Toon posts:

matpapier, stukje lamineren/glimmend maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een logo en huistijl en nu vroeg ik me af het een optie is om een stukje van het logo te lamineren zodat het glimmend en vlak is en de rest mat.

Weet iemand hoe dat precies gaat, en hoe het aangeleverd moet worden en natuurlijk de eeuwige hamvraag, of de meerprijs beetje acceptabel is.

Verwijderd

ja dat kan, ik zou zeggen bel je drukker voor de prijzen en hoe je het moet aanleveren. Ik zou denken dat een eps wel ok is.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

het stukje glimmend (bv spot vernis) moet gewoon een aparte kleur zijn. Net zoals je bijvoorbeeld steunkleuren hebt. Dus stel dat je logo 2 PMSen heeft, dan komt er een derde Spot-kleur bij die je vernis wordt. Heb je 3 drukgangen en over het algemeen is het niet echt heel goedkoop. Ligt er ook een beetje aan wat je precies wil. Of het ook beetje dikte moet hebben en extreem glimmend.

Lamineren is trouwens niet per definitie glimmend. Ik weet niet waar je het allemaal op gaat gebruiken.. Maar hou in de gaten of het bijvoorbeeld dan nog wel geschikt is om door een laserprinter te gooien, ik noem maar wat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
okay, het gaat dus om vernis inderdaad.

Het is de bedoeling dat een klein stukje van een logo glimt op een visitekaartje en eventueel het briefpapier (afhankelijk van de prijs). Het wordt dus gezien als één extra kleur begrijp ik, dat moet dus wel kunnen.