 12 meter van me router vandaan is de signaal sterkte kl*te. Schommelt tussen de 20% en de 30% en en soms 40% kortom de signaal sterkte is heel instabiel vanaf een kleine afstand al.

De kwaliteit van de lijn schommelt ook heel erg. Ik heb al met de antennes zitten spelen van me router en ook met en zonder encryptie geprobeerd. Mocht allemaal niks baten. Erg vervelend.

Tussen de notebook en de router staan 2 muren en er zit een keuken tussen. maar over het algemeen is de sterkte van het signaal nergens goed in het huis behalve dan in de kamer waar de router staat.

De Notebook gebruikt W2k

Wat is het bereik ongeveer van 802.11g? Of moet ik het daar niet zoeken om het op te lossen?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Bereik van 802.11g is qua standaard wel ok, die Linksys is ook wel een leuk apparaat, maar ikzelf vermoed dat die sweex kaart niet echt lekker is. Ik red hier met de voorloper van je router (ik heb een befw11s4) verbindingen door 3 muren en 3 vloeren heen (ik zat bij de buren van de buren nog op m'n accesspoint, niet 100% verbindingssterkte natuurlijk, maar wel gewoon 11 mbit/s)